test automobila

Vozili smo Daciju Bigster MHEV 130 4x4: Sposoban obiteljski terenac s klasičnim pogonom na sve kotače

29.09.2025 u 01:49

Bionic
Reading

Snaga testnog Mild hybrid 130 4x4 motora je 130 KS (96 kW), a najveći okretni moment 230 Nm pri 2250 okr./min. Pogon je na sva četiri kotača, a mjenjač ručni 6-brzinski. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,2, a krajnja brzina 180 km/h

Dacia Bigster je bio najavljen u strateškom planu Renaulution još u siječnju 2021. Svoju je svjetsku premijeru imao u listopadu 2024. godine. Vodeća europska marka B-segmenta, je s Bigsterom dugim gotovo 4,6 m ušla u C-SUV segment, a sam model karakterizira temeljna filozofija Dacije: osnovno, ali cool, ekološki pametno, robusno i outdoor. Bigster je trenutno najveći model rumunjske marke u sastavu Renault grupe.

Mi smo iz Autozone bili na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u ožujku ove godine u okolici francuskog grada Marseillea. Odvozili smo tada nekih 400-njak km s modelom Bigster Hybrid 155 razine opreme Journey. No sada je na red došao i testni model točne oznake Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4, a radi se o blagohibridnom 48 V trocilindričnom 1,2-litrenom turbomotoru snage 130 KS s pogonom na sva četiri kotača.

Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ovo rješenje je samo korak do onog još naprednijeg Hybrid-G 150 4X4 koji je najavljen početkom ovog mjeseca. Riječ je o kombinaciji 48V hibridne tehnologije, LPG bi-fuel pogona i pogona na sve kotače. Ipak, naš ovotjedni mild hybrid 130 4x4 će i dalje imati svoje zagovaratelje koji vole klasični kardan i 6-brzinskog ručnog mjenjača, pretpostavljajući ga budućem elektroničkom rješenju sa stražnjim elektromotorom i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Dizajn Bigstera prikazuje njegov robusni stil i sposobnost da podrži kupce u njihovim radnim, slobodnim i obiteljskim aktivnostima. Velikodušne dimenzije naglašene su napetim geometrijskim oblicima i volumenima čije jednostavne linije idu ravno do bitnih stvari. Naglašeni veliki blatobrani iznad kotača te položaj prednjih i stražnjih svjetala na krajnjim rubovima vozila pojačavaju njegov naglašeni stav na cesti.

Snažna prisutnost potpuno novog Bigstera i percepcija robusnog stila naglašene su kompaktnim okomitim prednjim krajem, tipičnim za SUV-ove. Prednji dio također je vjeran Dacijinom dizajnu sa širokom i sjajnom crnom maskom hladnjaka te novim, već dobro prihvaćenim amblemom 'DC' marke Dacia u sredini. Isklesani vodoravni poklopac motora dizajniran je kako bi vozaču omogućio jasan pogled na cestu.

Svjetla Bigstera su u već prepoznatljivom obliku slova 'Y' sprijeda sa, za Extreme opremu serijskim sustavom automatskog prebacivanja između dugih i kratkih svjetala, dok straga ima LED svjetla.

Značajke grafičkog dizajna dodaju dašak ležerne elegancije na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice. I umjesto da slijede trend sjajne crne, dizajneri su se odlučili za mješavinu sjajne i mat crne, stvarajući robusniji i otporniji završni sloj.

Bigster je robustan, cool i ekološki pametan. Prednje i stražnje zaštitne ploče obojene su 'u masi', što ih čini izdržljivijima i otpornijima. Zaštita se proteže cijelom karoserijom – na bokovima, lukovima kotača i donjem dijelu odbojnika – a izrađena je od plastičnog materijala Starkle®. Dacia koristi ovaj materijal za održiviji pristup. Razvili su ga inženjeri marke i uključuje reciklirane materijale te se Starkle® upotrebljava u neobrađenom, neobojenom obliku.

Naš ovotjedni testni model je bio razine opreme Extreme, što je posve primjereno jednom 4x4 vozilu zbog očekivanja njegovih korisnika da vole voziti i izvn asfaltiranih prometnica. Naš je Extreme imao modularne krovne nosače crne boje, zatamnjena stražnja stakla, kućišta retrovizora bakrene boje te 18-colne kotače.

Dacia Bigster je izgrađen na CMF-B platformi koja je u središtu Dacijine industrijske strategije, s fleksibilnošću za pružanje posebno velikodušnog unutarnjeg prostora. Značajke vozila dizajnirane su kako bi zadovoljile zahtjeve kupaca u C-SUV segmentu u pogledu: akustike (akustično vjetrobransko staklo, deblje staklo, akustika motora), završne obrade (novi tepih, LED osjetljiv na dodir) i udobnosti sjedenja (podešavanje lumbalnog dijela suvozača, straga naslon sjedala itd.), uz dvozonski klima-uređaj sprijeda sa zračnim otvorima u području stražnje klupe.

Bigster je jedno od najprostranijih vozila u C-SUV segmentu, zadovoljavajući temeljne zahtjeve kupaca na tom tržištu. Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4570 mm, širina 1813 mm (s retrovizorima 2069 mm), visina 1706 mm (4x4 model), međuosovinski razmak 2702 mm, visina od podloge 219 mm (4x4 model). Za usporedbu, Duster iz B-SUV segmenta je dug 4343 mm (-227 mm), Jogger 4547 mm (-23 mm). Inače, krug okretanja našeg testnog 4x4 modela je 10,97 m.

Što se težine testnog vozila Bigster mild hybrid 130 4x4 tiče, ona je 1515 kg. Za naš model je najveća dopuštena masa prikolice s kočnicama 1500 kg, a nekočene 750 kg.

Bigster ima i najveći kapacitet prtljažnika u klasi (do 702 l do visine prtljažne police), prijeko potreban na obiteljskim putovanjima. Stražnja klupa preklopiva u omjeru 40:20:40 (ovime volumen prtljažnika raste do 2002 l) pojednostavnjuje prijevoz glomaznih predmeta, a da pritom ne narušava udobnost putnika. Osim toga, dva putnika na stražnjoj klupi mogu uživati u još većoj udobnosti zahvaljujući sklopivom središnjem naslonu za ruku s dvama držačima čaša i držačem za pametni telefon.

Još jedna prednost modela Bigster svakako je mogućnost preklapanja naslona sjedala u ravnu podnicu, čime se postiže utovarna duljina od čak 2,7 m. Funkcija Easy Fold olakšava sklapanje stražnjih naslona uz pomoć dviju polugica na lijevoj i desnoj strani prtljažnika.

Ipak, naš model Bigster mild hybrid 130 4x4 ima zbog specifične konstrukcije i rezervnog kotača nešto manji volumen prtljažnika: 556 l (629 l bez). Sukladno tome je i njegov najveći volumen prtljažnika s preklopljneim naslonima sjedala 'samo' 1799 litara.

Motorizirani poklopac prtljažnika, serijski dostupan u Bigsteru Journey i opcijski u inačici Extreme, može se aktivirati na tri načina: pritiskom gumba pored osvjetljenja registarske pločice, pritiskom gumba na armaturnoj ploči ili uz pomoć ključa.

Što se kotača tiče, naš testni 4x4 model serijski dolazi dolazi 18-colnim aluminijskim kotačima TAGASAN 'Semi diamond cut', s cjelogodišnjim gumama Continental AllSeasonContact dimenzija 215/60R18 H. Rezervni kotač je smanjenih dimenzija 215/70R16 100 H i on je doplatna opcija.

Što se vanjske boje karoserije tiče, naš Bigster je bio doplatne Schiste sive metalik boje.

Unutrašnjost

Unutar Bigstera dizajneri su se usredotočili na bitne stvari: prostor, ergonomiju i udobnost. Dacia se odlučila za jednostavnost s geometrijskim linijama koje podsjećaju na one izvana, istovremeno pružajući kvalitetu koju očekuju kupci u C-SUV segmentu.

Visoko postavljena okomita armaturna ploča povećava prostor dostupan putnicima sprijeda. Zbog jednostavnosti i učinkovitosti informacije o vožnji grupirane su na digitalnoj ploči s instrumentima od 7" (Essential i Expression) ili 10" (Extreme (u našem slučaju) i Journey)) a informacije povezane s multimedijskim sustavom prikazuju se na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir od 10,1" (standardno na svim modelima).

Elegantna zelena linija proteže se između dva zaslona, ​​vizualno ih integrirajući s nadzornom pločom.

U Bigster Essential i Expression ugrađuje se multimedijski sustav Media Display s četirima zvučnicima i bežičnom vezom za Apple CarPlay® / Android AutoTM. U inačice Extreme (u našem slučaju) i Journey standardno se ugrađuje multimedijski sustav Media Nav Live s povezanom navigacijom i informacijama o prometu u stvarnom vremenu te kartom koja se bez naknade ažurira 8 godina. Media Nav Live dostupan je s ozvučenjem Arkamys 3D Sound System sa šest zvučnika.

Ovisno o razini opreme, Bigster se isporučuje s tri vrste središnje konzole sprijeda: niska, srednja ili – prvi put na Daciji (u našem slučaju Extreme) – visoka konzola s naslonom za ruke (s hladnjakom), indukcijskim punjačem i velikim pretincem.

Poseban naglasak stavljen je na presvlake za sjedenje. Ovisno o razini opreme, fokus je na jednostavnosti i privlačnosti (Bigster Essential i Expression), izdržljivosti i jednostavnom čišćenju (Extreme - u našem slučaju) ili poboljšanoj udobnosti (Journey).

Dacijin potpis 'Y' naglašava vezu između dizajna interijera i eksterijera na Bigsteru – unutar kabine na otvorima za zrak (u brončano-smeđoj boji Copper Brown za razinu opreme Extreme - u našem slučaju) i na ručkama vrata.

Što se tiče prednjih sjedala, Bigster Journey se serijski isporučuje s električnim komandama za podešavanje visine i kuta naslona sjedala te ručno podesivom potporom u lumbalnom dijelu. Mi u testnom Extreme modelu nismo imali električno podešavanje visine i kuta naslona sjedala. Uz doplatni Paket Zima 2 smo u našem testnom modelu dobili grijano vjetrobransko staklo, grijana prednja sjedala i grijani upravljač.

Bigster udobno prima pet osoba s prtljagom. Prostor za glavu je najbolji u klasi i sprijeda i straga za posebno vidljiv osjećaj prostora. Putnici straga dobivaju najviše prostora za noge u klasi, što osjetno povećava udobnost na dugim putovanjima. Na premijeri smo doznali i kako zasad nema naznaka da bi novi Bigster mogao biti opremljen i sa sedam sjedala.

U unutrašnjosti Bigstera prevladavaju izdržljivi materijali i tkanine. Naša inačica Extreme serijski se isporučuje s perivom sintetičkom presvlakom od TEP materijala MicroCloud i gumenim tepisima za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Gumeni tepisi izrađeni su od 20 posto recikliranog materijala.

Izdržljivi gumeni tepisi lako se čiste i izvrsno štite podnicu teretnog prostora. Kada nisu u upotrebi, mogu se smotati i pospremiti. Tepisi su dio serijske opreme inačice Extreme te su dostupni opcijski za sve inačice modela Bigster. Mala zamjerka ide na fiksiranje tih praktičnih 'kadica' koje, nažalost, nisu fiksirane - što može i zasmetati u vožnji.

Upotrebom aplikacije Boot Organizer moguće je na pametnom telefonu provjeriti teretni kapacitet svakog modela te optimizirati prtljažnik uz pomoć ugrađenog pomoćnika.

Putnici u Bigsteru imaju na raspolaganju dvozonski klima-uređaj s posebnim zračnim otvorima za stražnje putnike. Tu je i pomični panoramski krov dug 120 cm, koji se otvara za 57 cm uz pomoć funkcije naginjanja i pomicanja. Serijski je dostupan u inačici Extreme (u našem slučaju) i opcijski u inačici Journey te učinkovito obasjava putnički prostor.

Ne zaboravimo i bežični punjač pametnog telefona. Serijski (u našem Extreme modelu) ili uz nadoplatu (ovisno o inačici), ta je oprema dostupna za sve verzije Bigstera.

YouClip

Bigster dolazi s Dacijinom inovacijom YouClip, domišljatim sustavom za pričvršćivanje dodataka u vozilu. Riječ je o jednostavnom i domišljatom sustavu za praktično i sigurno pričvršćivanje najrazličitijih dodataka na strateška mjesta u putničkom prostoru. Bigster se isporučuje s pet pričvrsnih točaka YouClip: na armaturnoj ploči, na suvozačevoj strani konzole, na stražnjoj strani središnje konzole, u prtljažniku i u vratima prtljažnika. Na raspolaganju su i dvije dodatne točke za odlaganje koje se pričvršćuju na naslon za glavu.

Pričvrsne točke YouClip mogu se kombinirati s držačem tablet-računala, vrećom za pohranu, držačem pametnog telefona (s bežičnim punjačem ili bez njega), vješalicom i domišljatim 3 u 1 sustavom koji uključuje držač čaša, kukicu za odlaganje torbe i prijenosnu svjetiljku. Taj se 3 u 1 sustav serijski ugrađuje u Bigster Extreme. Sva oprema koja se može kombinirati sa sustavom YouClip dostupna je u mreži marke Dacia.

Mi smo na dinamičkoj premijeri u ožujku upoznali i Extreme razinu opreme s ugrađenim paketom Sleep. Radi se već o dobro poznatoj Dacijinoj, pametno i praktično osmišjenoj dodatnoj opremi za one koji vole provoditi svoje vrijeme na otvorenom. Spomenimo i kako se ova oprema može ugraditi i u modele Duster i Jogger.

Napredni sustavi pomoći vozaču

Radi usklađivanja s drugom Uredbom o općoj sigurnosti, najnovijim europskim sigurnosnim standardom, sve inačice modela Bigster uključuju sljedeću serijsku opremu: napredni sustav kočenja u nuždi (u gradu i izvan njega, s funkcijom prepoznavanja drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine, stražnji parkirni senzori, signali za zaustavljanje u nuždi, upozorenje na promjenu traka, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i poziv u nuždi (eCall).

Radi veće jednostavnosti, Dacia je spomenute značajke objedinila u domišljatu funkciju My Safety. Ta funkcija omogućuje vozaču da jednim potezom, odmah nakon pokretanja vozila, aktivira prilagođene postavke za odabrane sustave za pomoć u vožnji (umjesto da to čini pojedinačno za svaki sustav).

Hibridne inačice Bigstera Journey i Extreme isporučuju se sa serijski ugrađenim adaptivnim tempomatom koji, kada je riječ o dugim putovanjima, ispunjava potrebe maloprodajnih i flotnih kupaca.

Sustav za nadzor brzine na nizbrdici serijski je dostupan u inačici Extreme. Ovaj je sustav posebno koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama pri niskoj brzini. U tim situacijama neprestano prilagođava silu kočenja kako bi se osigurala kontrola nad vozilom, a brzina primjereno ograničila (na najviše 30 km/h, ovisno o uputama vozača). Sustav radi u svim stupnjevima prijenosa, uključujući stupanj prijenosa za vožnju unatrag. Zahvaljujući njemu, vozač ne mora brinuti o ubrzavanju i kočenju. Na njemu je samo da kontrolira upravljač.

Naš testni model je imao doplatni Paket City, koji uključuje: Upozorenje na mrtvi kut; Prednje, stražnje i bočne parkirne senzore; Multiview kameru 360°.

Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4
  • Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4
  • Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4
  • Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4
  • Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4
  • Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4
    +67
Dacia Bigster Extreme mild hybrid 130 4x4 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Elektrificirani pogonski sklop Mild hybrid 130 4x4

Novi Bigster u trenutku lansiranja na tržište ima na raspolaganju Dacijina četiri nova elektrificirana pogonska sklopa i prvo je vozilo marke u koje se isti ugrađuju: Hybrid 155, Mild hybrid 140, Mild hybrid-G 140 i Mild hybrid 130 4x4. Najveća brzina svih opcija je 180 km/h.

Naš je ovotjedni model imao pogonski sklop Mild hybrid 130 4x4, pa je tako naš Bigster stvoren za pustolovine izvan utabanih staza. Da bi u njima bio što učinkovitiji, pomažu mu 4x4 pogon na sve kotače, 6-stupanjski ručni mjenjač i blagi hibrid od 48 V. Hibridni sustav pomaže 1,2-litrenom trocilindričnom turbomotoru (turbo promjenjive geometrije) u fazama pokretanja i ubrzanja, smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 te povećava užitak u vožnji. Povrh toga, regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh, bez da vozač mora o tome razmišljati.

Detaljnije, snaga našeg Mild hybrid 130 4x4 motora je 130 KS (96 kW), a najveći okretni moment 230 Nm pri 2250 okr./min. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,2, a krajnja brzina 180 km/h.

Što se potrošnje u mješovitim uvjetima vožnje tiče, naš je model imao deklariranih 5,9-6,3 l/100 km. Emisije CO2 su u mješovitim uvjetima vožnje između 134 i 142 g/km. Sve su vrijednosti prema WLTP ciklusu. Spremnik benzinskog goriva je 55 litara.

Kao i kod modela Duster Extreme TCe 130 4x4, koji smo testirali prije godinu dana, Bigster mild hybrid 130 4x4 je sposoban za ozbiljniju terensku vožnju. Naš Bigster 4x4 isto tako ima na središnjoj konzoli ima okretnu sklopku Terrain Control s pet modova vožnje koje odabire sam vozač u ovisnosti o tipu terena:

  • ECO: optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva.
  • AUTO: mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment na prednje i stražnje kotače.
  • SNOW (snijeg): optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja.
  • MUD/SAND (blato/pijesak): za vožnju neujednačenim terenima.
  • LOCK: vrhunske performanse u off-road vožnji na zahtjevnim terenima. Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4x4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača u omjeru 50/50.

Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se brojne korisne informacije: bočni nagib, kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici, raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (inačica 4x4).

Što se ovjesa tiče, naš je model imao prednji Pseudo McPherson sa stabilizatorom, dok je straga torziona osovina. Kad je riječ o kočnicama, mi smo imali sprijeda disk kočnice promjera 296 mm i debljine 26 mm. Straga su - zbog elektroničke ručne kočnice - bili puni diskovi promjera 280 mm i debljine 9,6 mm. Recimo i to kako su u slučaju klasične ručne kočnice straga doboš kočnice promjera 9-cola (228,6 mm).

Za kraj, što se cijena tiče, ukupno je u ponudi 14 različitih kombinacija opreme i pogonskih sklopova. Tako novi Bigster kreće s Essential verzijom benzinskim motorom mild hybrid-G 140 od 24.100 eura. Razina opreme Essential kreće s benzinskim motorom mild hybrid 140 od 24.100 eura, razina opreme Essential mild hybrid 130 4x4 kreće od 28.000 eura. Slijede opreme Expression s četiri različita pogonska sklopa od 25.300 eura, pa Journey s tri različita pogonska sklopa od 28.100 eura. Extreme razina opreme ima četiri različita pogonska sklopa i kreće s motorom mild hybrid-G 140 od 28.100 eura. Naš testni model Bigster mild hybrid 130 4x4 kreće od 32.000 eura, a s dodatnom opremom (Paket Zima 2, rezervi kotač, Paket City i Metalik boja Schiste siva) stoji 34.050 eura.