ažuriranje

Dacia uvodi nove motore za Duster i Bigster: Hibrid, LPG, 4x4 pogon i automatski mjenjač

12.09.2025 u 12:06

Bionic
Reading

Duster također obnavlja svoju ponudu pogonskih sklopova: Hybrid 155 i blagi hibrid 140 uskoro će biti dostupni za narudžbu, dok će novi motor Eco-G 120 biti dostupan do kraja godine

Dacia je objavila kako unapređuje ponude pogonskih sklopova za svoje SUV-ove Duster i Bigster, s Hybrid-G 150 4x4, dostupnim za oba modela.

Kombinacija hibridne tehnologije, LPG bi-fuel pogona i pogona na sve kotače je svjetska premijera.

Ovaj bi-fuel 4x4 LPG hibrid je učinkovit, svestran, štedljiv i jednostavan za vožnju. Kombinira 1,2-litreni 48V blagi hibridni motor od 103 kW (140 KS) na prednjoj osovini s električnim motorom od 23 kW (31 KS) na stražnjoj osovini. Pruža maksimalnu snagu od 113 kW (154 KS), s okretnim momentom od 230 Nm za motor s unutarnjim izgaranjem i do 87 Nm za električni motor.

Motor s unutarnjim izgaranjem spojen je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i ručicama na upravljaču, a elektromotor s mjenjačem s dvije brzine i isključivom stražnjom osovinom.

Mjenjač s dvije brzine i 48V stražnjim elektromotorom predstavlja svjetsku premijeru. Pružajući visoki okretni moment na kotače pri malim brzinama u prvoj brzini kako bi se maksimizirale terenske sposobnosti, ova inovativna tehnologija može se koristiti i do 140 km/h kako bi ponudila snagu, električnu vožnju, motornu kočnicu i terenske performanse pri korištenju druge brzine. Neutralni položaj (spojka isključena) eliminira gubitak trenja na cesti, za manju potrošnju goriva u načinu rada 2WD, na primjer pri konstantnoj brzini vozila na autocesti.

Brzine na mjenjaču s dvostrukom spojkom mogu se mijenjati pomoću ručica mjenjača – prvi put za Daciju. Ova značajka posebno je korisna u terenskoj vožnji, vuči i vožnji po planinama.

S elektromotorom spojenim na stražnje kotače i 48V 0,84 kWh litij-ionskom baterijom koja se sama puni tijekom usporavanja i kočenja, pogonski sklop često može raditi u električnom načinu rada. Tijekom gradske vožnje, Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4 mogu ostati u električnom načinu rada do 60 posto vremena vožnje.

Jedinstven na tržištu, ovaj 4x4 hibrid s dva goriva u potpunosti iskorištava povijesno nisku cijenu LPG-a (0,97 eura/l u Francuskoj na dan 01.09.2025.) kako bi ostvario značajne uštede. Ova tehnologija smanjuje troškove rada za 30 posto i emisije CO2 za 20 g u usporedbi s trenutnom ponudom blagog hibrida 130 4x4.

S dva spremnika od 50 litara, jednim za benzin i jednim za LPG, Duster jamči domet do 1500 km (WLTP ciklus) bez ponovnog punjenja goriva.

Ovaj 48V blagi hibridni pogonski sklop optimizira potrošnju goriva, u prosjeku samo 7,1 - 7,2 l/100 km (LPG) i 5,5 - 5,6 l/100 km (benzin). Emisije CO2 iznose 116 - 118 g/km (LPG) i 124 - 126 g/km (benzin).

Koje su prednosti?

Sa svojim stražnjim elektromotorom, pogon na sve kotače nudi niz prednosti:

  • dva prijenosna omjera za optimizaciju uvjeta vožnje u 4x4 načinu rada do 140 km/h
  • isključiva stražnja osovina za smanjeno trenje i time nižu potrošnju goriva i emisije CO2
  • okretni moment dostupan odmah nakon gubitka prianjanja
  • Povećana upravljivost na cesti i izvan nje.

S ovim pogonskim sklopovima, Duster i Bigster imaju šest načina vožnje za sve situacije:

  • Auto, gdje vozilo automatski upravlja prebacivanjem između načina rada 4x2 i 4x4
  • Eco za maksimalnu uštedu, prebacujući se u način rada 4x4 u slučaju gubitka prianjanja
  • Snijeg, za sigurniju vožnju u načinu rada 4x4 na skliskim cestama
  • Blato / Pijesak u stalno optimiziranom 4x4 načinu rada za rastresite površine
  • Lock za terensku vožnju po neravnom terenu pri maloj brzini
  • Hill Descent Control za kontrolu upravljanja i stabilizaciju brzine vozila pri vožnji nizbrdo brzinom između 3 i 30 km/h.

Hybrid-G 150 4x4 zadržava terenske mogućnosti Dustera i Bigstera, a istovremeno pruža poboljšanu upravljivost s automatskim mjenjačem i stražnjim elektromotorom.

Novi pogonski sklop će biti  dostupan za Duster i Bigster do kraja godine.

Dacia novi pogonski sklopovi za Duster i Bigster
  • Dacia novi pogonski sklopovi za Duster i Bigster
  • Dacia novi pogonski sklopovi za Duster i Bigster
  • Dacia novi pogonski sklopovi za Duster i Bigster
  • Dacia novi pogonski sklopovi za Duster i Bigster
  • Dacia novi pogonski sklopovi za Duster i Bigster
    +15
Dacia uvodi nove motore za Duster i Bigster Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Novi pogonski sklopovi na Dusteru

Duster je obnovio svoju ponudu pogonskih sklopova, pružajući više snage i voznosti uz ostanak pristupačne cijene.

  • Hybrid 155 zamjenjuje Hybrid 140
  • Blagi hibridni 140 zamjenjuje blagi hibridni 130
  • Eco-G 120 zamjenjuje Eco-G 100

Duster sada dolazi s izborom od četiri pogonska sklopa, uključujući hybrid-G 150 4x4, a svi su u skladu s EU6e-bis standardom.

Duster Hybrid 155

Nakon Bigstera, Duster je sada dostupan s novim hibridnim pogonskim sklopom 155. Kombinira 109 KS 4-cilindrični benzinski motor, dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,4 kWh (230 V) i automatski električni mjenjač. Ima četiri stupnja prijenosa za motor s unutarnjim izgaranjem i dva druga za elektromotore. Ova kombinirana tehnologija omogućena je nedostatkom spojke.

Funkcija regenerativnog kočenja radi uz bateriju, s visokim kapacitetom povrata energije, i učinkovit automatski mjenjač, ​​omogućujući Dusteru da ostane u električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradu. Nadalje, automobil se uvijek pokreće u električnom načinu rada.

S hibridom 155, Duster postiže kombiniranu potrošnju goriva od samo 4,6 litara/100 km, 8 posto niže od hibrida 140, s emisijom CO2 od samo 105 g/km (-7 g/km u usporedbi s hibridom 140).

Duster blagi hibrid 140 Ova prva razina elektrifikacije kombinira 1,2-litreni 3-cilindrični turbobenzinski motor nove generacije temeljen na Millerovom ciklusu (optimizirana učinkovitost i smanjeni gubitak pumpanja) s 48V blagim hibridnim sustavom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Hibridni sustav podržava motor s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, optimizirajući užitak vožnje i smanjujući prosječnu potrošnju goriva (5,4 l/100 km) i emisiju CO2 (122 g/km) za oko 10 posto u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem ekvivalentne snage. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je potpuno transparentan za vozača.

Duster Eco-G 120 Duster je također dostupan u snažnijoj LPG verziji (+20 KS), namijenjenoj kupcima koji traže veću svestranost od pogonskog sklopa s optimiziranim troškovima rada. Kao neosporni europski lider u vozilima na LPG, Dacia je jedini proizvođač koji nudi dvogorivne benzinske/LPG pogonske sklopove na svim svojim modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Kada radi na LPG, novi Duster Eco-G 120 u prosjeku emitira 10 posto manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Nudi domet do 1380 km s dva spremnika goriva ukupnog kapaciteta 100 litara: 50 litara benzina i 50 litara LPG-a. Spremnici su smješteni ispod poda prtljažnika kako bi se izbjegao utjecaj na prostor za prtljagu. Funkcija na instrumentnoj ploči omogućuje brz i besprijekoran prijelaz s jedne vrste goriva na drugu.

Nova unutarnja oprema za Duster

Uz uvođenje ovih novih pogonskih sklopova, Duster dobiva novi izgled interijera s ekskluzivnim presvlakama i odgovarajućim ukrasima u završnoj obradi Journey. Vozačevo sjedalo sada uključuje podešavanje lumbalnog dijela.

Extreme završna obrada sada ima nove crne aluminijske naplatke.

S hibridnim pogonskim sklopovima, obje razine opreme sada su dostupne s adaptivnim tempomatom, standardno s Journey i opcionalno s Extreme.