Ekološki prihvatljivo

Scala G-TEC: Škodin kompaktni model s pogonom na prirodni plin

Škoda Scala G-TEC ima motor na stlačeni prirodni plin koji koriste Seat Ibiza i Arona TGI

Škoda Scala G-TEC ima motor na stlačeni prirodni plin koji koriste Seat Ibiza i Arona TGI

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Predstavljena je alternativa i benzinskim i dizel motorima u Scali, a razina opreme ostaje ista kao i kod druge dvije pogonske izvedbe

Škoda je na Danima mobilnosti CNG-a u Berlinu (24. i 25. lipnja 2019.) predstavila svoj model Scala s pogonom na stlačeni prirodni plin. Oznaka takvog modela je Škoda Scala G-TEC, a prema češkom proizvođaču, ovo je ekološki najprihvatljivija varijanta njihovog novog kompaktnog modela. Istovremeno ovo je i alternativa benzinskim i dizel motorima u Scali, a razina opreme ostaje ista kao i kod druge dvije pogonske izvedbe. Scalu na benzinski pogon smo imali na testu prije samo koji dan u Autozoni.

Škoda Scala G-TEC

Škoda Scala G-TEC

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

'Stlačeni prirodni plin će igrati ključnu ulogu u portfelju motora Škode u narednim godinama kako bi se smanjile emisije CO2. Naši motori na stlačeni prirodni plin postaju sve popularniji među našim kupcima zbog niskih emisija. A svatko tko vozi Škoda Scalu G-TEC u budućnosti će također imati koristi od relativno niskih troškova goriva u mnogim zemljama', rekao je Christian Strubeu, član upravnog odbora Škode za tehnički razvoj.

Radi se o motoru poznatom iz Seata Ibize i Arone TGI. 1,0-litreni trocilindrični G-TEC turbomotor ima vršnu snagu od 90 KS (66 kW) uz najveći okretni moment od 160 Nm. Uparen je sa šestobrzinskim ručnim mjenjačem. Prema preliminarnim podacima, Scala G-TEC ima tri čelična povezana spremnika za stlačeni prirodni plin zapremine 13,8 kilograma, koji omogućuju domet od oko 410 kilometara samo na plinski pogon. U kombinaciji s malenim 9-litrenim benzinskim spremnikom za gorivo, to čini ukupni domet od oko 630 kilometara.

Škoda Scala G-TEC, struktura motora i spremnika za plin

Škoda Scala G-TEC, struktura motora i spremnika za plin

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Emisije CO2 smanjene su za oko 25 posto u usporedbi s pogonom na benzin, uz znatno niže emisije dušikovog oksida (NOx) i bez čestica.

S tehničke strane stlačeni prirodni plin je učinkovita, ekološki prihvatljiva prijelazna tehnologija na putu prema električnom dobu i ima dodatnu prednost jer je dostupan danas. Štoviše, vozila na plin mogu se jednostavno i po cijeni povoljno napuniti, poput benzinskih ili dizelskih modela.

I punjenje plinom je rješeno na praktičan način

I punjenje plinom je rješeno na praktičan način

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Stlačeni prirodni plin (SPP ili eng. CNG – compressed natural gas) je prirodni plin u plinovitom stanju stlačen na tlak od 220 bara pri 15°C koji se koristi za pogon motornih vozila kao alternativno gorivo. Prirodni plin ima veću kaloričnu vrijednost od benzina ili dizela.

  • Stlačeni prirodni plin (SPP) oko 13,3 kWh/kg
  • Benzin oko 8,6 kWh/l
  • Dizel oko 9,9 kWh/l
  • Autoplin (UNP) oko 6,8 kWh/l

Dostupniji je i sagorijeva čišće, s dodatnom pogodnošću da su motori na prirodni plin tiši. Korištenje CNG bioplina koji se dobiva iz pročišćavanja otpadnih voda i obrade poljoprivrednog otpada ili, alternativno, sintetičkog plina, ponovno donosi značajne koristi za okoliš, posebno kada se plin proizvodi s regenerativnom električnom energijom. Inače, trenutna cijena stlačenog prirodnog plina u Hrvatskoj je 9,94 kn/kg.

Prema Škodi, Scala G-TEC dolazi u salone u četvrtom kvartalu 2019.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!