U proteklom je mjesecu novoregistrirano 5158 novih osobnih automobila, što je 798 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Škoda Octavia je ukupno najprodavaniji model s 3528 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 10. mjesec 2025. Generalno, listopad nam je očekivano donio bolje rezultate nego prethodni mjesec rujan ove godine. Tako je u listopadu prodano 518 automobila više.
Novoregistrirano je ukupno u listopadu 5158 novih osobnih automobila, što je 798 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. donijela rast od 8,47 posto i raste.
Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Opel treći na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca listopada drži Škoda koja s ukupno 8259 automobila drži 13,56 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen sa 7404 vozila ili 12,16 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Opel s 5482 vozila ili 9,0 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,72 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, druga Opel Corsa, a VW T-Cross na trećem mjestu
Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Škoda Octavia s 3528 komada (5,79 posto tržišta). Opel Corsa je druga s 2875 komada (4,72 posto). Na trećem mjestu je VW T-Cross s 2850 komada (4,68 posto). Renault Clio je na četvrtom mjestu s 2259 komada, a Opel Mokka peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 1852 prodana primjerka.
Gledamo li samo listopad 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu opet Škoda Octavia s 305 prodana primjeraka. Na drugom mjestu je ponovno Volkswagen T-Cross sa 235 komada, a na trećem mjestu ponovno Opel Mokka sa 185 komada. Četvrto mjesto je zauzeo VW T-Roc sa 125, a peti je Škoda Kamiq sa 124 komada registriranih u listopadu.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 19.957 automobila ili 32,77 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 8341 automobilom ili 13,7 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 754 automobila ili 1,24 posto, kao i Mitsubishi sa 72 vozila ili 0,12 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 9167 prodanih automobila ili 15,06 posto. Na trećem mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari, Maserati i Leapmotor) s 9143 automobila ili 15,01 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 5155 prodanih vozila ili 8,46 posto.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon listopada ima ukupno 56.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon rujna dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 29.438 komada ili 48,3 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon listopada s 22.003 automobila ili 36,1 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (3763), Toyota (2747) i BMW (1634).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu sa 7298 primjeraka ili 12,0 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto. Top 5 najprodavanijih marki u toj kategoriji u 2025. su redom: Škoda (3503), Volkswagen (1507), Renault (462), Audi (387) te Mercedes (366). Zanimljivo, tri od prvih pet marki u ovoj kategoriji su dio Volkswagen Grupe.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1172 komada ili 1,9 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia s 1034 komada, tu je još samo Renault sa 138 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V.
Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.
Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 985 vozila ili 1,6 posto tržišta. Tako je nakon listopada na vrhu Tesla sa 231 vozilom ili 23,46 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je BYD sa 138 vozila ili 14,01 posto. Slijedi Volkswagen sa 100 vozila ili 10,15 posto. U cijeloj 2024. je prodano 1915 ili 3,0 posto električnih vozila. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto.
U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. Konačno, ove godine je raspisan natječaj za državne poticaje, ali samo za pravne osobe. Konkretnije rezultate uspješnosti ovog poticaja tek očekujemo, ali samo u listopadu je registrirano 222 komada potpuno električnih automobila.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 33 proizvođača, od njih ukupno 56 isporučilo kupcima električne aute.
Recimo i to da u zadnje vrijeme stiže puno novih kineskih proizvođača koji u velikoj većini u svojim portfeljima imaju BEV vozila. Evo kao je kakva je kod nas situacija s novim (i nekim već etabliranim kineskim proizvođačima kod nas) markama kad je riječ o električnim automobilima nakon listopada: BYD 138 komada, MG 16, Lynk & Co 6, Leapmotor 3, Dongfeng 3, Rariro 2, Geely 3, Omoda 1, Xpeng 1, Voyah 1, Jaecoo 0. Te marke drže kod nas 17,66 posto tržišta ili 174 od 985 vozila.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon listopada pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija s 25.758 ili 42,30 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je nakon listopada Splitsko-dalmatinska županija s 5164 komada ili 8,48 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).
Istarska županija je na trećem mjestu s 4294 komada ili 7,05 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.
Primorsko-goranska je na 4. mjestu s 3933 komada ili 6,46 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.
Bjelovarsko-bilogorska županija je nakon listopada na 5. mjestu s 3535 komada ili 5,8 posto.
Na posljednjem mjestu više nije Ličko-senjska županija (274 komada ili 0,45 posto), nego je to Virovitičko-podravska županija s 265 automobila ili 0,44 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.