Povezivost i funkcionalnost su podignuti na novu razinu kroz redizajnirani HMI. Digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča i novi 12,9- ili 15,6-inčni središnji zaslon koji omogućuje interakciju nalik pametnim telefonima
Mazda je danas predstavila potpuno novi CX-5. Hrabra je to evolucija njihovog najprodavanijeg SUV-a s profinjenim dizajnom, intuitivnom tehnologijom i optimiziranim 2.5-litrenim benzinskim motorom.
Treća generacija CX-5 je osmišljena kako bi se prilagodila suvremenom životu i dolazi na europsko tržište krajem 2025. uz izvanredan omjer cijene i kvalitete. Inače, Mazda CX-5 je od 2012. do danas u svijetu prodana u 4.761.329 primjeraka.
Potpuno nova Mazda CX-5 će biti dostupna u europskim salonima od prosinca 2025., ovisno o tržištu. Početna cijena potpuno novog CX-5 u Hrvatskoj će biti oko 35.000 eura. Detaljnije informacije o predstavljanju, uključujući kompletne cijene, će biti objavljene uskoro.
Vanjski dizajn
Potpuno nova Mazda CX-5 zadržava prepoznatljivu siluetu svog prethodnika, uz daljnji razvoj Mazdine Kodo – Soul dizajnerske filozofije pokreta te integraciju najnovije Skyactiv tehnologije koja je prvi put uvedena s prvom generacijom Mazde CX-5 2012. godine.
Razvijena pod konceptom dizajna 'Wearable Gear' (u prijevodu - nosiva oprema), najnovija generacija predstavlja sportskiji i samouvjereniji izgled, prikladan za gradsku vožnju i pustolovine. Nove proporcije i produženi međuosovinski razmak poboljšavaju prisutnost na cesti, stabilnost i povećavaju unutarnji prostor i kapacitet prtljažnika, poboljšavajući svakodnevnu praktičnost. Vanjski dizajn novog CX-5 je sada usklađen dizajnom s većim modelima CX-60 i CX-80.
Središnji dio novog izgleda je njegov čvrst i stabilan stav, koji naglašava stabilnost i prianjanje uz cestu vizualnim uzemljenjem vozila u svakom kutu. To se postiže uravnoteženom kombinacijom mišićavih lukova kotača i novih proporcija automobila.
Podizanje prednjeg dijela vozila pojačava prisutnost automobila, pružajući značajniji i SUV-u nalikujući prednji kraj koji vozačima daje veći osjećaj sigurnosti i dominantniji pogled na cestu. Linije prednjih blatobrana sada su lakše vidljive s vozačevog sjedala, što pomaže u prostornoj svijesti u skučenijim prostorima. Kako bi se naglasila širina, otvori na branicima su prošireni, pojačavajući snažan stav i poboljšavajući vizualnu ravnotežu.
Element Signature Wing, smješten između oštrih dvostrukih svjetala, pomaže prednjem dijelu da se istakne i odiše samopouzdanjem. Prednji dizajn je funkcionalan i ekspresivan, s nižim vizualnim težištem koje stabilnost stavlja na prvo mjesto.
Bočni profil nastavlja Mazdinu Kodo filozofiju dizajna, kombinirajući organske površinske prijelaze s oštrim linijama kako bi se prenio pokret i jednostavnost. Proširenje međuosovinskog razmaka i produljenje vozila također ga čine prostranijim i udobnijim za putnike straga, a sve to uz zadržavanje elegantne siluete CX-5.
Straga, proširenje vozila za dodatnih 15 mm i proširenje traga guma dali su mu prizemljeniji stav. Nova linearna LED grafika održava cjelokupni izgled čistim i modernim, dok podebljani natpis MAZDA zamjenjuje tradicionalni Mazdin znak za još veći vizualni dojam.
Što se vanjskih dimenzija CX-5 tiče, one su sljedeće: duljina 4690 mm, širina bez retrovizora 1860 mm, visina bez krovnih nosača 1695 mm, međuosovinski razmak 2815 mm.
Dizajnirana za obiteljski život, potpuno novi CX-5 sada ima dodatnih 61 litru kapaciteta prtljažnika, šira stražnja vrata i stražnju klupu djeljivu u omjeru 40:20:40 za dodatnu fleksibilnost. Volumen prtljažnika je 583 l, a kad se spuste naslni stražnjeg reda sjedala raste na 2019 litara do krova.
Opcije kotača kreću se od 17-colnih naplataka od lake legure u Prime-Line paketu opreme do 19-colnih dijamantnih ili crnih naplataka u višim paketima opreme. Veći kotači dolaze s gumama dimenzija 225/55R19. Mazdini europski timovi također planiraju dodatne dizajne kotača za još veći izbor.
Nova Mazda CX-5 će imati osam boja karoserije za odabir, uključujući i novu koja je prvi put predstavljena u Mazdinoj ponudi.
Unutrašnjost
Kabina pruža prostrano, čisto i umirujuće okruženje s profinjenim materijalima. Pojednostavljen raspored koji karakterizira cijeli prednji dio doprinosi atmosferi usmjerenoj na vozača, ali i obiteljski prijateljskoj atmosferi.
Ključne značajke uključuju novu središnju konzolu s poboljšanim prostorom za odlaganje, a u višim paketima i panoramski krov koji naglašava osjećaj prostranosti. Ambijentalna rasvjeta na oplatama prednjih vrata, ekskluzivna u najvišem Homura paketu dodatno pridonosi profinjenoj i mirnoj atmosferi kabine.
Potpuno nova CX-5 dostupna je u četiri razine opreme – Prime-Line4, Centre-Line, Exclusive-Line i Homura – svaka s jedinstvenim završnim obradama i opremom.
Opcije interijera uključuju crnu ili smeđu kožu (Homura) i dvo-tonsku crno-bijelu umjetnu kožu sa završnom obradom nalik antilopu (Exclusive-Line).
Povezivost i funkcionalnost su podignuti na novu razinu kroz redizajnirani HMI. Novi 12,9- ili 15,6-inčni središnji zaslon omogućuje interakciju nalik pametnim telefonima s prilagodljivim izbornicima.
Po prvi put je u potpuno novoj Mazdi CX-5 ugrađeni Google sustav, koji svaku vožnju čini još praktičnijom i povezanijom. Digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča i pojednostavljene komande na upravljaču osiguravaju jasan prikaz ključnih informacija. Više razine opreme uključuju i Bose® audio sustav s 12-zvučnika.
ADAS sustavi
Potpuno nova Mazda CX-5 predstavlja sveobuhvatan paket naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS) koji ovo najnovije izdanje Mazdine ponude čine sigurnijim nego ikad prije. Ova nova generacija, osmišljena za poboljšanje sigurnosti, svjesnosti i udobnosti u širokom rasponu svakodnevnih scenarija vožnje, CX-5 u potpunosti prilagođava Mazdinim najnovijim sigurnosnim tehnologijama.
Naravno, novi CX-5 cilja na postizanje Euro NCAP sigurnosne ocjene od 5 zvjezdica.
Pogonski sklop 2.5-litreni e-Skyactiv G 141
Pod poklopcem motora, potpuno novi CX-5 pokreće 2.5-litreni e-Skyactiv G 141 benzinski motor uparen s 24V Mazda M Hybrid tehnologijom i sustavom kočenja brake-by-wire, zamjenjujući prethodnu 2.0-litrenu osnovnu jedinicu. Mjenjač je 6-brzinski automatski.
Motor pruža sigurnije performanse s poboljšanim momentom za bržu reakciju, glatko ubrzanje i veću udobnost vožnje. S maksimalnom snagom od 141 KS (104 kW) i okretnim momentom od 238 Nm, verzija s prednjim pogonom postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi. Krajnja brzina je ograničena na 187 km/h za FWD model i 185 km/h za AWD model.
Prime-Line CX-5 2.5 e-Skyactiv G će biti dostupan isključivo s prednjim pogonom (FWD). Mazda je objavila i preliminarne podatke: potrošnja goriva: 7,0 l/100 km; emisija CO₂: 157–159 g/km (WLTP kombinirani ciklus).
Mazda CX-5 2.5 e-Skyactiv G (AWD) će prema preliminarnim podacima imati potrošnju goriva: 7,4–7,5 l/100 km; emisija CO₂: 168–169 g/km (WLTP kombinirani ciklus).
Dostupan s pogonom na prednje (FWD) i sve kotače (AWD), potpuno novi CX-5 koristi poboljšano podvozje i ovjes, pružajući veću udobnost i bolju upravljivost. S kapacitetom vuče do 2000 kg, novi CX-5 je spreman za aktivan i dinamičan stil života.