Pogonski sklop snage je 254 KS (187 kW) i 550 Nm uz pomoć do 153 Nm okretnog momenta elektromotora snage 12,4 kW (16,9 KS), ubrzati će CX-80 od 0-100 km/h za 8,4 s i maksimalnu brzinu od 219 km/h. Prosječna potrošnja goriva je 5,8 l/100 km, a emisija CO2 samo 151 g/km
Mazdu CX-80, najveći SUV u europskoj liniji ovog japanskog proizvođača smo već vozili na svom testu krajem veljače ove godine. Bila je o PHEV verzija 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS AWD AT Homura plus. No mi smo s nestrpljenjem jedva čekali da dodje na red i dizelska verzija CX-80 3.3 e-Skyactiv D 254 KS AWD AT Takumi plus. Naime, ovaj smo moćni dizelski motor sa šest cilindara u liniji već isprobali u Mazdi CX-60 3.3 e-Skyactiv D AT AWD Homura (254 KS) u prosincu 2023. Recimo i to kako je Takumi plus razina opreme i najluksuznija verzija ovog velikog SUV-a.
I prije nego krenemo podsjetit ćemo vas na genezu velikog CX-80 modela. Mazda je tako 2021. objasnila europskim kupcima sve o proširenju svoje game modela rekavši kako će 'kombinirati najnovije ekološke performanse s užitkom u vožnji svojstvenim svakoj Mazdi'. Novi europski modeli CX-60 i CX-80 su kreirani kako bi stvoriti pozitivan poslovni rast u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju.
U potpunosti iskorištavajući razvojnu i proizvodnu strategiju tvrtke Building Block. Naime ta jedinstvena strategija ovog proizvođača uključuje Skyactiv tehnologiju, zajedničko planiranje i fleksibilnu proizvodnju korištenjem najnovijih Mazdinih tehnologija. Preko Atlantika i za neka druga izvaneuropska tržišta najavljeni su modeli širih karoserija drugačijih brojčanih oznaka: CX-70 i CX-90, kao i CX-50 iz grupe malih platformi.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Rekli smo već i kod prethodno testiranog PHEV modela CX-80 da je ovo vodeći model Mazde na europskom tržištu, a u svojoj najnovijoj evoluciji, Mazdin jedinstveni Kodo dizajn zadržava svoju vitalnost ciljajući na veći prestiž stila kroz eleganciju i čistoću minimalističke japanske estetike koja uklanja sve nepotrebne elemente.
Kombinirajući dizajn i inženjerstvo koji su u potpunosti usmjereni na čovjeka s predanošću i preciznošću koja je obilježje majstorske izrade, njihov cilj je proizvesti automobile koji su mogli biti izrađeni samo u Japanu. CX-80 izvana odaje kako je riječ o izdržljivom SUV-u koji odražava njegov koncept dizajna 'Graceful Toughness' (ili graciozna izdržljivost). Veličina karoserije dizajnirana je kako bi se vozilom i dalje moglo lako manevrirati u svakodnevnim situacijama vožnje i parkiranja.
Impozantno lice i dugi prednji kraj modela CX-80 ističu arhitekturu novog SUV-a s motorom sprijeda i dominantnim pogonom na stražnje kotače (mi smo imali AWD verziju s pogonom na sva četiri kotača), njegovu dinamičnu i privlačnu masku hladnjaka i dizajn prednjih svjetala koji ga odmah identificiraju kao novu perjanicu Mazdine palete modela.
Sa strane, izraz elegancije je pročišćen potpunim iskorištavanjem prednosti duljine nosa i kabine i uklanjanjem svih suvišnih elemenata, fokusirajući se na bočna stakla.
Kromirane lajsne produženih bočnih prozora deblje su i okružuju cijelo staklo ravnije na D stupu, naglašavajući prisutnost trećeg reda sjedala. Varijacija oblika ovog kromiranog ukrasa stvara trodimenzionalni učinak poput dragulja koji izgleda kao da je izbrušen od čvrstog metala.
Dodatak izvrsno integriranih krovnih nosača dodatno pojačava duljinu troslojne kabine. Sa stražnje strane, širina CX-80 pojačana je nedostatkom ukrasa ispušnog sustava – ispušna cijev skrivena iza odbojnika za čišći, elegantniji izgled.
Naša razina opreme je Takumi plus i ima serijska prilagodljiva prednja segmentna LED prednja svjetla (ALH) s uređajem za pranje. Potpis stražnjeg svjetla ima dizajn u obliku slova L koji odgovara onom sklopa prednjih svjetala. Široki horizontalni stil stvara svjetlosni potpis prikladan za vozilo premium klase. Stražnja kombinirana svjetla su izvedena u LED tehnologiji.
Što se strukture tiče, CX-80 je druga serija modela u Europi, nakon manjeg CX-60, koja se temelji na Mazdinoj 'velikoj platformi'. Mazdini modeli Large Architecture Platform usvajaju Skyactiv Multi-Solution skalabilnu arhitekturu Mazde za uzdužne pogonske jedinice, što omogućuje uvođenje Mazdinih rednih 6-cilindričnih motora, kao i Mild Hybrid i PHEV tehnologija elektrifikacije. Osim toga, postavljanjem paketa baterija velikog kapaciteta za PHEV ispod poda ostvaruje se nisko težište i pruža agilna dinamika vozila za sve dostupne pogonske sklopove.
U z duljinu od gotovo pet metara i s međuosovinskim razmakom većim od tri metra, Mazda CX-80 duža je, viša i ima znatno duži međuosovinski razmak od CX-60. Preciznije, novi CX-80 ima sljedeće dimenzije: duljina 4990 mm, širina 1890 mm (2134 mm s retrovizorima), visina 1710 mm, međuosovinski razmak 3120 mm. Krug okretanja je 12,4 m, a visina od podloge 165 mm.
Zbog karoserije duže za otprilike 250 mm, međuosovinskog razmaka koji se povećao na 3120 mm i dodatnih 200 kg težine vozila (u usporedbi s CX-60), šasija i njezine elektroničke komponente morale su se potpuno preinačiti. Prilagodbe ovjesa u potpunosti iskorištavaju potencijal platforme Large Architecture, s postavkama koje pružaju i udobnu vožnju u svakodnevnim situacijama vožnje i vrlo umirujuću stabilnost, čak i u situacijama velike brzine i velike brzine. Ovjes čvrsto prigušuje vibracije opružene težine tijela i pruža glatku, mirnu i udobnu vožnju dok potiskuje udare površine ceste prema gore.
Težina vozila je 2056 kg za 3.3 e-Skyactiv d 254 KS model i 2165 kg za 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS (u obje verzije uključen i vozač od 75 kg i 20-colni kotači). Težina same baterije u 3.3 e-Skyactiv d 254 KS modelu je 15 kg. Vozilo se također može pohvaliti izvrsnim kapacitetom vuče od 2500 kg za kočenu prikolicu i 750 kg za nekočenu.
S postavljenim trećim redom sjedala, kapacitet prtljažnog prostora uključujući spremište ispod poda je 258 l. To se penje na 687 l sa sklopljenim trećim redom, 1221 l sa sklopljenim drugim redom i 1971 l do stropa. Visinska razlika između poda prtljažnog prostora i praga vrata prtljažnika smanjena je na najmanju moguću mjeru radi lakšeg utovara, a nepravilnosti na 'zidovima' su uklonjene kako bi se ponudio čišći oblik prtljažnog prostora.
Mazda CX-80 također može biti opremljena opcijskim električnim vratima prtljažnika bez upotrebe ruku (kao u našem slučaju). Aktivirana senzorom ispod stražnjeg odbojnika, korisnici mogu otvarati i zatvarati vrata prtljažnika čak i kada su im obje ruke zauzete.
Kad je riječ o kotačima mi smo imali za Takumi plus verziju standardne 20-colne sive metalik posebno obrađene naplatke s 10 krakova od aluminijske legure, sa zimskim Yokohama BluEarth Winter V 906 SUV gumama dimenzija 235/50R20 104V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom za popravak eventualno oštećene gume.
Artisan crvena (u našem slučaju) i nova prepoznatljiva boja karoserije Melting Copper dodane su izboru vanjskih boja CX-80. Artisan Red – primjer Mazdine Takuminuri tehnologije bojanja – evocira još dublju profinjenost, dok Melting Copper sugerira lagano pjeskarenje površine bakra koja je otopljena i ponovno stvrdnuta.
Ukupno je dostupan izbor od devet boja karoserije: Jet Black crna, Deep Crystal Blue plava, Platinum Quartz siva, Arctic White bijela, Rhodium White bijela, Machine Grey siva, Soul Red Crystal crvena, Artisan Red crvena i Melting Copper smeđa.
Unutrašnjost
Ulaskom u kabinu velikog CX-80 primjetna je velika prostranost, ali i premium izvedba uređenja i materijala. Široka instrumentna ploča i bočni otvori za prozračivanje koji ulaze u obloge vrata pojačavaju širinu i prostranost unutrašnjosti. Mazda je ovaj 12,3-inčni TFT zaslon u boji čini se napravila kako bi se vozač osjećao kao u nekim starim klasičnim vrhunskim automobilima, ali s tri digitalna cajgera. Nama se ovo rješenje jako svidjelo.
Posebno široka konzola ima moćan oblik koji se proteže naprijed prema natrag kroz prostor, izražavajući strukturnu snagu i prisutnost pogonskog sklopa ispod.
Sveobuhvatan popis standardne opreme uključuje značajke kao što su vozačevo sjedalo podesivo u 8 smjerova i suvozačevo sjedalo podesivo u 6 smjerova, grijač upravljača, grijana prednja sjedala, trozonski klima uređaj, 12,3-inčni infotainment zaslon osjetljiv na dodir i HMI Command kontroler, glasovno upravljanje Alexa u automobilu, DAB radio, Bluetooth, bežični Apple CarPlay® i Android Auto™, hibridna navigacija, Active Driving Display i tempomat.
Naš Takumi plus model je imao standardno električno podešavanje kola volana, panoramski krovni otvor i izvrsni projekcijski Head-up zaslon. Naš je model imao standardno vrhunsko Bose® ozvučenje s 12 zvučnika. Visokoučinkoviti zvučnici daju vam osjećaj kao da ste u prvom redu svog omiljenog koncerta, čineći da se osjećate uronjeno u sve što slušate. Vrhunski zvučni sustav uključuje sve najnovije Bose tehnologije kao što su CenterPoint, BassMatch i AudioPilot, koje doprinose impresivnom iskustvu zabave.
Stražnja strana konzole opremljena je USB priključcima i kontrolama grijača za povećanje udobnosti stražnjeg sjedala. Konzola stražnjeg sjedala evoluirala je u integriraniji oblik, dodajući metalne obloge koje odgovaraju prednjoj konzoli i oblogama vrata kako bi se stvorio jedinstveni prostor.
Kao izraz japanske vrhunske kvalitete, interijer usvaja dva jedinstvena japanska koncepta dizajna: Kaicho ili 'harmonija', koji kombinira mješavinu vrhunskih materijala kao što su pravo javorovo drvo, Nappa koža i kromirani detalji kako bi se stvorile točke kontrasta koje su u savršena harmonija; i Hacho, ili 'isprekidani ritam', ovdje prikazan sofisticiranim Musubu šavovima koji - inspirirani stoljećima starom umjetnošću japanskog vezanja čvorova - naglašavaju profinjenu ljepotu izrade i dodaju vizualnu dubinu interijeru.
Upletanjem dinamike svjetla i osjećaja života u prirodi u uredan, visokokvalitetan prostor, cijela kabina izražava japansku estetiku 'ljepote tonova'. Bijelo ambijentalno osvjetljenje na oblogama prednjih i stražnjih vrata donosi najbolje od boje i teksture završnih obrada unutrašnjosti.
Struktura sjedala potpuno nove Mazde CX-80 čvrsto podupire tijelo tako da vozač i svi putnici mogu nesvjesno uspostaviti ravnotežu protiv G-sila naprijed-nazad i s bočne strane nastalih tijekom vožnje. Naš Takumi plus model je imao elegantna sjedala presvučena perforirano bijelom kožom sa središnjom crnom trakom.
Struktura vozačevog sjedala CX-80 pruža potporu zdjelici kao uporišnoj točki kretanja tijela prilikom upravljanja kontrolama. Mjere za stvaranje ove sile potpore tijelu uključuju korištenje četiriju opruga jastuka, optimizirajući sposobnost sjedala da podupre tijelo i kontrolira okretanje zdjelice. Polimerne stanične membrane u poliuretanskim elementima sjedala postižu idealnu ravnotežu između prigušenja i elastičnosti. A kruto pričvršćivanje sjedala pruža još veću podršku.
Sve izvedbe modela CX-80 dostupne su s unutarnjim rasporedom sa sedam sjedala koji uključuje klupu s tri sjedala u drugom redu. Naša Takumi plus razina opreme je u formatu sa šest sjedala koji sadrži dva 'kapetanska' sjedala u drugom redu odvojena središnjom konzolom.
U usporedbi s CX-60, ima povećan prostor za ramena, prostor za glavu, širi razmak između točaka gdje se kukovi putnika nalaze kada sjede u vozilu i veću udaljenost između prednjeg i drugog reda sjedala.
Sigurnost i sustavi pomoći vozaču
Temeljena na Mazdinoj sigurnosnoj filozofiji, 'Mazda Proactive Safety', Mazda CX-80 pruža ugodno okruženje za vožnju s izvanrednom vidljivošću. To je sveobuhvatan raspon naprednih sustava pomoći u vožnji i-Activsense osiguravaju aktivnu sigurnost na najvišoj razini i ciljaju na Euro NCAP ocjenu sigurnosti od 5 zvjezdica. To što je i zamišljeno u Mazdi je i ostvareno, pa je tako ovaj model nedavno proglašen najboljim velikim SUV-om u svojoj klasi prema Euro NCAP-u.
Tehnologije pasivne sigurnosti modela CX-80 osmišljene su kako bi smanjile broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda vozača, putnika i pješaka uzrokovanih sudarom te kako bi zadovoljile zahtjeve strožeg Euro NCAP testiranja frontalnog sudara.
Sljedeće sigurnosne značajke debitiraju u CX-80: Podrška za krstarenje i promet (CTS) s novom podrškom za vozače koji ne reagiraju; Smart Brake Support (SBS) s novim sustavom za ublažavanje čeonog sudara s detekcijom vozila, bicikala i pješaka (danju i noću); Smart Brake Support Rear Crossing (SBS-R); Lane-keep Assist System (LAS); Traffic Sign Recognition System (TSR); Blind Spot Monitoring (BSM); Driver Attention Alert (DAA); Emergency Lane Keeping (ELK) s novom pomoći za izbjegavanje čeonog prometa.
Uz to, novi sustav pomoći vozaču, Rear Seat Alert, obavještava vozača o predmetima ili putnicima koji su još uvijek na stražnjim sjedalima kada izlazi iz automobila.
Budući da veliki broj smrtnih slučajeva pješaka i teških ozljeda u automobilskim nesrećama uključuje ozljede glave, nogu ili kukova, poklopac motora i prednji branik Mazde CX-80 dizajnirani su tako da pruže optimalnu zaštitu ovih područja.
Naš Takumi plus model je standardno imao i sljedeće sustave: Prikaz okoline vozila 360° s pogledom kroz vozilo, prevencija mrtvog kuta i upozorenje na bočni promet sprijeda (FCTA) i straga (FCTB); Bočne zračne jastuke za vozača i suvozača; Zračni jastuk za koljena vozača; Sustav nadzora mrtvih kutova (BSM) s upozorenjem na bočni promet straga (RCTA); Protuprovalni alarm sa senzorima pokreta i sirenom; Tempomat; Sustav kontrole dinamičke stabilnosti (DSC); Upozorenje na udaljenost i brzinu (DAS), vizualno i kočenje.
Nadalje, tu su i: Upozorenje vozača na umor (DAA); Sustav nadzora vozača; e-Call; Prednje bočne radare; Imobilizator; Inteligentni limitator brzine (ISA); Prilagodljivi radarski tempomat (MRCC), puni raspon brzina; Prekidač za isključivanje suvozačevog zračnog jastuka; Sustav za isključivanje goriva u slučaju sudara; Stražnji bočni radar; Zatezače sigurnosnih pojaseva; Nadzor tlaka u gumama; Set za popravak gume; Pomoć u prometnim gužvama (TJA); Prepoznavanje prometnih znakova (TSR) te Prilagodljivi radarski tempomat (i-ACC).
Dizelski 3,3l e-Skyactiv D pogonski sklop
Odabir pogonskih sklopova za potpuno novu Mazdu CX-80 primjer je Mazdinog 'pristupa više rješenja'. Strategija japanske tvrtke je ponuditi različite proizvode i tehnologije – uključujući širok raspon elektrificiranih pogonskih sklopova – koji najbolje odgovaraju lokalnom tržištu i zahtjevima društva za održivošću.
Potpuno nova Mazda CX-80 usvaja Mazdinu skalabilnu arhitekturu Skyactiv Multi-Solution za svoje uzdužne pogonske jedinice. Ovaj uzdužni format pogonskog sklopa nudi mnoge prednosti, uključujući mogućnost postavljanja motora i baterija različitih veličina u istom rasporedu za vozila Mazda M Hybrid Boost i PHEV verzije, te mogućnost postavljanja motora na istu os kao motor i prijenos.
Postoje dva motora u liniji pogonskih sklopova Mazde CX-80: PHEV s 2,5-litrenim, četverocilindričnim e-Skyactiv G benzinskim agregatom s tehnologijom elektrifikacije i redni šesterocilindrični 3,3-litreni e-Skyactiv D dizelski agregat koji uključuje M Hybrid Boost, Mazdin 48V blagi hibridni sustav.
Oba su agregata povezana s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Mazdinim sustavom pogona na sve kotače i-Activ. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) nudi izbor između četiri načina vožnje (plus EV način za PHEV).
Prihvaćajući pristup odgovarajuće veličine i izračunavajući optimalne emisije iz Mazde CX-80 na temelju njezine težine, Mazdin redni šesterocilindrični dizelski motor ima kapacitet povećan s 2,2 na 3,3 litre (3283 cm³), kao i povećanje raspona brzine pri kojem je moguće siromašno izgaranje (visokoučinkovito izgaranje uz minimalnu potrošnju goriva).
Uz povećanje izlazne performanse povećanjem kapaciteta motora, Mazda je dizajnirala jedinicu za korištenje viška zraka za poboljšanje izgaranja. Nova, vrlo inovativna, napredna tehnologija izgaranja - DCPCI (Distribution-Controlled Partially Mixed Compression Ignition ili Djelomično mješovito kompresijsko paljenje kontrolirano distribucijom) - dodatno poboljšava učinkovitost motora, rezultira agilnijim odgovorom na ubrzanje i ima za cilj ispunjavanje nadolazećih propisa o emisijama i povećava toplinsku učinkovitost za više od 40 posto za značajan dio praktičnog radnog raspona.
Jedna tehnologija posebno osigurava da se sav višak zraka koristi tijekom izgaranja, bez obzira na brzinu motora: u komori za izgaranje, stepenasta glava klipa u obliku jajeta dijeli smjesu zraka i goriva na dva područja unutar zdjele klipa, što rezultira učinkovitijim izgaranjem u mnogo širem radnom rasponu. Profinjeni zvuk izgaranja također se postiže zahvaljujući idealnom razdoblju izgaranja s visoko raspršenim uzorkom prskanja. A produljenjem niskotemperaturnog PCI izgaranja, recirkulacija ispušnih plinova (EGR) može se primijeniti do vrlo visokog opterećenja. Ovo uspješno smanjuje sirove emisije NOx tijekom stvarnih scena vožnje. Zajedno, ovi čimbenici značajno pridonose izvanrednoj učinkovitosti Mazde CX-80 s ovim motorom.
Format rednih šest cilindara proizvodi manje vibracija zahvaljujući svojoj karakterističnoj 'savršenoj ravnoteži' dok isporučuje čist, privlačan zvuk motora. Uz to, redni šesterocilindrični motor koristi pametnu strukturu, što rezultira masom motora sličnom onoj kod konvencionalnog četverocilindričnog dizela, čime se minimalizira razlika u ravnoteži upravljanja unatoč većem kapacitetu motora. Nadalje, visokotlačni i niskotlačni EGR te SCR-sustav omogućuju motoru da uvjeri s vrlo niskim emisijama, dok u isto vrijeme pruža izvrsne vrijednosti potrošnje u svakodnevnoj vožnji.
Motor e-Skyactiv D uparen je s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, a motor od 254 KS koristi Mazdin i-Activ sustav pogona na sve kotače. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) nudi izbor između četiri načina vožnje za optimalnu kontrolu i užitak vožnje u svakom scenariju vožnje.
Moćni pogonski sklop našeg testnog modela snage je 254 KS (187 kW) pri 3750 okr./min., razvija maksimalni okretni moment od 550 Nm pri 1500-2400 okr./min., i - još jednom uz pomoć do 153 Nm okretnog momenta elektromotora snage 12,4 kW (16,9 KS), ubrzati će CX-80 od 0-100 km/h za 8,4 sekunde i nudi maksimalnu brzinu od 219 km/h. Prosječna potrošnja goriva je 5,8 l/100 km, a emisija CO2 samo 151 g/km. Obujam spremnika dizelskog goriva je 74 l.
Treba li uopće napomenuti kako je zvuk ovog šesterocilndričnog dizelskog agregata fantastičan i pravi podsjetnik na pravi automobilski užitak, prije nego što uskoro svi prijeđemo na čistu struju?
M hibridno pojačanje (48V blagi hibridni sustav)
Kada je uparen s dizelskim motorom e-Skyactiv D, električni motor smanjuje opterećenje motora s unutarnjim izgaranjem u području niskog opterećenja i napaja se energijom rekuperiranom tijekom usporavanja i kočenja – pohranjenom u litij-ionskoj bateriji (napon 44,4 V) od 0,33 kWh smještenoj u pod vozila.
Sustav ne samo da povećava ekonomičnost goriva, već također poboljšava ekološke performanse korištenjem energije rekuperirane tijekom vožnje u praznom hodu ili usporavanja kako bi se pomoglo motoru s unutarnjim izgaranjem tijekom vremena najmanje učinkovitosti, kao što su mala opterećenja i male brzine. U scenama vožnje u kojima je motor s unutarnjim izgaranjem isključen i odvojen od pogonskog sklopa, gubici energije su minimizirani za maksimalnu regeneraciju energije.
Dodatna podrška M Hybrid Boost sustava povećava glatkoću tijekom mijenjanja stupnjeva prijenosa. Hibridni sustav pomaže motoru s unutarnjim izgaranjem, pridonoseći evoluciji iskustva vožnje Jinba Ittai.
8-brzinski automatski mjenjač bez pretvarača momenta
Treba reći, Mazda CX-80 u obje verzije pogonskih sklopova je uparena s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Mazdinim sustavom pogona na sve kotače i-Activ. Mazdin novi automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa vozačima nudi glatko i osjetljivo mijenjanje stupnjeva prijenosa s jasnim, glatkim stupnjevima prijenosa i širokim rasponom, postižući pravu ravnotežu dinamičkih i ekoloških performansi.
Novi mjenjač mijenja stupnjeve prijenosa na isti način kao i mjenjač s pretvaračem zakretnog momenta - putem planetarnih zupčanika i višelamelnih spojki - ali nema hidraulički pretvarač kao ulaznu spojku, već višelamelnu spojku kao i integrirani električni motor/generator.
Zamjenom pretvarača okretnog momenta spojkom, okretni moment motora i motora prenosi se izravno, s brzim i ritmičnim mijenjanjem stupnjeva prijenosa poput ručnog mjenjača. Osim toga, tarni prijenos spojke i funkcije hlađenja su evoluirali kako bi se postiglo glatko pokretanje i visoka učinkovitost.
Kompaktan dizajn Mazdinog jedinstvenog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa i optimalan raspored cijelog pogonskog sklopa utječu na manji prostor tunela prijenosa, smanjujući utjecaj na prostor kutije s papučicama i omogućujući idealan položaj za vožnju.
Mi-Drive sustav
Razvijeni Mi-Drive Mazda Intelligent Drive Select sustav Mazde CX-60 nudi pet promjenjivih načina vožnje – Normal, Sport, Off-Road, Towing (vuča prikolice) i EV (samo PHEV) – za optimiziranje prianjanja, trakcije, performansi, upravljanja i sigurnosti u najširem mogući raspon okruženja za vožnju.
Normalni način rada teži najboljoj ravnoteži između učinkovitosti goriva i performansi vožnje te nudi udobnu vožnju u svim aspektima svakodnevnog života.
Sportski način rada maksimizira potencijal dinamičke izvedbe automobila i pojačava odziv pogonskog sklopa kako bi podržao agresivniju vožnju. Sustav AWD povećava svoju silu stezanja kako bi poboljšao stabilnost pri manevriranju i omogućio vozaču da bezbrižno uživa u snažnoj vožnji.
Off-Road način rada optimizira sustav AWD, sustav kontrole proklizavanja (TCS) i druge dinamičke sustave kako bi pružio karakteristike orijentirane na vuču prikolice za bolje performanse na neravnom terenu. Ovaj način rada također nudi funkciju 'pomoći pri prianjanju izvan ceste' koja pomaže vozačima da oslobode vozilo ako se ikad zaglavi.
Način Towing optimizira izlazne karakteristike AWD pogonskog sklopa za povećanu težinu kada je kuka za vuču montirana za vuču prikolice ili je montiran nosač za bicikl ili krovna kutija, pružajući zadovoljavajuću vožnju. Osim toga, AWD sustav optimiziran je za vuču prikolice kako bi se poboljšala stabilnost na ravnoj liniji.
EV način rada (samo u slučaju PHEV modela) omogućuje vožnju samo uz pomoć električnog motora. Na primjer, u područjima gdje su vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem zabranjena ili kada se vozi u mirnom stambenom području.
Sustav pogona na sva četiri kotača I-ACTIV AWD
CX-80 koristi elektronički kontrolirani AWD sustav stražnjih kotača sa spojkom s više lamela koji je prvi put uveden u Mazdi na CX-60. Ovaj AWD sustav visokih performansi kombinira visoku trakciju s idealnim karakteristikama upravljanja.
Uz pouzdanu terensku sposobnost koja nudi sigurnost i bezbrižnost u raznim scenarijima svakodnevne uporabe, ovaj AWD sustav postiže prirodno kretanje vozila koje omogućuje intuitivno upravljanje zahvaljujući velikom broju okretaja u minuti i G-sili kako bi kupcima pružio još bolje iskustvo vožnje.
Sustav pogona na sve kotače kombinira stabilnost jedinstvenu za AWD s neutralnim performansama u zavojima karakterističnim za pogon na stražnje kotače. Rezultat je potpuno nova razina Jinba-Ittai vožnje.
Uz snažnu trakciju na cestovnim površinama s niskim trenjem kao što je snijeg, AWD konfiguracija modela CX-80 također značajno nadmašuje prethodni Mazdin i-Activ AWD sustav s pogonom na prednje kotače u smislu stabilnosti ravnomjerne vožnje na autocestama i intuitivnog upravljanja na zavojitim cestama. Kao AWD sustav visokih performansi koji pruža izvanredne performanse prianjanja, sustav osigurava da se sva snaga pogonskog sklopa u potpunosti prenosi na površinu ceste.
Na modelima s tehnologijom elektrifikacije, AWD sustav također radi s frikcionim kočionim sustavom kako bi se optimizirala distribucija regeneracije između prednjih i stražnjih kotača. To povećava količinu energije koja se vraća iz guma.
Nadalje, načini rada Mi-Drive Sport, Off-Road i Towing koriste integrativnu kontrolu pogonskog sklopa, kočionog sustava i AWD-a za optimizaciju raspodjele pogonske sile na sva četiri kotača kako bi odgovarala različitim uvjetima vožnje.
Karakteristike ovjesa i udobnost
Platforma CX-80 ima prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i stražnji multi-link ovjes kako bi se osigurala visoka razina udobnosti u vožnji, stabilno držanje i neometena kontrola karoserije automobila.
Dugi međuosovinski razmak modela CX-80 ne samo da daje vozilu izvrsnu stabilnost u smjeru, već i postavlja prvi i drugi red sjedala dalje od stražnjih guma, što rezultira manjim udarcima izazvanim ovjesom za njihove putnike.
Uz ove prilagodbe ovjesa, postoje različita softverska ažuriranja za dinamiku vožnje CX-80: podrška električnog servo upravljača je malo povećana, a upravljanje sada ima više prigušenja. Kao rezultat, vozilom se upravlja udobno i sigurno. Kalibracija DSC (Dynamic Stability Control) sustava prilagođena je većem vozilu i novoj postavci šasije, osiguravajući visoku razinu stabilnosti vožnje na granici. Softver KPC (Kinetic Posture Control) i AWD sustava također je malo prilagođen tako da oba sustava optimalno podržavaju karakteristike šasije CX-80.
Za kraj, što se cijene tiče, naš testni model CX-80 3.3 e-Skyactiv D 254 KS AWD AT Takumi plus s dodatnom opremom stoji 82.878,13 eura.