Jaguar Land Rover

Hoće li se Tata Motors zbog Brexita odreći svojega krunskog dragulja?

04.03.2019 u 11:00

Bionic
Reading

Indijska megakompanija Tata, piše Bloomberg, razmatra opcije koje uključuju prodaju manjinskog udjela u Jaguar Land Roveru (JLR) ili pronalaženje partnera s kojim bi mogli zajednički razvijati vozila i smanjiti troškove

Automobilska industrija na globalnoj razini u velikim je potencijalnim problemima oko skorašnjeg, nedefiniranog izlaska Velike Britanije iz Europske unije, no kako je rekao Reutersu glasnogovornik Tata Motorsa: 'Glasine da Tata Motors želi prodati svoj udio u JLR-u nisu točne.' Iako je izvjesno da se razmišlja o svim mogućim opcijama, rana je faza razgovora s potencijalnim savjetnicima oko rješavanja ovog problema, no postoji realna mogućnost da neće biti nikakve transakcije. Rasprave o tome zasad su samo na privatnim osnovama.

Tata Motors nevoljko bi se odrekao kontrole nad onim što je nekad bio njegov krunski dragulj i možda bi radije potražio svježi kapital od investitora putem strateškog partnera ili državnog fonda. Tata Motors, sa sjedištem u indijskom megalopolisu Mumbaiju, trenutno ima 100 posto udjela u Jaguar Land Roveru.

Jaguar Land Rover u posljednjih nekoliko mjeseci ostvaruje rast, no prodaja u Kini nastavila je padati, a tvrtka je u siječnju priopćila kako ukida 10 posto radnih mjesta zbog smanjene potražnje i neizvjesnosti oko Brexita. U posljednjem je kvartalu zabilježen gubitak od oko četiri milijarde dolara. Tata je upozorio da će JLR ostvariti operativni gubitak u godini do ožujka, u odnosu na raniju projekciju točke dohodovnosti, s obzirom na slabu prodaju.

'Velika Britanija ostaje najvažnije tržište za JLR, a to tržište ima mnogo problema zbog Brexita', izjavio je Deepesh Rathore, direktor Emerging Markets Automotive Advisorsa sa sjedištem u Londonu. 'Uz toliku količinu vjetra koji nam puše u čelo, JLR-u su potrebna ogromna ulaganja kako bismo se pripremili i iskoristili sljedeći rast tržišta.'

JLR je prošlog mjeseca priopćio kako traži alternativne izvore financiranja jer uvjeti zaduživanja na tržištu obveznica u ovome trenutku nisu povoljni. Tvrtka treba prikupiti milijardu dolara u 14 mjeseci kako bi zamijenila dospjele obveznice, a troši i na investicijski program za električne automobile.

Tata Motors kupio je marke Jaguar i Land Rover od Forda za 2,3 milijarde dolara u svojoj najvećoj akviziciji prije više od deset godina. Moody's Investors Service, S&P Global Ratings i Fitch Ratings imaju negativne kreditne prognoze za Tata Motors vezane za rizike poslovanja u Velikoj Britaniji.

Land Rover se i dalje svrstava među najvrednije marke u vlasništvu Tata grupe, koja kontrolira marku čaja Tetley i njujorški luksuzni hotel Pierre. Prema podacima tvrtke Interbrand, ova automobilska marka prošle godine vrijedila je oko 6,2 milijarde dolara.

'Jaguar Land Rover ne samo da je imao problema s distribucijskom mrežom u Kini, nego je i precijenio svoje automobile', izjavio je David Bailey, profesor na uglednoj Aston Business School. 'A tvrtka se pokušala natjecati u segmentima u koje je jako teško ući jer su ih zauzeli snažniji igrači', kazao je. 'JLR se također pokušao natjecati s BMW-om u svakom segmentu, što je bilo nemoguće. BMW je četiri puta veći.'