GREEN NCAP

[FOTO] Pozitivan utjecaj bioetanola na emisije stakleničkih plinova: Ford Puma 1.0 EcoBoost Flexifuel najbolja

15.12.2022 u 16:28

Bionic
Reading

Ford Pumu 1.0 EcoBoost Flexifuel je Green NCAP testirao s dva različita goriva: standardnim benzinom E10 i gotovo čistim bioetanolom E85. Rezultati ispitivanja pokazuju da bioetanol ima značajne prednosti

Green NCAP je objavio ocjene za šest automobila: Kia Sportage 1.6 T-GDI opremljen blagim hibridnim sustavom od 48 V; Mercedes‑Benz T‑klasa T180; Land Rover Range Rover D350; Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid i Ford Puma 1.0 EcoBoost Flexifuel. Ovaj posljednji je Green NCAP testirao s dva različita goriva: standardnim benzinom E10 i gotovo čistim bioetanolom E85. Rezultati ispitivanja pokazuju da bioetanol ima značajne prednosti za ukupno smanjenje stakleničkih plinova i globalnog utjecaja na okoliš.

Bioetanol je alternativno gorivo za koje raste interes u nekim europskim zemljama, posebice u Francuskoj, gdje su cijene znatno niže, infrastruktura dobiva na kapacitetu, a broj registriranih automobila s fleksibilnim gorivom predstavlja 2,2 posto registracija vozila.

CO2 koji emitira vozilo na bioetanol, apsorbira iz atmosfere izvor biomase dok biljka raste, stoga se novi CO2 ne dodaje u okoliš. Ako uzmete u obzir cijeli životni ciklus biogoriva, tu su i emisije stakleničkih plinova povezane s proizvodnjom i opskrbom biogoriva – na primjer emisije od gnojidbe dušikom tijekom uzgoja sirovina u poljoprivredi i pretvorbe biomase u etanol zbog upotrebe fosilne energije.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Flexifuel dobio 3 zelene zvjezdice na bioetanol, a 2,5 na standardno benzinsko gorivo

U testu s E85, Ford Puma Flexifuel postiže impresivnih 6,9/10 bodova u indeksu stakleničkih plinova, što je značajno poboljšanje utjecaja na klimu u usporedbi s ocjenom od 3,7/10 koju je postiglo isto vozilo na standardno benzinsko gorivo. Sve u svemu, Ford Puma 1.0 EcoBoost Flexifuel postigao je ocjenu od tri zvjezdice radeći na bioetanolu E85, dok su rezultati bili dovoljni za ocjenu od dvije i pol zvjezdice u slučaju standardnog goriva.

Mercedes‑Benz T180 dobio dvije i pol zelene zvjezdice

Mercedes T‑klasa je višenamjensko pomoćno vozilo i općenito se može očekivati potrošnja benzina od oko 7 l/100 km. No, na testu na autocesti brojka se penje iznad 9 l/100 km. Usko povezana s potrošnjom je količina ispuštenih emisija CO2 i ovdje T-klasa dobiva samo 1,7 bodova, unatoč bonus bodovima dodijeljenim za izvrsnu kontrolu metana i dušikovog oksida. Automobil ima posebno dobre rezultate u indeksu čistog zraka, gdje pokazuje visoke performanse u smanjenju zagađujućih plinova. Rezultati su zaslužni, uz manje odbitke za emisije čestica i amonijaka. Zahvaljujući tom indeksu, Mercedes‑Benz T180 donosi dvije i pol zelene zvjezdice.

Range Rover D350 dobio jednu zelenu zvjezdicu

Range Rover D350 veliki je i težak luksuzni SUV, opremljen šesterocilindričnim dizelskim motorom snage 350 KS (258 kW). Njegov blagi hibridni sustav ne može smanjiti potrošnju na razine koje bi Green NCAP-u omogućile da mu dodijeli više rezultate u indeksima energetske učinkovitosti i stakleničkih plinova. Podaci o potrošnji i povezanim emisijama stakleničkih plinova su fer za vozilo ove vrste i mase, ali još uvijek predstavljaju veliki utjecaj na okoliš. Ovaj britanski SUV osvaja jednu i pol zvjezdicu Green.

Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid dobio dvije i pol zelene zvjezdice

Ford Focus svojim dizajnom i funkcionalnošću privlači široku publiku i nastavlja popularnost svojih prethodnika Focusa. Rezultati potrošnje goriva omogućuju potrošačima da pokriju većinu vožnji sa 6-7 l/100 km, dok se očekuje da će kratka gradska putovanja zahtijevati više. Naknadna obrada ispušnih plinova radi dobro u toplom laboratorijskom testu, ali gubi robusnost pri pokretanju s hladnim pogonskim sklopom ili u uvjetima velike snage. Rješavanje slabih točaka kontrole zagađivača pomoglo bi Focusu da lako postigne više od dvije i pol zvjezdice.

Kia Sportage 1.6 T‑GDI MHEV 48V dobio dvije zelene zvjezdice

Kia Sportage 1.6 T‑GDI s blagim hibridnim sustavom od 48 V imao bi koristi od bolje kontrole čestica, kao i veće robusnosti u smanjenju emisije amonijaka i ugljičnog monoksida. Vozilo je relativno velik i težak SUV, a to se odražava na performanse energetske učinkovitosti automobila. Indeks stakleničkih plinova područje je u kojem testirani Sportage ima najlošije rezultate. Iako su metan i dušikov oksid dobro kontrolirani, emisije CO2 izmjerene na ispušnoj cijevi su značajne. To je izravno uzrokovano relativno visokom razinom potrošnje goriva. Službeno deklarirana vrijednost CO2 i potrošnja goriva odgovaraju rezultatima Green NCAP-a. Ukupno, ovo je dovoljno za dvije zelene zvjezdice.

‘U sektoru prometa postoji niz mogućnosti koje će doprinijeti smanjenju emisije stakleničkih plinova, ovisno o lokalnoj situaciji i raspoloživim resursima. U prijelaznoj fazi na čistu i zelenu mobilnost, puna elektrifikacija pogonskog sklopa mogla bi biti učinkovito podržana drugim klimatski prihvatljivim opcijama kao što su biogoriva. Mješavina biogoriva – FAME i HVO u dizel (B7) i bioetanol u benzin (E5, E10) – vrhunska je tehnologija u Europi i propisana je zakonom.' kaže dr. Aleksandar Damyanov, tehnički menadžer Green NCAP-a.

'Ako su višak količine bioetanola dostupni, udio miješanja može se povećati i E85 bi mogao biti održivo gorivo za neke primjene. Kratkoročno, vozila s fleksibilnim gorivom isplativ su i učinkovit tehnički izbor u prijelazu, pod uvjetom da je korišteni etanol u skladu s kriterijima održivosti i socio-ekonomskim kriterijima. Ovdje u Green NCAP-u, čestitamo Fordu na postavljanju Pume kao opcije fleksibilnog goriva na neka tržišta.' zaključuje Damyanov.