BMW X5 će biti prvi model koji nudi izbor između električnih baterija (BEV), plug-in hibrida (PHEV), benzina, dizela i tehnologije vodikovih gorivnih ćelija (FCEV). Inicijativa HyMoS je osmišljena kako bi se potaknuo razvoj vodikovih ekosustava i benzinskih postaja u gradskim područjima
BMW Grupa lansira vozilo s pet različitih tehnologija pogona. Novi BMW X5 bit će prvi model koji će kupcima ponuditi izbor između električnih baterija (BEV), plug-in hibrida (PHEV), benzina, dizela i tehnologije vodikovih gorivnih ćelija (FCEV). Inicijativa HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) osmišljena je kako bi se potaknuo razvoj vodikovih ekosustava i benzinskih postaja u gradskim područjima, a cilj joj je početna pilotna implementacija u Njemačkoj.
'Lansiranjem novog BMW-a X5 s izborom od pet varijanti pogonskog sustava, još jednom pokazujemo svoju vodeću poziciju kao tehnološki pionir', kaže Joachim Post, član Upravnog odbora BMW AG-a za razvoj na BMW događaju u New Yorku. 'Vodik ima ključnu ulogu u globalnoj dekarbonizaciji, zbog čega smo predani unapređenju tehnologije.'
Pristup otvoren za tehnologiju strateški je faktor uspjeha
Raznolikost proizvoda i dalje je ključni faktor uspjeha za BMW Grupu. Širok portfelj pogonskih sustava – koji obuhvaća motore s unutarnjim izgaranjem, plug-in hibride, električne pogonske sustave na baterije i, počevši od novog BMW-a iX5 Hydrogen 2028. godine, tehnologiju vodikovih gorivnih ćelija – postavlja temelje za uspješno zadovoljavanje različitih zahtjeva i potreba kupaca diljem svijeta, kako sada tako i u budućnosti.
Fleksibilne proizvodne strukture i visoka razina stručnosti u integraciji omogućuju učinkovitu implementaciju ovog niza pogonskih tehnologija u novoj ponudi BMW-a X5 u smislu razvoja, nabave i proizvodnje. To znači da će BMW-ova ponuda modela od 2028. godine uključivati dvije vrste potpuno električnog pogona (električni na baterije i na vodikove gorivne ćelije), što naglašava rigoroznu primjenu pristupa otvorenosti tehnologije marke.
Novi BMW iX5 Hydrogen
Nakon uspješnog testiranja pilot flote diljem svijeta, novi BMW iX5 Hydrogen će ući na tržište kao prvi serijski proizvedeni model marke na vodikov pogon. 'Novi BMW iX5 Hydrogen bit će pravi BMW – pionir u svojoj klasi i pružat će tipično BMW zadovoljstvo vožnje', kaže Michael Rath, potpredsjednik Vodikovih vozila BMW Grupe.
Tehnologija pogona temelji se na sustavu gorivnih ćelija treće generacije koji BMW Grupa razvija u suradnji s Toyota Motor Corporation. Ovaj tehnološki napredak otvara put sustavu kompaktnijeg dizajna koji je ujedno i snažniji i učinkovitiji, čime se povećava domet i snaga uz istovremeno smanjenje potrošnje energije. Kompetentni centri tvrtke u Münchenu i u tvornici BMW Grupe Steyr već grade prve prototipove. Daljnje komponente pogonskog sustava će dolaziti iz tvornice BMW Grupe u Landshutu (Njemačka).
Prednosti tehnologije na vodik
Vodik je prepoznat kao obećavajući budući nositelj energije za globalnu dekarbonizaciju. Djeluje kao učinkovit medij za pohranu obnovljivih izvora energije, pomažući uravnotežiti ponudu i potražnju te omogućujući stabilniju i pouzdaniju integraciju obnovljivih izvora u energetsku mrežu. Vodik je nedostajući dio za dovršetak slagalice električne mobilnosti gdje sustavi električnog pogona na baterije nisu optimalno rješenje.
HyMoS inicijativa: savez za jačanje vodikove infrastrukture
Osim razvoja novog BMW-a iX5 Hydrogen, BMW je također aktivno uključen u napore za proširenje mreže za punjenje vodikom. Inicijativa HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) osnovana je kako bi podržala vodikove ekosustave za mobilnost u suradnji s industrijskim i institucionalnim partnerima. Cilj ove inicijative je povećati ekonomsku održivost ekosustava vodikove mobilnosti objedinjavanjem potražnje za svim vrstama vozila, uključujući kamione, autobuse i osobne automobile.
To će pomoći u postizanju optimalne distribucije i korištenja vodikovih stanica. Inicijativa podržava postojeće projekte vodikovih ekosustava u ostvarivanju njihovog punog potencijala dijeljenjem iskustava među projektima i pružanjem zemaljske podrške svojim industrijskim partnerima. Pilot faza je započela uz podršku postojećih ekosustava u Njemačkoj i Francuskoj kako bi se prikupila iskustva za primjenu u daljnja gradska područja i potencijalno kasnije proširenje na druge zemlje.