eko alternativa

BMW pokreće demo flotu za zamjenska dizelska goriva: Vozni park koji koristi isključivo HVO100 goriva

23.10.2025 u 16:43

Bionic
Reading

BMW Grupa već dugo odobrava svoja vozila za razna obnovljiva goriva - uključujući HVO100, B10 i eFuels prema standardu EN590 za dizelske motore te E25 i eFuels prema standardu EN228 za benzinske motore

BMW Grupa koristi svoju prisutnost na 'Fleet Europe Days' 22. i 23. listopada u Luksemburgu kako bi operaterima voznih parkova pokazala načine dekarbonizacije svojih voznih parkova. Uz potpuno elektrificirana vozila, fokus će biti na gorivima na bazi obnovljivih sirovina.

Njihova prednost: potencijal za uštedu CO2

S više od 250 milijuna postojećih vozila u Europi, njihov CO2 otisak može se poboljšati ako se poveća udio obnovljivih goriva. Novo tehničko rješenje koje koristi BMW Grupa dokaz je da se svi BMW dizelski motori u voznom parku pune isključivo HVO100 gorivom. Podaci o punjenju goriva iz vozila uspoređuju se s podacima iz sustava plaćanja operatera voznog parka. To znači da se gorivo koje vozilo koristi može besprijekorno pratiti. Važan korak prema 'voznom parku samo s HVO100 gorivom' za kupce voznog parka.

Dr. Martin Kaufmann, voditelj razvoja pogonskih sklopova u BMW Grupi: 'Naš je cilj uvijek imati ekološki prihvatljivija i učinkovitija vozila na cestama. S dizelskim zamjenskim gorivom HVO100 imamo priliku smanjiti CO2 otisak voznog parka. Posebno u području goriva koja se ne temelje na fosilnim gorivima, vidimo potencijal koji smo spremni ostvariti.'

Bernhard Kuhnt, voditelj prodaje za europsku regiju BMW Grupe: 'Kupci voznog parka izuzetno su važni za prodaju u Europi, a istovremeno dizel ostaje vrlo dobra tehnologija pogonskih sklopova za mnoge vozne parkove. Korištenje HVO100 nudi način brzog smanjenja emisija CO2 koji uzima u obzir pojedinačne slučajeve upotrebe - bilo da se radi o vožnji na velike udaljenosti ili vuči prikolice - i tako može pomoći našim kupcima voznog parka da smanje svoj CO2 otisak.'

BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom
  • BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom
  • BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom
  • BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom
  • BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom
  • BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom
    +12
BMW pokreće demo flotu s HVO100 gorivom Izvor: Promo fotografije / Autor: Wolfgang Groeger-Meier

Početni ugovorni sporazumi s operaterima velikih BMW dizelskih voznih parkova u Njemačkoj i Italiji su neizbježni. Ovi testni vozni parkovi, zajedno s internim voznim parkom BMW Grupe koji je već pokrenut, pružit će važne podatke i nalaze za daljnje poboljšanje tehničkog rješenja.

HVO100 korišten u prvom punjenju svih dizelskih goriva proizvedenih u Njemačkoj

Od siječnja 2025. svi dizelski modeli proizvedeni u Njemačkoj pune se HVO100 prije isporuke trgovcima. Ovaj korak naglašava BMW-ovu predanost omogućavanju i ostvarivosti dekarbonizacije već danas. Kratica HVO označava 'Hidrotretirano biljno ulje', a sufiks '100' označava da je napunjeno 100 posto čistim gorivom.

'Neste MY Renewable Diesel™' HVO100 koristi se u tvornicama BMW Grupe u Münchenu, Dingolfingu, Regensburgu i Leipzigu.

Gorivo finskog proizvođača Neste omogućuje smanjenje CO2e do 90 posto ('od izvora do kotača') u usporedbi s fosilnim dizelom. Početno punjenje u tvornicama prije isporuke organizaciji trgovaca BMW Grupe iznosi pet do osam litara, ovisno o modelu.

Za BMW Grupu, tehnološka otvorenost je glavni prioritet. 'Mogućnosti umjesto zabrana' je njihov moto. Tvrtka nastavlja ulagati u širok portfelj - od električnih vozila na baterije, plug-in hibrida i vodikovih gorivnih ćelija do visoko učinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem koji mogu raditi na obnovljiva goriva.

BMW Grupa već dugo odobrava svoja vozila za razna obnovljiva goriva - uključujući HVO100, B10 i eFuels prema standardu EN590 za dizelske motore te E25 i eFuels prema standardu EN228 za benzinske motore.

Regulatorni okvirni uvjeti moraju sustići

Regulacija mora sustići. Kako bi se ubrzalo korištenje obnovljivih goriva na tržištu, BMW Grupa poziva na ambicioznu provedbu Direktive o obnovljivim izvorima energije (RED III), uključujući nacionalne kvote koje zahtijevaju smanjenje emisija stakleničkih plinova iz goriva za najmanje 30 posto, koje bi se trebale prenijeti u nacionalno zakonodavstvo do 2025. godine.

Dr. Thomas Becker, voditelj odjela za politiku, vanjske odnose i održivost u BMW Grupi, kaže: 'BMW Grupa zahtijeva da se svaka mjera za smanjenje emisija CO2 uzme u obzir u svakoj fazi životnog ciklusa vozila. To uključuje i korištenje obnovljivih goriva - posebno za vozila koja prvenstveno koriste CO2-neutralno gorivo (CNF). To mora biti formalno priznato u zakonodavstvu EU o voznom parku. Goriva su dostupna, ono što nam sada treba je pragmatična i brzo provediva regulativa koja omogućuje tvrtkama razvoj inovacija i njihovo tržišno prihvaćanje.'