Nakon što je prvo bio dostupan na Mustangu Mach-E u Europi, napredni sustav pomoći vozaču uvodi se u dodatna četiri modela: Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV od proljeća 2026.
Ford je prošli tjedan najavio proširenu dostupnost sustava BlueCruise, pružajući tisućama novih kupaca pristup vožnji autocestom 'hands-off, eyes-on'. U prijevodu to znači da vam neće trebati ruke na volanu, no vozači će ipak morati vizualno nadzirati kako se odvija vožnja i po potrebi uskočiti.
Nakon što je prvo bio dostupan na Mustangu Mach-E u Europi, napredni sustav pomoći vozaču uvodi se u dodatna četiri modela: Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV od proljeća 2026.
Globalno, vlasnici Forda i Lincolna prešli su više od 888 milijuna kilometara autocestom koristeći ovu tehnologiju. Proširenje dostupnosti na širok raspon Fordovih vozila daje još većem broju kupaca priliku da uživaju u udobnosti i praktičnosti sljedeće razine na svojim putovanjima autocestom te da stignu na odredište osvježeniji i spremniji za dan koji je pred njima.
Dozvoljen u Europi od 2023.
BlueCruise je bio prvi sustav te vrste koji je dobio regulatorno odobrenje u Europi 2023. godine, lansiranjem u Velikoj Britaniji. Od tada je BlueCruise odobren za upotrebu na 16 europskih tržišta, što ga čini najrasprostranjenijim sustavom te vrste u Europi. To otključava pristup više od 135.000 kilometara označenih autocesta, nazvanih Plave zone, omogućujući kupcima putovanje kroz više zemalja.
BlueCruise je trenutno dostupan kupcima s opremljenim vozilima u Austriji, Belgiji, Češkoj, Danskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji (nije dostupan u Sjevernoj Irskoj), Njemačkoj, Grčkoj, Mađarskoj, Italiji, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Portugalu, Španjolskoj i Švedskoj.
S ovom širokom geografskom dostupnošću, na primjer, korisnik može koristiti BlueCruise u šest zemalja putujući od Stockholma do Rima, pokrivajući više od 2000 kilometara i provodeći gotovo 25 sati vozeći bez upotrebe ruku.
'Posvećeni smo tome da vrhunsku tehnologiju stavimo u ruke više vozača. S BlueCruiseom koji je sada dostupan na pet linija vozila u Europi, pomažemo da vožnja autocestom bez upotrebe ruku bude dostupna široj skupini kupaca', rekao je Torsten Wey, voditelj značajki i softvera ADAS-a u Fordu u Europi. 'Svaka linija vozila je jedinstvena, a naš tim ADAS inženjera radio je na proširenju BlueCruisea izvan Mustanga Mach-E kako bi se osiguralo kvalitetno iskustvo vožnje autocestom bez upotrebe ruku, bez obzira na to koje vozilo kupac odabere.'
Vožnja bez ruku, pogled na cesti
BlueCruise se nadovezuje na mogućnosti Fordovog inteligentnog adaptivnog tempomata (IACC) i pomaže u kontroli upravljanja, ubrzanja, kočenja, pozicioniranja u voznoj traci i sigurnosne udaljenosti od vozila ispred sebe praćenjem oznaka na cesti, znakova za ograničenje brzine i promjenjivih prometnih uvjeta, od brzina na autocesti do prometa s čestim zaustavljanjem i kretanjem.
Kada je BlueCruise uključen na odobrenoj autocesti pod nazivom Plave zone, omogućuje vozaču da makne ruke s volana ako i dalje obraća pažnju na cestu ispred sebe – pružajući dodatnu razinu udobnosti tijekom dugih vožnji.
Prije prelaska na vožnju bez ruku, vozila opremljena BlueCruiseom potvrđuju da su oznake vozne trake vidljive, da vozač drži pogled na cesti i da su drugi uvjeti odgovarajući.
BlueCruise koristi kombinaciju radara i kamera za otkrivanje i praćenje položaja i brzine drugih vozila na cesti. Kamera usmjerena prema naprijed otkriva oznake vozne trake i znakove za ograničenje brzine. Kako bi se osiguralo da vozači ne skidaju pogled s ceste dok su im ruke maknute s volana, kamera okrenuta prema vozaču provjerava vozačev pogled i položaj glave – čak i kada nosi sunčane naočale.
BlueCruise će biti dostupan na odabranim vozilima Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV nove modelne godine od proljeća 2026. godine, kada budu opremljena paketom pomoći vozaču. Mogućnosti pretplate i cijene bit će objavljene bliže datumu početka prodaje.