'hands-off, eyes-on'

Ford donosi masama tehnologiju BlueCruise: Tehnologija vožnje bez upotrebe ruku na autocesti za 5 modela

17.11.2025 u 12:02

Bionic
Reading

Nakon što je prvo bio dostupan na Mustangu Mach-E u Europi, napredni sustav pomoći vozaču uvodi se u dodatna četiri modela: Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV od proljeća 2026.

Ford je prošli tjedan najavio proširenu dostupnost sustava BlueCruise, pružajući tisućama novih kupaca pristup vožnji autocestom 'hands-off, eyes-on'. U prijevodu to znači da vam neće trebati ruke na volanu, no vozači će ipak morati vizualno nadzirati kako se odvija vožnja i po potrebi uskočiti.

Nakon što je prvo bio dostupan na Mustangu Mach-E u Europi, napredni sustav pomoći vozaču uvodi se u dodatna četiri modela: Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV od proljeća 2026.

Ford BlueCruise: Tehnologija vožnje bez upotrebe ruku na autocesti Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford News Europe

Globalno, vlasnici Forda i Lincolna prešli su više od 888 milijuna kilometara autocestom koristeći ovu tehnologiju. Proširenje dostupnosti na širok raspon Fordovih vozila daje još većem broju kupaca priliku da uživaju u udobnosti i praktičnosti sljedeće razine na svojim putovanjima autocestom te da stignu na odredište osvježeniji i spremniji za dan koji je pred njima.

Dozvoljen u Europi od 2023.

BlueCruise je bio prvi sustav te vrste koji je dobio regulatorno odobrenje u Europi 2023. godine, lansiranjem u Velikoj Britaniji. Od tada je BlueCruise odobren za upotrebu na 16 europskih tržišta, što ga čini najrasprostranjenijim sustavom te vrste u Europi. To otključava pristup više od 135.000 kilometara označenih autocesta, nazvanih Plave zone, omogućujući kupcima putovanje kroz više zemalja.

BlueCruise je trenutno dostupan kupcima s opremljenim vozilima u Austriji, Belgiji, Češkoj, Danskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji (nije dostupan u Sjevernoj Irskoj), Njemačkoj, Grčkoj, Mađarskoj, Italiji, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Portugalu, Španjolskoj i Švedskoj.

S ovom širokom geografskom dostupnošću, na primjer, korisnik može koristiti BlueCruise u šest zemalja putujući od Stockholma do Rima, pokrivajući više od 2000 kilometara i provodeći gotovo 25 sati vozeći bez upotrebe ruku.

'Posvećeni smo tome da vrhunsku tehnologiju stavimo u ruke više vozača. S BlueCruiseom koji je sada dostupan na pet linija vozila u Europi, pomažemo da vožnja autocestom bez upotrebe ruku bude dostupna široj skupini kupaca', rekao je Torsten Wey, voditelj značajki i softvera ADAS-a u Fordu u Europi. 'Svaka linija vozila je jedinstvena, a naš tim ADAS inženjera radio je na proširenju BlueCruisea izvan Mustanga Mach-E kako bi se osiguralo kvalitetno iskustvo vožnje autocestom bez upotrebe ruku, bez obzira na to koje vozilo kupac odabere.'

Ford BlueCruise
  • Ford BlueCruise
  • Ford BlueCruise
  • Ford BlueCruise
Ford BlueCruise: Tehnologija vožnje bez upotrebe ruku na autocesti Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford

Vožnja bez ruku, pogled na cesti

BlueCruise se nadovezuje na mogućnosti Fordovog inteligentnog adaptivnog tempomata (IACC) i pomaže u kontroli upravljanja, ubrzanja, kočenja, pozicioniranja u voznoj traci i sigurnosne udaljenosti od vozila ispred sebe praćenjem oznaka na cesti, znakova za ograničenje brzine i promjenjivih prometnih uvjeta, od brzina na autocesti do prometa s čestim zaustavljanjem i kretanjem.

Kada je BlueCruise uključen na odobrenoj autocesti pod nazivom Plave zone, omogućuje vozaču da makne ruke s volana ako i dalje obraća pažnju na cestu ispred sebe – pružajući dodatnu razinu udobnosti tijekom dugih vožnji.

Prije prelaska na vožnju bez ruku, vozila opremljena BlueCruiseom potvrđuju da su oznake vozne trake vidljive, da vozač drži pogled na cesti i da su drugi uvjeti odgovarajući.

BlueCruise koristi kombinaciju radara i kamera za otkrivanje i praćenje položaja i brzine drugih vozila na cesti. Kamera usmjerena prema naprijed otkriva oznake vozne trake i znakove za ograničenje brzine. Kako bi se osiguralo da vozači ne skidaju pogled s ceste dok su im ruke maknute s volana, kamera okrenuta prema vozaču provjerava vozačev pogled i položaj glave – čak i kada nosi sunčane naočale.

BlueCruise će biti dostupan na odabranim vozilima Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV nove modelne godine od proljeća 2026. godine, kada budu opremljena paketom pomoći vozaču. Mogućnosti pretplate i cijene bit će objavljene bliže datumu početka prodaje.