test automobila

Vozili smo Škodu Elroq 85: Kompaktni električni SUV s dometom od 580 km odlična je alternativa Karoqu

15.11.2025 u 20:51

Bionic
Reading

U našem testnom modelu baterija kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto) je kombinirana sa stražnjim elektromotorom snage 210 kW (286 KS) koji isporučuje najveći okretni moment od 545 Nm na stražnje kotače. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 6,6 s, a krajnja brzina 180 km/h

Škoda Elroq je svojom pojavom na tržištu električnih automobila prije godinu dana donijela neke nove vjetrove u jedra češkog proizvođača. Mi smo Elroq, kompaktni crossover/SUV dužine skoro 4,5 metra, vozili u nekoliko prigoda. Najprije smo imali čast biti među prvim automobilskim novinarima u prosincu prošle godine na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri na živopisnom španjolskom otoku Mallorci.

Potom smo u travnju ove godine bili i domaćoj dinamičkoj premijeri Elroqa vozeći se nekih petstotinjak kilometara od Zagreba do Opatije i natrag. Nije nam trebalo puno da ocijenimo kako je baš Elroq model koji vraća, u posljednje vrijeme poljuljanu, vjeru u sami koncept potpuno električnih automobila u Europi.

Škoda Elroq 85 Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Elroq je i prvi model koji je usvojio novi Škodin dizajnerski jezik Modern Solid, kombinirajući robusnost, funkcionalnost i autentičnost. Osim toga, ovaj model nudi sveobuhvatnu ponudu pogonskih sklopova i baterija, s maksimalnim dometom od preko 580 km.

Sada smo na jednotjednom testu imali model točne oznake Elroq 85 s baterijom kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto). Naš testni model je opremljen stražnjim elektromotorom snage 210 kW (286 KS) koji isporučuje najveći okretni moment od 545 Nm na stražnje kotače.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kad je riječ o vanjskom izgledu, Elroq karakteriziraju kompaktne vanjske dimenzije, prepoznatljiv oblik i čiste linije. Prvi je to proizvodni model Škode koji je usvojio novi dizajnerski jezik ere Modern Solid. Osim toga, novi Elroq krase nove opcije osvjetljenja i izvrsna aerodinamika s malim koeficijentima otpora.

Poznate Škodine linije su zadržane, ali sagledane iz potpuno nove perspektive. Novi zaštitni znak je Tech-Deck Face, koji zamjenjuje poznatu Škodinu prednju masku hladnjaka. Iza ovog sjajnog crnog elementa inženjeri su sakrili senzore kao što su radar i prednja kamera. Elroq nosi, umjesto uobičajenog kružnog amblema, i novi natpis ŠKODA na pažljivo strukturiranom poklopcu motora, što ga čini prvim serijskim modelom marke koji je uklonio logo koji je prije bio tamo postavljen. Slova, kao i oznake marke i modela na stražnjoj strani obojeni su u Unique Dark Chrome. To se također odnosi i na kružne Škoda logotipe na aluminijskim naplatcima.

Novi Elroq je dobio prednja svjetla koja imaju tanke linije i minimalistički, namjenski dizajn. Ona reinterpretiraju tipično lice Škodinog terenca s četiri oka i koriste isključivo LED tehnologiju. Dok uski gornji segmenti prednjih svjetala služe kao svjetla za dnevnu vožnju, pozicijska svjetla i pokazivači, veći donji moduli osiguravaju važna kratka svjetla i funkcije dugih svjetala. Među novim značajkama koje se ističu je Light Band svjetleću traku koja vizualno povezuje prednja svjetla, no to je u početku ekskluzivna funkcija za model First Edition.

Prednja svjetla Elroqa dostupna su u dvije verzije: standardna verzija LED Basic ima stalna dnevna svjetla i modul indikatora na vrhu i zajedničku jedinicu s LED modulima za kratka i duga svjetla na dnu. U vrhunskim LED Matrix prednjim svjetlima (u našem slučaju u sklopu doplatnog Paketa Advanced), četiri pojedinačna pravokutna LED modula tvore svjetlosnu traku za dnevnu vožnju u gornjoj svjetlosnoj jedinici. Dva upečatljiva LED bloka koriste se u donjem modulu. Imaju matričnu tehnologiju s 36 pojedinačnih svjetlosnih segmenata, koji selektivno štite nadolazeće sudionike u prometu kada su duga svjetla uključena.

Dodatno, LED matrična prednja svjetla nude pet prilagodljivih načina osvjetljenja: gradski način rada, način rada Country, način rada Autocesta, način rada svjetla za sve vremenske uvjete i način rada Tourist za zemlje koje voze s druge strane ceste. Stražnja svjetla također su u skladu s dizajnerskim jezikom Modern Solid, s finim linijama i minimalističkim 2D izgledom.

Čak i standardna varijanta LED Basic koristi 100 posto LED tehnologiju. Vrhunska verzija (u našem slučaju) također nudi dinamičke pokazivače, kristalne elemente s pozadinskim osvjetljenjem, animaciju kada se otvore vrata prtljažnika i izbor između dvije animacije dolaska/odlaska kući koje integriraju prednja svjetla.

Prepoznatljivi, čisti bočni profil Škode Elroq ima dinamičan luk koji počinje na aero optimiziranom A-stupu, protežući se do blago padajuće linije krova koja se neprimjetno stapa u krovni spojler s perakama iznad vrata prtljažnika. Izvrsna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od samo 0,26 rezultat je mnogih pametnih dizajnerskih izmjena, među kojima su posebno oblikovana vanjska ogledala. Rolo zavjesa s aktivnim hlađenjem iza prednje pregače otvara se automatski kada je za baterijski sustav potreban zrak za hlađenje. Kada su zahtjevi za hlađenjem niski, zatvara se i smanjuje otpor zraka na isti način kao zračne zavjese sprijeda.

One optimiziraju protok zraka oko prednjeg branika i kotača i smanjuju turbulencije iza kotača. Reduktori razmaka kotača minimiziraju razmak između prednjeg branika i prednjih kotača. Ovo također pomaže smanjiti turbulenciju na prednjem braniku, održavajući protok zraka blizu karoserije. Aluminijski naplatci od 19 do 21 cola također su aerodinamički optimizirani, dok su upečatljivi lukovi kotača naglašeni crnim rubom.

Što se strukture tiče, Elroq se temelji na Modular Electrification Toolkit (MEB) platformi Volkswagen grupe i ulazi u segment kompaktnih SUV-ova s učinkovitim varijantama pogona, u slučaju Elroqa tako dolaze oznake modela: 50, 60, 85, 85x i RS.

Prema vanjskim dimenzijama naš testni Elroq mjeri: duljina 4488 mm, širina 1884 mm i visina 1625 mm, međuosovinski razmak 2765 mm. Visina od podloge je 186 mm, a krug okretanja 9,3 m.

Masa praznog vozila Elroqa 85 je 2125 kg s uključenim vozačem od 75 kg. Naš testni Elroq može vući prikolice s kočnicama težine do 1200 kg na usponu od 8 posto ili 1000 kg na nagibu od 12 posto. Bez kočnice naš Elroq može vući prikolicu težine 750 kg.

Prtljažni prostor može primiti 470 l tereta (najviše u Elroqovoj klasi), a kada su nasloni stražnjeg reda sjedala preklopljeni (omjer 60:40), stane do 1580 l.

Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao doplatne 20-colne (8J x 20" sprijeda i 9J x 20" straga) lakometalne naplatke NEPTUNE antracit s crnim aerodinamičkim umetcima. Imali smo ljetne gume Hankook Ventus S1 evo3 EV dimenzija 235/50 R20 sprijeda i 255/45R20 straga. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom zraka za popravak eventualno oštećene gume.

Naš testni model je bio zanimljive doplatne Timiano zelene boje, a koja je debitirala s Elroqom u Škodi i ekskluzivna je za ovaj kompaktni SUV.

Unutrašnjost

Iznutra Škodu Elroq krasi minimalistički izgled u kombinaciji s održivim materijalima. Za novi Elroq dostupna je široka paleta završnih obrada interijera.

Osnovna razina opreme Studio nudi dizajn s naglaskom na crnu boju i presvlakama od tkanine, dok su u verziji Loft antracit sive presvlake naglašene Moss Green šavovima, a sjedala su završena u kombinaciji umjetne kože i tamnoplave RecyTitan tkanine. RecyTitan sadrži 78 posto recikliranog PET-a i 6 posto vlakana iz reciklirane odjeće.

Lodge koristi TechnoFil materijal u kombinaciji sa sivom umjetnom kožom. Ima upečatljivih narančastih šavova i drugih narančastih detalja, uključujući sigurnosne pojaseve. TechnoFil je kombinacija 75 posto recikliranog ECONYL vlakna i 25 posto poliestera. Mi smo imali doplatnu razinu uređenja kabine 'Suite crna', koja podrazumijeva crne kožne presvlake sjedala, dizajn sjedala i dekorativnih umetaka te ambijentalno osvjetljenje.

Elroq je također dostupan u izvedbi Sportline, koja dodaje prepoznatljiv dizajn interijera s detaljima u karbonskom izgledu spuštenoj šasiji (15 mm sprijeda i 10 mm straga) i tipičnim crnim vanjskim detaljima. Sprijeda su sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, presvlakama od Suedia materijala i sivim šavovima. Naravno, tu je i najsportskija verzija RS.

Prednja sjedala su lijepo formirana i izvrsno drže tijelo, dok straga ima mjesta za troje odraslih putnika, iako onaj putnik u sredini neće imati baš posve sav komfor kao dvoje putnika sa strane.

Elroq se također može pohvaliti hrpom prostora za putnike, i uzdužno i bočno, pa čak i iznad glave. Unutrašnjost je puna praktičnih detalja i nekoliko pretinaca za pohranu ukupnog kapaciteta 48 l. Jedna od inovacija Simply Clevera je praktičan držač kabela za punjenje ispod poklopca prtljažnika.

Elroq nudi izvrsnu on-board elektroniku, kojom dominira 13-inčni infotainment zaslon s novim korisničkim sučeljem. Vozač ispred sebe ima digitalno putno računalo veličine 5”.

Mi smo u doplatnom Paketu Advanced imali: Head-up display – 'AREA VIEW' 360°; el. podesivo vozačevo sjedalo sa memorijom, suvozačevo sjedalo ručno podesivo; varijabilna podnica prtljažnika; roleta za zaštitu od sunca za bočne stražnje prozore; virtualna pedala - el. prtljažnik; program mreža; bočni zračni jastuci straga; vanjska osvrtna zrcala sa memorijskom funkcijom, automatski zatamnjivo na vozačevoj strani, el. preklopiva, podesiva i grijana; el. podesiva potpora za kralježnicu za vozačevo sjedalo sa masažnom funkcijom; Matrix glavna svjetla i TOP LED stražnja svjetla; zvučni sustav CANTON.

Nepotrebno je reći da postoji širok raspon sustava pomoći i značajki povezivanja, ali tu su i izvanredne nove značajke, kao što je glasovni asistent Laura i opcija daljinskog parkiranja putem aplikacije MyŠkoda.

Inače, Laura je savršeni posrednik u samom vozilu – digitalni glasovni asistent koji nudi prošireni raspon funkcija zahvaljujući integraciji ChatGPT-a. Softver ChatGPT, koji se temelji na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućuje Lauri da odgovori na pitanja općeg znanja uz upravljanje infotainmentom, navigacijom i sustavima kontrole klime u vozilu. Raspon odgovora, čak i na složena pitanja, stalno se povećava. Budući da ChatGPT nema pristup informacijama o vozilu ili osobnim podacima te se sve interakcije naknadno brišu, maksimalna zaštita podataka zajamčena je u svakom trenutku.

Dostupne su i opcije za daljinsko upravljanje punjenjem vozila. Novi Škoda wallbox, koji se može naručiti uz Elroq, uključuje poseban način rada za domove s vlastitim solarnim pločama.

Povezivost: Proširena funkcionalnost za aplikaciju MyŠkoda

Digitalni glasovni asistent s podrškom za umjetnu inteligenciju, sveobuhvatna kontrola vozila putem aplikacije MyŠkoda i Škoda Charger wallboxes za praktično kućno punjenje: potpuno nova Škoda Elroq pruža najsuvremeniju povezivost. Aplikacija MyŠkoda nudi brojne opcije i posebne usluge za električna vozila, a također može upravljati zidnim kutijama Škoda Charger.

Novo dizajnirana aplikacija MyŠkoda koja nudi mnoštvo funkcija

Redizajnirana aplikacija MyŠkoda kombinira brojne mogućnosti i usluge u jednoj aplikaciji, što je čini savršenim kontrolnim centrom za vlasnike Elroqa. Sa svojim intuitivnim, čistim i jednostavnim dizajnom, aplikacija sada nudi i pristup Powerpassu uz kontrolu brojnih funkcija vozila, od zaključavanja i otključavanja vrata do daljinskog parkiranja.

Elroqove usluge Škoda Connect sada također uključuju Lock & Unlock, omogućujući korisnicima da zaključaju ili otključaju svoje vozilo putem aplikacije MyŠkoda, bez ograničenja udaljenosti.

Nadalje, Powerpass je sada integriran izravno u aplikaciju MyŠkoda, omogućujući pristup do više od 800.000 mjesta za punjenje diljem Europe. Vozači također mogu iskoristiti opciju Plug & Charge, omogućujući besprijekorno punjenje na javnim postajama bez potrebe za vanjskim metodama autorizacije poput RFID kartica ili aplikacija. Kompatibilne stanice za punjenje pojavljuju se u aplikaciji MyŠkoda i infotainment sustavu vozila nakon što se usluga aktivira.

Sigurnost: Napredni sustavi pomoći koji koriste podatke o roju i novu Inteligentnu pomoć pri parkiranju

Škoda Elroq nudi putnicima visoku razinu pasivne i aktivne sigurnosti. Dolazi s do devet zračnih jastuka i najsuvremenijim sustavima pomoći. Sveobuhvatna funkcija Travel Assist sada prošireno koristi podatke o roju za još napredniju podršku vozaču. Uz inteligentnu pomoć pri parkiranju, vlasnici čak mogu kontrolirati manevre parkiranja izvan vozila.

Napredni sustavi pomoći i do devet zračnih jastuka

Škodin najnoviji električni SUV može se pohvaliti opsežnim nizom najmodernijih sustava pasivne i aktivne sigurnosti, poput Travel Assista. Ovo uključuje Adaptive Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist i Side Assist. Najnovija verzija koristi podatke o roju prikupljena od strane vozila Volkswagen grupe za poboljšanu pomoć vozaču. Sustav kontinuirano preuzima kartu svoje okoline, ucrtanu vozilima koja su prethodno prošla tim područjem. Ova značajka omogućuje optimizirani prediktivni tempomat i prediktivnu pomoć pri skretanju. Uz to, s podrškom za podatke o roju, vozilo može upravljati područjima s rijetkim oznakama na cesti, kao što su nepotpune uzdužne trake s obje strane.

Prediktivni prilagodljivi tempomat (pACC) optimizira potrošnju energije automatskim prilagođavanjem brzine ruti, koristeći podatke senzora vozila. Pravovremeno se najavljuju zavoji, čvorovi i kružni tokovi. Intelligent Speed Assist automatski slijedi ograničenja brzine na temelju prepoznavanja prometnih znakova i prilikom ulaska u naseljena područja. Zaštitu od sudara pruža standardni Front Assist, koji uključuje Prediktivnu zaštitu pješaka, Prediktivnu zaštitu biciklista, Pomoć pri izbjegavanju sudara i Pomoć pri skretanju.

U slučaju prijeteće nesreće, Crew Protect Assist brzo pokreće zaštitne mjere kao što su zatvaranje bočnih prozora i zatezanje sigurnosnih pojaseva. Do devet zračnih jastuka štiti putnike u slučaju nužde: zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuci za glavu, prednji bočni zračni jastuci i središnji zračni jastuk između prednjih sjedala ugrađeni su standardno; stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.

Naravno, nisu svi gore navedeni sustavi dio sigurnosne opreme našeg testnog modela. Mi smo u našem testnom modelu, što u standardnom što u doplatnim opcijama, imali sljedeće: Driver Alert (sustav prepoznavanja umora i upozorenja vozača), Front Assist (radarski nadzor prostora ispred vozila, automatsko kočenje, uključuje Turn Assist funkciju), Kamera za vožnju unatrag, Paket 'Clever' (13" navigacijski sustav; Izbor profila vožnje; Automatski klima uređaj s dvije zone; 2 USB-C utora u stražnjem redu; Priprema za kuku za vuču; Mali kožni paket (dvokrako višenamjensko grijano kožno kolo upravljača); Grijana prednja sjedala; El. zaštita protiv otvaranja vrata za djecu na stražnjim sjedalima; KESSY - Sustav ulaska i pokretanja vozila bez ključa (SAFE funkcija); Adaptivni Lane Assist sa Emergency i Traffic Jam Assistom; Adaptivni tempomat (ACC); Parkirni senzori sprijeda i straga; Bežično punjenje mobitela; Alarm), Privatni sustav za poziv u nuždi – eCall, Side Assist, Sustav prepoznavanja prometnih znakova, Upozorenje za ispuhanu gumu.

Škoda Elroq 85
  • Škoda Elroq 85
  • Škoda Elroq 85
  • Škoda Elroq 85
  • Škoda Elroq 85
  • Škoda Elroq 85
    +73
Škoda Elroq 85 Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Pogonski sklop Elroq 85 modela sa stražnjim pogonom

Dvije najjače Elroq varijante (85 i 85x) imaju najveću bateriju, kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto). U našem testnom Elroqu 85 kombinirana je sa stražnjim motorom od 210 kW (286 KS) koji isporučuje najveći okretni moment od 545 Nm na stražnje kotače. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 6,6 s.

S druge strane, Elroq 85x ima dodatni električni motor na prednjoj osovini, što omogućuje pogon na sve kotače kao standard. Obje verzije postižu najveću brzinu od 180 km/h.

Elroq 85 nudi jedan od najvećih maksimalnih dometa u svom segmentu, koji premašuje 580 km prema WLTP ciklusu - što ga čini savršenim izborom za duža putovanja. Mi smo i na hrvatskoj premijeri isprobali upravo ovaj model, a pohvalno je što smo se autocestom uputili prema Rijeci i dolaskom na odredište nam je, uz prilično brzu vožnju, ostao raspoloživi domet od 280 km.

Recimo i to kako je početkom travnja Škoda predstavila Elroq RS, najsportskiju verziju ovog električnog kompaktnog SUV-a. Njegova dva električna motora razvijaju ukupnu snagu od 250 kW (340 KS) i omogućuju pogon na sve kotače. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 5,4 s, a najveća brzina 180 km/h. Baterija kapaciteta od 84 kWh (79 kWh neto) omogućuje domet veći od 550 km (WLTP).

Kratko vrijeme punjenja

Visoki kapaciteti punjenja i optimizirano predgrijanje osiguravaju kratko vrijeme punjenja za sve varijante potpuno nove Škode Elroq. Uz stope punjenja do 175 kW, baterija od 82 kWh dviju varijanti serije 85 može se napuniti od 10 do 80 posto u 28 minuta na DC stanicama za brzo punjenje. Za Elroq 50 i Elroq 60, koji podržavaju stope punjenja do 145 kW odnosno do 165 kW, isti postupak traje 25 minuta ili manje. Svi Elroq modeli podržavaju stope punjenja do 11 kW na AC punionicama.

Visokonaponske baterije s modularnim dizajnom

Li-ionske baterije Škode Elroq imaju modularni dizajn. Baterija Elroqa 50 sastoji se od osam modula, a Elroqa 60 od devet modula. Kapacitet od 82 kWh baterije Elroq 85 i Elroq 85x raspoređen je na dvanaest modula. Baterije su smještene u podu vozila ispod prednjih i stražnjih sjedala, kao i ispod tunelske konzole kako bi se osiguralo nisko težište. Dizajn Elroqove baterije, uključujući sustav tekućeg hlađenja i grijanja, identičan je dizajnu obitelji Enyaq.

Optimizirana funkcija predgrijanja baterije povećava učinkovitost na DC stanicama za brzo punjenje. Aktivira se automatski kada se koristi navođenje rute navigacijskog sustava ili se može pokrenuti ručno u izborniku za punjenje infotainment sustava. Trenutna temperatura baterije i trenutno stanje napunjenosti stalno se nadziru sustavom upravljanja toplinom baterije, koji po potrebi aktivira kontrolu temperature. Recimo i to kako je naš testni Elroq 85 model imao doplatnu opciju toplinske pumpe.

Osovine, kočnice i DCC adaptivna šasija

Prednji dio novog Elroqa opremljen je ventiliranim disk kočnicama i kočionim čeljustima s jednim klipom za Elroq 50 i Elroq 60, dok Elroq 85 (u našem slučaju) i Elroq 85x imaju kočione čeljusti s dva klipa. Stražnja osovina opremljena je bubanj kočnicama, koje su idealne za električna vozila koja se prvenstveno oslanjaju na regenerativno kočenje. Izvrsnu upravljivost osigurava MacPherson prednja osovina s nižim trokutastim krakovima i poprečnim torzijskim stabilizatorom, uparen s višestrukim ovjesom s pet poprečnih krakova i torzijskim stabilizatorom straga.

Udobnost vožnje može se dodatno poboljšati s DCC prilagodljivim podvozjem ili progresivnim upravljanjem s promjenjivim omjerom. DCC prilagodljiva šasija prilagođava reakcije ovjesa na temelju karakteristika površine ceste ili preferencija vozača. Nudi tri unaprijed definirane postavke: Normal, Comfort i Sport, s prilagođenim načinom rada koji nudi izbor od petnaest različitih postavki šasije. Prilagodljivi amortizeri dolaze kao standard u Elroqu 85x i mogu se naručiti kao dio Driver paketa za Elroq 85 i 85 SportLine.

Za kraj, što se cijena tiče, novi Elroq je kod nas dostupan u pet verzija: Elroq 50, Elroq 60, Elroq 85, Elroq SportLine i Elroq RS. Tako ulazni model Elroq 50 s pogonom na stražnje kotače s elektromotorom snage 125 kW (170 KS) i bruto kapacitetom baterije od 55 kWh (52 kWh neto) kreće od 33.900 eura. Jači model Elroq 60 s pogonom na stražnje kotače s elektromotorom snage 125 kW (170 KS) i bruto kapacitetom baterije od 63 kWh (59 kWh neto) kreće od 37.900 eura. Elroq 85 ima bateriju kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto), pogon je straga s elektromotorom snage 210 kW (286 KS) stoji 44.900 eura. Elroq SportLine 60 kreće od 40.400 eura, a Elroq SportLine 85 od 46.500 eura. Najsportskija verzija Elroq RS s pogonom na sve kotače ukupne snage 250 kW (340 KS) i baterijom kapaciteta od 84 kWh (79 kWh neto) kreće od 52.443,75 eura.

Naš testni model Elroq 85 sa svom dodatnom opremom stoji 55.157,81 eura.

Škoda trgovačka mreža u Hrvatskoj dosadašnje je dvije godine tvorničkog jamstva produžila za još četiri godine u kojima kupac zadržava sva jamstvena prava bez nadoplate. Škoda jamstvo vrijedi 6 godina ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. Ovo vrijedi za sva nova Škoda vozila kupljena i isporučena preko ovlaštene Škoda mreže u Republici Hrvatskoj nakon 01. rujna 2022.