UOČI PREMIJERE

[FOTO] Novi Nissan Qashqai sve bliže; elektrificirani pogon vodi najprodavaniji crossover u Europi u budućnost

Novi Nissan Qashqai treće generacije na zadnjim testiranjima

Novi Nissan Qashqai treće generacije na zadnjim testiranjima

Izvor: Promo fotografije / Autor: Richard Parsons

Saznali smo sve detalje o dva nova motora za novi Qashqai, uključujući 12 V blagi hibrid i europsku premijeru Nissanove tehnologije e-POWER

Novi Nissan Qashqai treće generacije sve je bliže i svakim danom saznajemo sve više detalja prije njegovog predstavljanja koje se očekuje u proljeće ove godine. Riječ je o kompaktnom crossoveru koji je promijenio izgled europskog tržišta automobila i privukao brojne imitatore. Prototipovi treće generacije neprestano se testiraju na europskim prometnicima kako bi novi Qashqai, kada uskoro bude predstavljen, spremno odgovorio na očekivanja suvremenih kupaca, pa ih i nadmašio.

Novi Nissan Qashqai na zadnjim testiranjima

Novi Nissan Qashqai na zadnjim testiranjima

Izvor: Promo fotografije / Autor: Richard Parsons

Novi Qashqai temeljit će se na novoj Alijansinoj platformi CMF-C, a bit će dostupan u dvije inačice: s prilagodljivim i učinkovitim 1,3-litrenim benzinskim motorom s blagim 12-voltnim blagim hibridnim sustavom ili inovativnim električnim motorom e-POWER. Ovaj potonji će tako imati svoju europsku premijeru ove jedinstvene Nissanove tehnologije.

Sam proizvođač kaže da je potpuno novi Nissan Qashqai 'beskompromisan spoj dinamičnih performansi, uglađenog voznog sklopa i štedljivih motora'.

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

U skladu s Nissanovim ciljem da do 2024. godine 50 posto vozila prodanih vozila u Europi bude elektrificirano, uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom novi Nissan Qashqai bit će premijerno dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim, nagrađivanim motorom koji preuzima tehnologije iz Nissanovog revolucionarnog električnog vozila LEAF.

Sustav e-POWER posebno je razvijen za novi Qashqai kako bi ispunio stroge zahtjeve europskih kupaca. Qashqai s motorom e-POWER štedljiv je i ima niske emisije CO₂, ali istovremeno se odlikuje brzim odzivom na gas i snažnim ubrzanjima.

Električni pogonski sklopovi novog Nissan Qashqaija - izvor energije

Električni pogonski sklopovi novog Nissan Qashqaija - izvor energije

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Inačicama s pogonom na prednje ili sve kotače, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili novim CVT mjenjačem Xtronic te doživljajem vožnje kao s električnim motorom zahvaljujući sustavu e-POWER, ponuda pogona novog Qashqaija ispunit će potrebe najrazličitijih kupaca i pritom pružiti istinski vozački užitak.

'Kupci s pravom očekuju štedljivija vozila, ali pritom žele osjetiti užitak vožnje. Električna vozila pružaju najveću razinu užitka u vožnji, a kupci obožavaju trenutačnu isporuku okretnog momenta i neprekidan val ubrzanja. Odabirom 100 posto električnog pogona motora e-POWER, kupci mogu uživati u prednostima vožnje električnog vozila, bez neizvjesnosti u pogledu dosega ili pristupa infrastrukturi punionica', izjavio je Marco Fioravanti, potpredsjednik Odjela za planiranje pri Nissanu Europe.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna koji smo imali na testu u srpnju 2019.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna koji smo imali na testu u srpnju 2019.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

1.3 DiG-T benzinski motor 140 KS/160 KS 12 V ALiS blagi hibrid

Blagi hibrid 12 V ALiS (engl. Advanced Lithium-ion battery System, napredni sustav litij-ionske baterije) dostupan u novom Qashqaiju pristupačnija je hibridna tehnologija koja donosi više okretnog momenta, dulje zaustavljanje motora u praznom hodu, brže ponovno pokretanje motora i zaustavljanje vozila (samo CVT), a pritom osigurava nižu potrošnju goriva i emisije CO₂ (–4 g/km).

Pozitivan učinak upravljanja energijom blagog hibrida na CO₂ konkurentan je, a 1,3-litreni motor razvija više snage i okretnog momenta od najbližih konkurenata, što benzinski motor čini primamljivom ponudom. Blagi hibridni sustav ALiS dodaje samo 22 kg na ukupnu masu vozila.

Prilikom usporavanja energija se prikuplja i pohranjuje u litij-ionskoj bateriji. Prikupljena energija zatim se koristi kad je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo CVT mjenjač) i za dodatni okretni moment.

Nissan LEAF e+ 62 kWh Tekna testirali smo u svibnju 2020.

Nissan LEAF e+ 62 kWh Tekna testirali smo u svibnju 2020.

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom kočnicom, motor će se isključiti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje električne opreme. To omogućuje dulji prekid rada motora i smanjuje potrošnju goriva.

Prilikom ubrzavanja (između 20 i 110 km/h) energija u litij-ionskoj bateriji pomaže motoru s dodatnih 6 Nm okretnog momenta do 20 sekundi. To rasterećuje motor i smanjuje potrošnju goriva.

ALiS je spojen s uglađenim i provjerenim 1.3 DiG-T benzinskim motorom koji pokreće Qashqai od 2018. Motor je dodatno dorađen za novi Qashqai s 50 novih komponenata i sada ispunjava normu Euro6D Full.

Turbopunjač sad ima električno upravljani odušnik za brži odziv; središnja brizgaljka poboljšana je novim mlaznicama; smanjeno je trenje među brojnim dijelovima, a time i emisija CO₂; filtar krutih čestica sada koristi novi supstrat i katalizator smješten ispod podnice.

Motor, 1,3-litreni s 12 V ALiS baterijom, bit će dostupan u dvije razine snage – 140 KS i 160 KS – sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili novim Xtronic CVT mjenjačem (samo sa 160 KS). Motor najveću snagu razvija pri 5500 okr./min., a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 okr./min. u inačici sa 160 KS i CVT mjenjačem i snažnijim inačicama s ručnim mjenjačem.

Ručni mjenjač poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskim osjećajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenjača Xtronic CVT ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom električnom pumpom ulja. CVT mjenjač u novom Qashqaiju donosi najbolje od oba svijeta. Uglađeno mijenja brzine u gradu i prilikom lakših ubrzavanja te nudi izravan osjećaj mjenjača s dvije spojke tijekom snažnih ubrzanja.

Prednji pogon dostupan je u inačicama sa 140 KS i 160 KS, a pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 160 KS i CVT mjenjačem. Novi sustav za nadzor pogona na četiri kotača i odabir načina rada intuitivniji je i inteligentniji. Prilagođava se vanjskim uvjetima odabirom jednog od pet načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0,2 sekunde.

Tehničke specifikacije novog Nissan Qashqaija

Tehničke specifikacije novog Nissan Qashqaija

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

e-POWER

Novi Qashqai bit će prvo vozilo na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov inovativni motor e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivan je Nissanov sustav i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Jedinstven je pristup elektrifikaciji motora koji će svakodnevnu vožnju učiniti uzbudljivijom.

Sustav e-POWER čine snažna baterija povezana sa 157 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, uglađena i linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem na utičnici.

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Kako bi se ispunile svakodnevne potrebe europskih kupaca, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi Qashqai. U Noteu, najprodavanijem automobilu u Japanu u posljednjih nekoliko godina, čini ga 1,2-litreni motor koji puni bateriju ukupne snage 108 KS. Za europsko tržište ugrađen je 1,5-litreni benzinski turbomotor ukupne snage 140 kW (190 KS).

Jedinstveno obilježje sustava e-Power je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO₂ u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

'Sustav e-POWER najbolje je prijelazno rješenje između motora s unutarnjim izgaranjem i električnog vozila. Korisnicima omogućuje uživanje u doživljaju vožnje kao u električnom vozilu i impresivnu potrošnju goriva po pristupačnim cijenama. Jedva čekamo vidjeti kako kupci uživaju u nenadmašnom osjećaju vožnje novog Qashqaija: on je uistinu savršen izraz Nissanove inteligentne mobilnosti', izjavio je David Moss, viši potpredsjednik Odjela za istraživanje i razvoj za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije.

Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Trenutačni odziv, kao u električnim vozilima, pruža uzbudljiv osjećaj velikog okretnog momenta i snažna ubrzanja pri različitim brzinama učinit će pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim.

Novi Nissan Qashqai

Novi Nissan Qashqai

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Inačice e-Power nude tri načina rada: Standard, Sport i Eco. U načinu rada Standard automobil razvija snažna ubrzanja, a regeneracija energije kočenjem simulira kočenje motorom konvencionalnog benzinskog motora. U načinu rada Sport ubrzanja su još snažnija, a vrijeme tijekom kojeg je motor isključen kraće je, posebice za vrijeme sportske vožnje. U načinu rada Eco motor radi u štedljivom načinu rada optimizacijom upravljanja baterijom i omogućuje vozaču odabir načina krstarenja za ekonomičniju vožnju autocestom. U svim načinima rada može se odabrati dodatni način rada B koji povećava prikupljanje energije oslobođene prilikom kočenja, što omogućuje učinkovitije kočenje automobila bez pritiskanja papučice kočnice.

Novi Qashqai sa sustavom e-POWER ubrzava snažnije od hibridnih konkurenata, i to pri nižim okretajima motora. Sustav radi vrlo tiho, kao i potpuno električno vozilo, i podešen je da pruži najnižu razinu buke i povezan osjećaj prilikom ubrzavanja zahvaljujući prilagođavanju okretaja motora u skladu s promjenom brzine vozila.

Nissan LEAF

Nissan LEAF

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Kao i LEAF, Qashqai nudi doživljaj vožnje sa samo jednom papučicom, poznatijom pod nazivom e-Pedal. Vozači mogu pokrenuti vozilo, ubrzavati i kočiti uporabom samo papučice gasa u čak 90 posto slučajeva.

U gradskim gužvama kad se vozi po principu kreni-stani, papučica e-Pedal značajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu jer usporava vozilo silom od 0,2 G kad otpustite pritisak s papučice gasa. To vožnju čini jednostavnijom i opuštenijom. Kako bi se optimizirao rad papučice e-Pedal za parkiranje, dodana joj je funkcija puzanja pa se za potpuno zaustavljanje vozila mora upotrijebiti papučica kočnice. Na otvorenim, zavojitim cestama, papučica e-Pedal pruža povezaniji osjećaj vožnje bez potrebe za pritiskanjem kočnice prilikom kočenja.

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Nissan Qashqai - detalji unutrašnjosti

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Vozači mogu pratiti rad sustava e-POWER i protok energije na 12-inčnom TFT zaslonu.

Nissanov sustav e-POWER već je u uporabi u modelima Note i Serena u Japanu. Među kupcima je taj sustav ostvario trenutačnu popularnost. Više od 70 posto kupaca Notea i gotovo polovica kupaca modela Serena odabralo je inačice e-POWER. Japansko društvo istraživača i novinara nedavno predstavljenom kompaktnom SUV-u Nissan Kicks sa sustavom e-POWER dodijelilo je nagradu za najbolje tehnološko rješenje za 2021. godinu.

Nissan u Japanu predstavio potpuno novi Note e-POWER AWD

Nissan u Japanu predstavio potpuno novi Note e-POWER AWD

Izvor: Promo fotografije / Autor: HORIGUCHI

'Od 2007., kad je pokrenuo ovaj segment, Qashqai je postavljao mjerila u klasi crossovera. Treća generacija Qashqaija ponudit će novim i starim kupcima inovativne pogone koji će im se zasigurno svidjeti. Naša je ponuda jednostavna i inovativna. Obje su ponude motora štedljive i zabavne za vožnju. Naš pristup elektrifikaciji Qashqaija bio je beskompromisan, što se vidi i u inačici s blagim hibridom i s jedinstvenim sustavom e-Power', rekao je Matthew Wright, potpredsjednik Odjela za konstrukciju i razvoj pogonskog sklopa pri Nissanovu tehnološkom centru u Europi.

Prodaja novog Nissana Qashqai opremljenog sustavom e-Power počinje 2022.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!