SAMO KAO IGRAČKA?

Ferrari gubi pravo na svoj 250 GTO; ovaj legendarni model sada se i službeno može kopirati

Ferrari 250 GTO drži trenutni rekord za najskuplji automobil na svijetu postavljen u lipnju 2018., kada je 250 GTO (šasija 4153GT) iz 1963. prodan za 70 milijuna dolara

Ferrari 250 GTO drži trenutni rekord za najskuplji automobil na svijetu postavljen u lipnju 2018., kada je 250 GTO (šasija 4153GT) iz 1963. prodan za 70 milijuna dolara

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Patrick Ernzen ©2018 Courtesy o RM Sotheby's

Legendarna talijanska marka sportskih automobila proizvela je samo 39 primjeraka modela 250 GTO, koji su postali 'sveti gral' Ferrarijevih kolekcionara i često ruše rekorde po pitanju cijena postignutih na aukcijama

Ferrari se ponovno našao usred pravne bitke, slično kao i u slučaju imena svog budućeg prvog SUV modela pod imenom Purosangue. No sada se radi o vjerojatno najskupljem automobilu u povijesti modelu Ferrari 250 GTO. Da stvar bude još gora nije riječ o predmetu koji se tiče mogućeg rata oko naslijeđa, već je na sudu njegov dizajn.

Ferrari 250 GTO na Bonhams' Quail Lodge aukciji u kolovozu 2014. godine u Carmelu u Kaliforniji (SAD)

Ferrari 250 GTO na Bonhams' Quail Lodge aukciji u kolovozu 2014. godine u Carmelu u Kaliforniji (SAD)

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Aekkm

Ferrari je, naime, podnio zahtjev za registraciju oblika svog ikonskog 250 GTO, što je tvrtka Ares Design odbila. Legendarni talijanski brend deponirao je oblik svog sportskog automobila u 2008. godini. No, Ares Design, je imao za cilj model 250 GTO modernizirati rekavši da Ferrari tomu zapravo nije težio u posljednjih pet godina, i zato je slučaj predao Službi za otkazivanje Ureda za intelektualnu zaštitu Europske unije, koja je presudila u korist dizajnerske firme Ares Design sa sjedištem u Modeni.

Sada, s ovom značajnom presudom, Ares Design može nastaviti sa svojim planovima iz 2018. godine o oživljavanju ovog modela, odnosno njegove reinterpretacije. Tvrtka je planirala uzeti Ferrari F12 ili 812 Superfast i prepakirati ga u dizajn karoserije koja je odala počast najvrjednijem Ferrariju svih vremena.

Ares Design 250 GTO na osnovi modela Ferrari 812 Superfast

Ares Design 250 GTO na osnovi modela Ferrari 812 Superfast

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ares Design

Prije nekoliko godina nagađalo se da bi Ferrari, pod vodstvom pokojnog Sergija Marchionnea, ipak mogao doći u iskušenje, kao što je to slučaj s drugim proizvođačima, i oživjeti 250 GTO. Poput Jaguara koji je prepravio XKSS ili Aston Martina s DB4 GT Zagato i DB5 modelima. No, treba napomenuti da nikada nije postojala službena veza između zahtjeva i glasina o nastavku proizvodnje legendarnog modelu Ferrari 250 GTO.

Prošle godine dvije su se strane sukobile na bolonjskom sudu koji je presudio da je auto umjetničko djelo i da ga se ne može ponovo stvoriti niti reproducirati.

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO je GT automobil koji je Ferrari proizvodio od 1962. do 1964. godine za homologaciju u FIA-inoj kategoriji Grand Touring automobila skupine 3. '250' u imenu legendarnog modela označava obujam u kubičnim centimetrima svakog od njegovih cilindara; 'GTO' označava Gran Turismo Omologato, talijanski za 'Grand Touring Homologated'.

Pokretao ga je Ferrarijev motor Tipo 168/62 Colombo V12. Radi se o motoru obujma 2953 cm³ pod kutem od 60° sa 6 Weberovih rasplinjača 38 DCN, snage 300 KS pri 7500 okr./min., najvećeg okretnog momenta od 343 Nm pri 5500 okr./min., s 5-brzinskim ručnim mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 5,6 sekundi, a krajnja brzina 280 km/h.

Njegove dimenzije su sljedeće: duljina 4325 mm, širina 1600 mm, visina 1210 mm, međuosovinski razmak 2400 mm. Težina vozila je između 880 i 950 kilograma.

Samo 36 serijskih primjeraka modela 250 GTO (uz još 3 prototipa), proizvedeno je između 1962. i 1964. To uključuje 33 automobila s karoserijom 1962.-63. (Serija I) i tri s karoserijom 1964. (Serija II) sličnom Ferrari 250 LM. Četiri starija automobila 1962.-1963. (Serija I) ažurirana su 1964. godine s karoserijama serije II.

U to vrijeme je novi 250 GTO koštao je 18.000 dolara u Sjedinjenim Državama, a budućim kupcima su ga osobno odobrili Enzo Ferrari i njegov zastupnik za Sjevernu Ameriku, Luigi Chinetti. Trenutni rekord za najskuplji automobil na svijetu postavljen je u lipnju 2018., kada je 250 GTO (šasija 4153GT) iz 1963. prodan za 70 milijuna dolara.

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Ideja o 'novom' GTO-u pala je na pamet izvršnom direktoru Ares Designa Dannyju Baharu, bivšem direktoru Ferrarija koji je pokušao transformirati Lotus u svjetskog proizvođača supercar automobila.

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Govoreći u vrijeme najave reinkarnacije modela 250 GTO, Bahar je rekao: 'To je moderna reinterpretacija, a ne kopija. Ona je izlog onoga što naši dizajneri mogu učiniti. Ako ćete voziti automobil poput 250 GTO, trebate imati dobre ruke i biti hrabri (u originalu: 'big balls'), jer će svaka linija biti kritizirana. Ali mislim da su proporcije ovog automobila savršene.'

Ares je u početku sugerirao da će sagraditi otprilike 10 ovakvih primjeraka, po cijeni od oko milijun funti, uključujući cijenu i modela osnove Ferrari F12 ili 812 superfast V12.

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Dodatna pljuska Ferrariju je ta što je Ares Design je smješten u Ferrarijevu rodnom gradu Modeni, tako da će se na njegovom pragu pojaviti nove replike.

Ares Design 250 GTO na osnovi modela Ferrari 812 Superfast

Ares Design 250 GTO na osnovi modela Ferrari 812 Superfast

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ares Design

Ineos, novi britanski proizvođač 4x4 terenaca, pobijedio je u sličnoj bitci s Land Roverom za oblik svog Grenadier terenskog automobila, koji je više nego sličan modelu Land Rover Defenderu.

  • +11
  • +8

Ferrari 250 GTO

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!