Nevolje s imenom

Ferrari SUV 'Purosangue'; Pravni spor oko imena modela

06.02.2020 u 08:17

Bionic
Reading

Alessandro Masetti, koji zastupa Zakladu Purosangue pro bono, nazvao je ovaj slučaj 'David protiv Golijata', i dodao da Purosangue ima obilje dokaza da je iskoristio to ime

Da i legendarna talijanska marka sportskih automobila Ferrari planira na tržište 2022. godine izbaciti svoj prvi SUV model poznato je već duže vrijeme, no ime modela 'Purosangue' ili 'Čistokrvni' čini se da je problematično. Naime, nakon što je Ferrari otkrio kako planira razviti svoj prvi SUV, marka je započela pregovore s talijanskom dobrotvornom neprofitnom organizacijom Purosangue oko korištenja imena. No nakon što dvije strane nisu uspjele postići dogovor, dobrotvorna organizacija blokirala je zahtjev proizvođača automobila da zaštiti ovo ime u Europi, pa je 'Propeti konjić' podignuo tužbu pred Sudom u Bologni.

Kao odgovor na tužbu, Zaklada Purosangue, osnovana za pomoć u borbi protiv krvnog dopinga u sportu, tvrdi da je njezino kontinuirano partnerstvo s Adidasom više nego dovoljan dokaz da je fondacija iskoristila marku. Neprofitna organizacija je također osnovala kampove za trčanje u zemljama poput Kenije i financirala zdravstvene preglede za starije osobe u Italiji.

Alessandro Masetti, koji zastupa Zakladu pro bono, nazvao je ovaj slučaj 'David protiv Golijata', i dodao da Purosangue ima obilje dokaza da je iskoristio to ime. U međuvremenu, osnivač dobrotvorne organizacije, bivši profesionalni trkač Max Monteforte, rekao je da zakladu neće zastrašiti moćnija kompanija.

Projekt 'Purosangue'

Purosangue je međunarodni projekt koji podupire trčanje, aktivan u Italiji i Africi od 2011. godine, šireći kulturu čistih i društvenih sportova. Surađuje s udrugama, tvrtkama, institucijama, sportskim događajima i sportašima promovirajući novu viziju trčanja. Purosangue je također sportski klub i ima nekoliko kampova za trening u Italiji i Africi.

Ideja je potekla od Max Montefortea koji je u karijeri pretrčao više od 100.000 kilometara, a Nico Pannevis, hotelijer po struci i trkač, rođen i odrastao u Keniji, preselio se u Europu kako bi nastavio studij. Nakon 125 pobjeda, Max je započeo organizacijsku i trenersku karijeru mladih sportaša promovirajući kulturu čistog sporta. Nico, posjeduje i upravlja seoskim odmaralištem 'Sant´ Antonio' u Montepulcianu u Italiji; samostanu, starom 800 godina, savršenom mjestu za opuštanje okruženim s 80 hektara prirode, na brdima u blizini Pienze i Montalcinoa, pokraj grada Siene u talijanskoj Toskani. Njih dvoje su se upoznali u Pannevisovom naselju i odmah shvatili da imaju zajedničku strast: trčanje. Projekt Purosangue nastao je i u roku od nekoliko godina stvorio je sportske i kulturne inicijative posvećene trčanju, ali ponajviše s ciljem širenja kulture 'bez dopinga'.

'To je nepravda. Zašto bismo se trebali odreći svog identiteta? Trebali su prvo provjeriti ', rekao je on Financial Timesu. 'Mali smo tako da je teško obraniti naš brend, ali radimo važan posao.'

Ročište u slučaj tužbe protiv Zaklade Purosangue trebalo bi biti u Bologni, 5. ožujka.

Ovo nije prvi put da se Ferrari umiješao u spor oko svog brenda. Automobilski magazin 'Road & Track' ističe da je proizvođač automobila još 2014. imao spor s kanadskim DJ-om Joelom Thomasom Zimmermanom, umjetničkog imena Deadmau5 (čita se 'dead mouse' ili 'mrtvi miš'), jer je svoj Ferrari model 458 Italia nazvao 'Purrari' obukavši ga u svjetloplavi vinil sa slikom mačka Nyana. Ferrari North America je influencera tužio zbog postova na društvenim medijima smatravši ih 'neukusnim'.