DBZ Centenary Collection

Aston Martin oživljava svoje legendarne modele, stižu trkaći DB4 GT Zagato Continuation i 'obični' DBS Zagato

DB4 GT Zagato Continuation je trkaća verzija

DB4 GT Zagato Continuation je trkaća verzija

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

U svijetu današnje opsjednutosti stvaranjem profita bez duše odjeknula je vijest da će Aston Martin ponovno proizvesti neke od svojih legendarnih modela

Prvi primjerak Aston Martin DB4 GT Zagato Continuationa, dio stogodišnje zbirke Aston Martin DBZ Centenary Collection, imat će svoje javno predstavljanje na najpoznatijoj svjetskoj utrci u izdržljivosti 24 sata LeMansa krajem ovog tjedna. Ovo je samo jedan od 19 automobila, koji su namijenjeni samo za stazu, i nastavak je uspješnog programa Continuation (nastavak) britanskog proizvođača sportskih automobila Aston Martina. Da podsjetimo, ovaj program proizvodnje nekadašnjih uspješnih modela ove marke započeo je 2017. godine DB4 GT Continuation, a rezultat je oko 4500 sati mukotrpnog rada i izuzetne umješnosti koje su proveli inženjeri u Heritage Divisiona (odjel baštine) iz tvrtke Newport Pagnell u Buckinghamshireu u Engleskoj. Riječ je o najvećem, najbolje opremljenim i najpoznatijem restauratorskom centru Aston Martina na svijetu, a neprocjenjive i visokospecijalizirane vještine koje se njeguju u Aston Martin Worksu savršeno su prikladne za slavne projekte marke.

Ovo je trkaća verzija, a može se kupiti samo u paru s cestovnom verzijom koja izlazi krajem 2020.

Ovo je trkaća verzija, a može se kupiti samo u paru s cestovnom verzijom koja izlazi krajem 2020.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Ovaj DB4 GT Zagato Continuation nastavak je suradnje duge 59 godina s legendarnom talijanskom dizajnerskom kućom Zagato iz Milana (Carrozzeria Zagato). I upravo prvi automobil za Aston Martin bio je legendarni DB4 GT Zagato iz 1960. godine. Prvobitno izgrađen kako bi se natjecao protiv moćnog Ferrarija 1960-ih, DB4 GT Zagato bio je čistokrvni stroj. Razvijen je prema tadašnjim strogima pravilima automobilističkih utrkivanja, krasi ga rijetka i neosporna ljepota i napravljeno je samo 19 primjeraka. Otuda i broj primjeraka koji će biti izgrađeni u ovoj modernoj seriji. Oslanjajući se na nenadmašno znanje i stručnost ekipe iz Aston Martin Worksa, DB4 GT Zagato Continuation (2019.) je pomno izrađen, ostajući vjeran izvornim Zagatovim modelima DB4 GT iz šezdesetih godina.

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation - Le Mans 2019

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Carrozzeria Zagato S.p.A.

Zagato je neovisna tvrtka za izgradnju autobusa i njihov dizajnerski centar se nalazi sjeverozapadno od Milana, u gradu Terrazzano (Rho, Lombardija, Italija). Osnovao ih je 1919. godine Ugo Zagato u Milanu i u svojim počecima bavili su se konstrukcijom i popravcima zrakoplova i automobila. Od 1960. godine počeli su surađivati s legendarnim sir Davidom Brownom iz Aston Martina. Obje tvrtke su dosad kreirale ukupno devet modela Aston Martina: DB4 GT Zagato (1960.), V8 Zagato (1986.), DB7 Zagato (2002.), DB AR1 (2003.), V12 Zagato (2011.), DBS Coupe Zagato Centennial (2013.), Vanquish Zagato (2016.), Vanquish Zagato Shooting Brake (2018.) i DBS GT Zagato Centenary (2020.).

Karoserija je obojana u crvenoj boji rosso maja, a sastav je prilagođen izvornoj boji tvrtke Max Meyer & ICI, dobavljača za originalne automobile. Iznutra, automobil je obučen u kožu obsidian black, koja pokriva jastučiće na sjedalima od karbonskih vlakana, vrata, strop i stražnji prostor. Crni tepisi Wilton opšiveni kožnim obrubima pokrivaju pod, a prošiveni su odgovarajućim crnim koncem.

4,7-litrena verzija benzinskog šesterocilindričnog rednog motora snage 395 KS

4,7-litrena verzija benzinskog šesterocilindričnog rednog motora snage 395 KS

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Novi model može se pohvaliti 4,7-litrenom verzijom benzinskog šesterocilindričnog rednog motora te u ovom slučaju proizvodi više od 395 KS. To se prenosi na stražnje kotače preko ručnog mjenjača s četiri brzine i diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Eh da, kako bi sve bilo u skladu s prošlošću, gume su novoproizvedene klasične trkaće gume Dunlop CR48 dimenzija 6.00L-16 iz šezdesetih godina prošlog stoljeća!

  • +21
  • +18

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Instrumenti za ovaj model i unutarnja oprema, kao što je od FIA-e ​​odobreni zaštitni kavez, standardni su, kao i Borranijevi (Carlo Borani S.P.A. Milano, Italija) srebrno obojeni žbičani naplatci i polirane centralne matice.

Digitalno konstruirana konstrukcija je stvorena kako bi se omogućilo inženjerima Aston Martina da ispitaju najsitnije pojedinosti automobila Continuation. Nasuprot tome, ručno obrađene ploče karoserija novih automobila izrađene su od ravnih limova od aluminija debljine 1,2 mm i predstavljaju stotine sati vrhunske izrade, a izrađene su tehnikama koje su bile uobičajene prije gotovo 60 godina.

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation slaže se ručno

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation slaže se ručno

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Prvobitno izgrađen kao evolucija DB4 GT s kratkim podvozjem, DB4 GT Zagato Continuation slijedi isti recept jer je tom tankom aluminijskom karoserijom obložen lagani cjevasti noseći okvir tvoreći šasiju trkaćeg automobila.

Ono što je doista nevjerojatan potez Aston Martina jest činjenica da će se trkaća verzija DB4 GT Zagato Continuation i cestovna verzija DBS Zagato moći kupiti jedino u paru. Kolekcija sastavljena od ova dva modela nazvana je DBZ Century Collection i prodavat će se po cijeni od šest milijuna funti plus davanja!

Moderni cestovni automobil još nije u potpunosti otkriven, ali renderirane slike koje je objavio Aston Martin nude dobar uvid u njegov dramatičan dizajn. Temelji se na DBS Superleggeri iz 2018., a imat će isti kratki rep i dvostruki krov prethodnog Zagata. A motor, 5,2-litreni V12 s turbopunjačom od 725 KS, također će ostati.

Aston Martin DBS Superleggera iz 2018.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Aston Martinov šef Andy Palmer je izjavio: 'Partnerstvo između Aston Martina i Zagata jedno je od najplodnijih i najdugovječnijih u automobilskom svijetu. S obzirom na to da Zagato slavi svoju stogodišnjicu 2019., koji je bolji način za proslavu ove marke i dugogodišnje veze između naših dviju velikih tvrtki od stvaranja tih 19 parova automobila.'

Dok je DBS Zagato homologiran za cestovnu upotrebu, DB4 GT Zagato Continuation je automobil koji se može voziti samo na stazi, s obzirom na to da je potonji baziran na dizajnu otprije 59 godina. Cestovni DBS Zagato bit će izgrađen u Aston Martinovoj tvornici Gaydon.

Ovo je trkaća verzija samo za stazu

Ovo je trkaća verzija samo za stazu

Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin

Unatoč istovremenim najavama oba modela automobila, isporuke će ići u razmaku od jedne godine - trkaći DB4 GT Zagato Continuation stići će do kupaca u posljednjim mjesecima 2019. godine, dok će isporuke cestovnog modela DBS GT Zagato početi krajem 2020. godine.

Ovo je najnoviji u nizu Aston Martinovog projekta Continuation, jer je 'obični' DB4 GT u seriji od 25 ponovno uskrsnulih modela prodan po cijeni od 1,5 milijuna funti po komadu. A najavljeno je da će se krenuti u ponovnu proizvodnju 25 primjeraka posebnog modela DB5 Goldfinger, prema specifikaciji automobila iz filmova o najslavnijem tajnom agentu Jamesu Bondu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!