Ibrida ima 4-cilindrični 1.5 Turbo motor od 175 KS najnoviju evoluciju 48V hibridne tehnologije. Tu je i 1.6 Diesel od 130 KS sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Na vrhu su Q4 Ibrida Plug-In varijante od 190 KS ili 270 KS s elektrificiranim pogonom na sve kotače i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem
Alfa Romeo je predstavio osvježeni Tonale, novo poglavlje za globalni model, koji sada nudi više boja i više paketa opreme. Značajna prekretnica u povijesti prvog C-SUV-a marke Alfa Romeo s ciljanom intervencijom za dodatno pojačavanje njegovog sportskog karaktera i privlačnosti prepoznatljivog dizajna talijanske marke.
Alfa Romeo je odlučio predstaviti novi Tonale u Pisi zbog njegove simbolične vrijednosti: središte umjetnosti i kulture, ali i mjesto znanstvene i tehnološke izvrsnosti sa Scuola Normale Superiore, na čelu umjetne inteligencije. Pisa je stoga idealno mjesto za novi Tonale, koji izražava istu talijansku ljepotu i izvrsnost, kao i utjelovljuje koncept ljudske inteligencije, tj. sposobnost prenošenja autentičnih emocija koje nastaju kada se strast susreće s tehnologijom.
Dizajn koji inspirira emocije
Za Alfa Romeo, ljepota nikada nije apstraktan pojam, već proizlazi iz susreta skladnih proporcija, elegancije površina, mišićavosti linija i tehničke funkcionalnosti. To je 'nužna ljepota', gdje postoji specifičan razlog za svaki detalj, pomažući u definiranju karaktera automobila. Novi Tonale u potpunosti utjelovljuje ovu filozofiju, crpeći inspiraciju iz neusporedive baštine marke i reinterpretirajući stilske značajke koje su ga učinile uspješnim diljem svijeta. Prije svega, prednji dio ima novi trodimenzionalni konkavni znak, inspiriran povijesnim modelima 33 Stradale i GT 2000.
Trilobe prednja svjetla također su reinterpretirana kako bi se maksimizirala osjećaj horizontalnosti i odmah ostavila dojam automobila čvrsto ukorijenjenog na tlu. Osim toga, donji usisnici zraka pojačavaju obiteljski osjećaj s Alfa Romeo Juniorom, dok su dodatni bočni otvori prerađeni u trkaćem jeziku kultne Giulije GTA i GTAm.
Ravnoteža proporcija poboljšana je smanjenim prednjim prevjesom i širim tragom prednjih i stražnjih kotača. Njegov profil odmah privlači pažnju novim 19-colnim Stile kotačima s dizajnom vjernim tradiciji i 20-colnim Fori kotačima, s tehničkim i modernim dizajnom, lakšim od prethodnih kotača. Konačno, crno-bijeli prednji i stražnji amblemi Alfa Romeo, u skladu sa strategijom koju je pokrenuo Junior, te crni natpis Tonale straga na paketima opreme Veloce i Sport Speciale upotpunjuju estetsku obnovu.
Šira paleta boja
Za Alfa Romeo, boja je oduvijek bila puno više od estetskog izbora: to je emocionalni jezik, zaštitni znak koji govori o strasti, inovaciji i talijanskom duhu. Kako bi se proslavila tako duboka i uočljiva dimenzija, paleta boja za novi Tonale proširena je na osam nijansi, uvođenjem tri nove metalik boje: Rosso Brera crvena, Verde Monza zelena i Giallo Ocra žuta. Svaka od njih ima svoj način poboljšanja volumena i linija automobila, a tri nove boje karoserije pridružuju se trenutnim Nero Alfa crnoj, Bianco Alfa bijeloj, Grigio Vesuvio sivoj, Verde Montreal zelenoj i Blu Misano plavoj. Opcijski kontrastni crni krov, također dostupan u kombinaciji s krovnim otvorom, dodatno naglašava dinamiku i eleganciju automobila; idealna je komponenta koja će vaš Tonale učiniti još jedinstvenijim.
Unutrašnjost
Putnički prostor novog Tonalea evoluirao je s vrhunskim materijalima i detaljima, uvodeći nove kombinacije boja i završnih obrada, poput novih sjedala 'cannelloni' (rebrasto tkanje) presvučenih crvenom kožom s koordiniranim šavovima ili dvobojnom crno-bijelom Alcantarom, pri čemu je potonja uparena s bogatom nadzornom pločom presvučenom Alcantarom s kontrastnim šavovima.
Unutrašnjost je obogaćena kontrastnim šavovima na nadzornoj ploči, oblogama vrata i naslonu za ruke, ovisno o odabranoj vrsti sjedala. Unutrašnjost od kože ili Alcantare opremljena je vrhunskim sjedalima s osmosmjernim električnim podešavanjem sprijeda, zajedno s četverosmjernom električnom lumbalnom potporom, grijanjem i ventilacijom; Volan i mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla također su grijani za potpunu udobnost u svim godišnjim dobima. Novi rotacijski birač mjenjača, smješten na redizajniranoj središnjoj konzoli, kombinira modernost i funkcionalnost, a omogućuje i mijenjanje brzina pomoću kultnih aluminijskih ručica na volanu.
Konačno, samo u lansiranom izdanju Sport Speciale, na armaturnoj ploči dostupno je novo višebojno ambijentalno svjetlo s gradijentom, čiji je dizajn inspiriran kožom zmije, poznatim Alfa Romeovim Biscioneom, za dodatni dašak modernosti i karaktera u putničkom prostoru. No ljepota Tonalea stapa se sa sportskim duhom u najsuvremenijem smislu, nadilazeći tradicionalni koncept čistih performansi kako bi prihvatila užitak u vožnji, talijanski stil i svakodnevnu dinamiku. Ovo je sportski duh Alfa Romea 21. stoljeća, a novi Tonale to dokazuje, obraćajući se onima koji sportski duh doživljavaju kao način života, izražen kroz specifikacije više kategorije – u mnogim slučajevima jedinstvene u segmentu – poput poluautomatskog parkiranja, ventiliranih prednjih sjedala i bežičnog punjača, elektrokromiranih retrovizora i dvozonske klime s automatskom recirkulacijom (Air Quality System).
Novi Tonale se može pohvaliti sveobuhvatnim tehnološkim paketom, osmišljenim kako bi ponudio vodeću sigurnost, povezivost i udobnost u segmentu, u skladu s pristupom marke koji tehnologiju nikada ne smatra ciljem sam po sebi, već je dizajniran da bude koristan, jednostavan i uvijek na usluzi vozaču.
Detaljnije, 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča Telescope i 10,25-inčni infotainment sustav Alfa Connect s prilagodljivim multitasking sučeljima olakšavaju upravljanje svim funkcijama u automobilu, u iskustvu sličnom pametnom telefonu. Povezivanje je potpuno zahvaljujući bežičnom Apple CarPlayu i Android Auto sustavu, digitalnim uslugama Alfa Connect i bežičnim (OTA) ažuriranjima koja softver održavaju ažurnim u svakom trenutku.
Sustavi sigurnosti
Što se tiče sigurnosti, automobil jamči maksimum, što pokazuje njegova ocjena od 5 zvjezdica na Euro NCAP-u, nudeći paket naprednih funkcija pomoći u vožnji razine 2, uključujući inteligentni adaptivni tempomat s centriranjem trake, pomoć u prometnoj gužvi, detekciju mrtvog kuta, detekciju križanja puta iza vozila, nadzor pozornosti vozača, kao i sustav prepoznavanja prometnih znakova s inteligentnom pomoći za brzinu i automatskim kočenjem u nuždi s detekcijom pješaka i biciklista. Uz ove značajke, dvije glavne nove tehnologije poboljšavaju udobnost i pojednostavljuju vožnju: kamera visoke rezolucije od 360° s 'pogledom drona' i poluautomatsko parkiranje, koji olakšavaju manevriranje u svim uvjetima.
Konačno, udobnost i iskustvo u automobilu poboljšani su vrhunskim Harman Kardon audio sustavom od 470 W s 14 zvučnika i subwooferom, ventiliranim bežičnim punjenjem za pametne telefone, električnim vratima prtljažnika bez upotrebe ruku, dvozonskom klimom s AQS senzorom, elektrokromiranim retrovizorima i vanjskim retrovizorima te grijanim i ventiliranim prednjim sjedalima.
Dinamika vožnje: bit Alfa Romeo DNK-a
U srcu svakog Alfa Romea je sposobnost transformacije tehnologije u emocije vožnje; taj je pristup rezultirao stvaranjem novog Tonalea. Prvo mehanika, zatim elektronika, uvijek u službi vozačevog zadovoljstva: njegovo nepogrešivo upravljanje definirano je savršeno uravnoteženom šasijom s optimalnom raspodjelom težine, neovisnim McPherson ovjesom sa sportskom kalibracijom sprijeda i straga, četveroklipnim Brembo kočnicama i najizravnijim upravljanjem u segmentu, s omjerom 13,6:1.
Ova rješenja popraćena su naprednim tehnologijama poput elektroničkog ovjesa s dvostrukim ventilima (DSV) ili alternativnih amortizera s frekvencijskim selektivnim prigušenjem (FSD), za optimalnu ravnotežu između udobnosti i upravljanja, sustavom kočenja putem žice kakav se vidi u Giuliji i Stelviju, te pogonom na sva četiri kotača Q4 AWD na Ibrida Plug-In modelu, kako bi se ponudio najbolji kompromis između stabilnosti, sigurnosti i dinamike. Kako bi iskustvo bilo potpuno, aluminijske ručice pričvršćene na stup upravljača osiguravaju maksimalno zadovoljstvo u upravljanju brzinama, dok Alfa DNA birač znači da se karakter automobila može prilagoditi preferencijama i stilu vožnje. Ukupni rezultat je kombinacija koja utjelovljuje bit marke: agilnost, preciznost, pouzdanost i jedinstvenu sposobnost da oduševi svakoga tko sjedne za volan. Objektivni podaci također služe kao potvrda: brzo vrijeme prolaska kroz zavoje pokazuje izvrsno ponašanje, u skladu s onim Stelvija, svjetskog mjerila među SUV-ovima za užitak vožnje.
Novi Tonale je dodatno evoluirao s povećanim tragom kotača, što pomaže u smanjenju naginjanja i podupravljanja, s motorima ažuriranim na Euro 6E-bis standard – ukupne snage 175 KS za Ibridu i 270 KS za Ibridu Plug-In – i s usavršenim hibridnim upravljačkim procesorom, koji isporuku čini bržom, linearnijom i kontinuiranijom. Prijelazi između motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora sada su neprimjetni, sve radi udobnosti.
Novi Tonale nudi se s nizom motora osmišljenih kako bi pokrili različite tržišne zahtjeve i raznoliku bazu kupaca. Tonale Ibrida ima četverocilindrični 1.5 Turbo motor od 175 KS s turbopunjačem promjenjive geometrije (VGT), proizveden isključivo za Tonale, u kombinaciji sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na prednje kotače, što predstavlja najnoviju evoluciju 48V hibridne tehnologije marke. Za one koji preferiraju dizel, 1.6 Diesel od 130 KS dostupan je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na prednje kotače, što osigurava ograničenu potrošnju goriva i idealno rješenje čak i za intenzivnu upotrebu.
Na vrhu ponude su Q4 Ibrida Plug-In varijante s elektrificiranim pogonom na sve kotače i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ponuda uključuje dvije razine snage: verziju od 190 KS i snažniji model od 270 KS, što predstavlja maksimalni izraz u smislu performansi i tehnološke učinkovitosti Novog Tonalea.
Nova strategija ponude
S novom strategijom ponude, Alfa Romeo Tonale učvršćuje svoju poziciju na tržištu, s opsežnom ponudom koja može zadovoljiti potrebe šire publike. Ovaj cilj postiže se jasnim pristupom: održavanjem trenutnih razina cijena uz uvođenje nove početne verzije, kako bi sportski C-SUV marke bio još konkurentniji i pristupačniji. Uz to, tu je i opsežna ponuda motora – dizelski, hibridni i plug-in hibridni – te revidirana strategija ponude, počevši s početnom verzijom Tonale, koja je već prepuna specifikacija, pa sve do verzija Sprint, Ti i Veloce.
Početna razina ponude povjerena je verziji Tonale, koja predstavlja pristupnu točku svijetu Alfa Romea bez žrtvovanja bogatstva opsežnih specifikacija. Estetski se ističe svojim Full LED prednjim i stražnjim svjetlima s karakterističnim 3+3 svjetlosnim potpisom i 17-colnim Aerodinamico kotačima s dijamantnim rezom. Unutrašnjost sadrži crnu tkaninu i Scuba sjedala s logotipom 'Biscione', kontrastne Biscotto šavove na instrumentnoj ploči i oblogama vrata te kožni upravljač.
Tehničke specifikacije uključuju 12,3-inčnu digitalnu instrumentnu ploču Telescope, Alfa Connect infotainment sustav s 10,25-inčnim zaslonom s bežičnim zrcaljenjem, Apple CarPlay i Android Auto, kao i povezane usluge. Udobnost jamči sustav bez ključa, dvozonska automatska klima sa senzorom kvalitete zraka, stražnja sjedala djeljiva 60/40 s naslonom za ruke i prostorom za skije, elektrokromirani unutarnji retrovizor i električno podesivi vanjski retrovizori. Sigurnost osiguravaju napredni sustavi poput inteligentnog adaptivnog tempomata, automatskog upravljanja dugim svjetlima, prednjih i stražnjih parkirnih senzora sa stražnjom kamerom, automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista, pomoći za održavanje vozne trake i nadzora pozornosti vozača.
Viši u ponudi je nova Sprint verzija, obogaćena dodavanjem dodatnih stilskih značajki za veću percipiranu kvalitetu. Sjajno crni body kit s kontrastnim detaljima u mat tamno sivoj boji Miron, zatamnjena stakla i 18-colni Petali kotači s dvobojnom završnom obradom pojačavaju sportski karakter, dok se u unutrašnjosti ističu aluminijski pragovi vrata i papučice zajedno s višebojnim ambijentalnim svjetlima. Infotainment sustav obogaćen je integriranom navigacijom, koja se također može vidjeti na instrument ploči Telescope.
To nas dovodi do Ti verzije, srca Tonaleove premium ponude. Vanjski dio ističe se sjajno crnim okvirima prozora i posebnom značkom na blatobranima. Putnički prostor izražava višu razinu udobnosti s crvenim ili crnim kožnim sjedalima, električno podesivim u osam smjerova s električnom lumbalnom potporom, grijanim i ventiliranim, zajedno s upravljačem i grijanim mlaznicama za pranje. Specifikacije uključuju aluminijske ručice mjenjača za još privlačnije iskustvo vožnje.
Na kraju, vrhunac ponude je Veloce, koji pojačava sportski karakter Tonalea. Dizajn je obogaćen novim 19-inčnim Stile kotačima, posebnom značkom na blatobranima, Full LED Matrix prednjim svjetlima, crvenim Brembo kočionim čeljustima, dvostrukim kromiranim ispušnim cijevima u Plug-in verziji. Hibridna verzija i stražnji Tonale logo u crnoj boji. Dinamika vožnje ima koristi od DSV dvostrukog elektroničkog ovjesa, dizajniranog za kombiniranje stabilnosti, udobnosti i preciznosti.
Tonale Sport Speciale, lansirano izdanje koje uzdiže talijanski sportski duh
Ponudu upotpunjuje Special Launch Edition, dizajniran kao posveta suvremenom sportskom duhu koji interpretira Tonale. Poznat kao Speciale, predstavlja najekskluzivniji izraz ponude, s vrhunskim specifikacijama i opremom: vrhunskim vanjskim i unutarnjim izgledom.
Istaknute značajke eksterijera su srebrni detalji na bočnim pragovima i stražnjem braniku, sjajno crne Brembo kočione čeljusti i bijeli natpis Alfa Romeo; unutra, ekskluzivna sjedala u crno-bijeloj Alcantari, instrumentna ploča presvučena Alcantarom, kontrastni bijeli šavovi i ambijentalna svjetla sa specifičnim vizualnim elementima na instrumentnoj ploči. Lansirano izdanje nudi mogućnosti prilagodbe u svim bojama iz palete, uključujući kontrastni crni krov.