PRATITE PARE

Znate li odakle Googleu, Microsoftu i Appleu toliko novca?

07.02.2014 u 13:02

Bionic
Reading

Želite li razumjeti zašto se divovi tehnološkog svijeta ponašaju tako kako se ponašaju i na čemu u stvari zarađuju, držite se stare detektivske: pratite trag novca

Kako biste razumjeli u čemu se razlikuju, najbolje je pogledati izvore prihoda u kvartalnim izvješćima za drugu polovicu prošle godine.


Apple je po iskazanim rezultatima svog poslovanja prvenstveno hardverska tvrtka koja većinu prihoda ostvaruje prodajom proizvoda koji do prije sedam godina nisu ni postojali: iPhonea i iPada.

Kad bi se odjeli što se bave softverom i uslugama te iTunesom izdvojili u zasebne tvrtke, i dalje bi bili pažnje vrijedni igrači na tržištu koji su uspjeli pomaknuti fokus poslovanja s prodaje glazbe na prodaju aplikacija.

Do prije dvije godine Google je ostvarivao prihode gotovo isključivo prodajom oglasa (s udjelima koji su varirali 96-97 posto, ovisno o godini). Ta se slika djelomično promijenila nakon izleta u hardverske vode i kupovine tvrtke Motorola Mobility.

No kako će Motorola biti prodana Lenovu, tako će se i struktura prihoda vratiti na približno isto stanje kakvo je bilo ranije, u kojem kategorija 'Ostalo' čini tek vrlo mali dio.

Microsoft je prošlog ljeta promijenio način na koji prikazuje prihode, i to tako da je gotovo nemoguće izravno uspoređivati sadašnje i prijašnje podatke.

Nekad je davao podatke mahom grupirane po softverskim proizvodima, pri čemu su dominirali odjeli koji su se bavili Windowsima, Officeom i softverom za poslovne korisnike.

Danas poslovanjem te tvrtke dominiraju poslovni softver i usluge. Gotovo pola prihoda (47 posto) čini prodaja licenci za softver tvrtkama (Windows, Office, Windows Server i slično), a u usponu su i usluge poput Azurea i komercijalnog izdanja Officea 365.

Licence za individualne korisnike čine nešto manje od petine prihoda (23 posto) i obuhvaćaju Windowse, Office (u što se računa i izdanje za mala poduzeća) te Windows Phone. Hardver - u koji se ubrajaju prihodi od prodaje Xboxa i pretplata na Xbox live, Surfacea i računalne opreme kao što su tipkovnice i miševi - čini 14 posto prihoda.

Preostalih osam posto donose trgovine online za Windows i Windows Phone, klasični dućani, igre i usluge za Xbox, oglašavanje online (mahom putem tražilice Bing) i pretplate na Office 365 Home Premium. Svi su odjeli profitabilni, iako imaju dijelove koji su ili u gubitku ili na pozitivnoj nuli, piše ZDNET