huawei

Što se sve nalazi na AppGalleryju i koliko ima korisnika? Odgovore smo potražili na licu mjesta

19.10.2020 u 15:30

Bionic
Reading

'S obzirom na to da nam je onemogućeno korištenje nekih platformi za distribuciju, AppGallery se svugdje aktivno razvija, pa i u Hrvatskoj. U Zagrebu se bavimo domaćim aplikacijama i zadovoljan sam time što mogu reći da u vrlo kratkom roku imamo gotovo sve što korisnici traže', kaže direktor marketinga Huaweija za Hrvatsku i Sloveniju, Norman Mueller

Plan je nastaviti promovirati AppGallery, educirati, uspostavljati odnose, razvijati posao, pomagati. Posla ima napretek i puno je mogućnosti koje se otvaraju, otkriva nam u kratkom razgovoru o Huaweijevoj platformi za distribuciju mobilnih aplikacija direktor marketinga Huaweija za Hrvatsku i Sloveniju, Norman Mueller.

AppGallery je Huaweijeva platforma za distribuciju mobilnih aplikacija. Kako stoji danas u odnosu na druge platforme, što sve nudi i na koliko uređaja se nalazi?

AppGallery pokazuje impresivan rast broja korisnika s preko 400 milijuna njih, a trgovina je dostupna korisnicima iz 170 zemalja, i to na čak 78 jezika. Na platformu Huawei Mobile Services, koja omogućuje razvoj i objavu aplikacija za AppGallery, registrirano je preko 1,4 milijuna developera. U Europi je u prvom polugodištu AppGallery koristilo više od 73 milijuna korisnika, što je porast od 62 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

Kako se platforma prilagodila u Hrvatskoj? Što se sve od domaćih aplikacija može naći na njoj i što je najpopularnije?

Naporno radimo kako bismo svima omogućili ugodno okružje korištenja, a ono, osim o vrhunskom hardveru koji omogućuje dugo trajanje ili brzo punjenje baterije, dobru kameru i slično, ovisi o izboru relevantnih aplikacija.

Kako nam je onemogućeno korištenje nekih platformi za distribuciju, AppGallery se svugdje aktivno razvija, pa i u Hrvatskoj. U Zagrebu se bavimo domaćim aplikacijama i zadovoljan sam time što mogu reći da u vrlo kratkom roku imamo gotovo sve što korisnici traže. Recimo, imamo lokalne aplikacije banaka koje su izuzetno bitne, npr. PBZ-a, Zagrebačke banke, OTP banke, Erste banke, RBA-e, HPB-a, Keks Paya. Svaki vlasnik koji ozbiljno radi već ima aplikaciju u AppGalleryju. To je nužnost. Na kraju krajeva, najrazvijenije firme napravile su to, što govori samo za sebe. Tu su i appovi HT-a, MAXtv-a, Bonbona, A1, Tomata, Tele2, Optime i slični, ali i appovi kao što su eGrađani, Multiplus card, Hrvatska pošta, Croatia osiguranje, Njuškalo, HAC ENC i HRT Meteo. Imamo sve medije, Jutarnji, Večernji, 24Sata, Index, Dnevnik, Otvoreni radio, N1 TV... Da ništa bitno ne nedostaje, pokazuju i sjajni rezultati prodaje.

Može li bilo tko uvrstiti aplikaciju na AppGallery i kakva je procedura?

Ne da može, već svatko tko ima aplikaciju trebao bi je objaviti i na AppGalleryju, inače gubi mogućnost adresiranja dijela korisnika, a to mu svakako nije u interesu. S druge strane, ako vlasnik appa ima naplatu, dobit će puno konkurentnije uvjete suradnje u vidu feeja. Isto tako, ima lokalnu podršku, domaće ljude kao support. Tu su i marketinški potencijali pozicioniranja u storeu, ali i ostale marketinške mogućnosti. Proces objave je naravno vrlo jednostavan i sličan onom kod drugih distribucijskih platformi. Prvo ide registracija developerskog računa, prijava aplikacije, nakon odobrenja ide objava. U ovisnosti o korištenju servisa u podlozi, neki app je potrebno prilagoditi dok za neki drugi to nije potrebno.

Jeste li puno surađivali s domaćim developerima, što imate u planu?

Kako smo uvrstili sve najbitnije aplikacije u AppGallery, naravno da surađujemo s lokalnim developerima. Moram priznati da je pravo zadovoljstvo raditi s njima, to su izvrsni ljudi koji jako dobro razumiju posao, potrebe, mogućnosti, spremni su za razvoj i suradnju. Danas već oni zovu nas. U kratkom roku prilagodili su svoje poslovanje novonastaloj situaciji te shvaćaju važnost i nužnost AppGalleryja. Plan je nastaviti promovirati AppGallery, educirati, uspostavljati odnose, razvijati posao, pomagati. Posla ima napretek i puno mogućnosti koje se otvaraju. Dat ću vam primjer otprije nekoliko dana: partner ima app, mi mu predložimo da ugradi Advertising kit u njega, pomognemo mu oko toga, na koncu on dobije novi revenue streem.

Od početka godine također se dogodila eksplozija u želji da se digitaliziraju usluge i teško je prebrojati nove web shopove, loyalty programe, aplikacije i slično. Samo u nekoliko tjedana primijetio sam da novi app imaju Tele2, RBA i EONa, novi loyalty INA i Kaufland, Croatia osiguranje je doradilo svoj app pa lansiralo Laqo osiguranje, Erste je lansirao George i tako dalje. Nekad surađujemo s vlasnikom aplikacije i developerima, nekad samo s developerima. A možete misliti koliko je tek posla koji se radi za globalno tržište. Sve njih želimo podržati.

Koji su idući koraci u razvoju? Imate li ikakve posebne najave za skorije vrijeme, vezane za Huaweijeve proizvode?

Plan je jednostavan - nastaviti isporučivati proizvode i usluge koji povezuju ljude, čine im ugodniji život, daju pretpostavke za bolji život i posao. Naša pozicija u prodaji smartphonea je poznata, a ono što bih istaknuo snažan je trend rasta prodaje povezivih uređaja poput pametnih satova, tableta, laptopa, slušalica i sličnog asortimana potrošačke elektronike. Rast tog segmenta, kao i korištenja AppGalleryja, pokazuje da radimo dobro. Konačan cilj je imati neovisan i customer friendly ekosustav korištenja naprednih komunikacijskih proizvoda i usluga. Kod nas je svaki tjedan nešto novo - evo, sljedeći tjedan na tržište izlaze Porsche design Huawei Watch GT 2 te serija Huawei Mate 40.