POZNATI I TEHNOLOGIJA

Slavno lice samo ne prodaje gadgete

25.08.2013 u 09:00

Bionic
Reading

Suradnja slavnih i poznatih s tehnološkim kompanijama ne mora biti promašaj ako su kampanje orijentirane na ono što slavni zaista i rade. Fanovi neće kupiti neki mobitel ili laptop samo zato što ga reklamira njihov idol

Nakon svih tehnoloških kompanija koje su posljednjih godina surađivale s velikim zvijezdama showbusinessa, koje su na razne načine promovirale njihove proizvode i bile praktički ambasadori njihovog brenda, po prvi put je to nedavno napravio i HTC, koji se udružio s glumcem Robertom Downeyjem Jr.-om.

Downey je za dvogodišnji ugovor, koji ga ne obavezuje samo na pojavljivanje u reklamama, već i na aktivno osmišljavanje HTC-ovih reklamnih kampanja, navodno dobio 12 milijuna dolara (više od 70 milijuna kuna). U HTC-u neće morati dugo čekati kako bi vidjeli je li im se ova investicija isplatila.

Izmišljeni poslovi za slavne, poput ovog za Downeya za kojeg se teško može očekivati da će se redovito pojavljivati na svom novom radnom mjestu i smišljati reklame, postali su prava pošast među velikim brendovima tehnološke industrije.

Jedna od najupečatljivijih suradnji bila je ona početkom godine između BlackBerryja i pjevačice Alicie Keys. Posrnuli proizvođač mobitela je prilikom predstavljanja novog modela Z10 predstavio i Keys kao svoju novu kreativnu direktoricu.

Od primjera koje ćemo spomenuti, iz ovog je 'braka' proizašao možda i najveći promašaj. Mnogima nije bilo jasno zašto je odabrana Alicia, koja se nedugo prije pohvalila na Twitteru da je ovisna o iPhoneu, da bi potom pohvalila novi BlackBerry, tvitnuvši pohvalu s - iPhonea.

Kad se nedavno okupio upravni odbor BlackBerryja, pokušavajući po tko zna koji put spasiti kanadsku kompaniju, među njima nije bilo Alicie Keys. Nisu se ni potrudili odgovoriti na novinarsko pitanje što je s njom.

Polaroid očekivao previše

Polaroid je za svoju kreativnu direktoricu imenovao Lady Gagu. Potpisan je višegodišnji ugovor, Lady Gaga je svoju skeniranu vizitiku s titulom kreativne direktorice nalijepila na društvene mreže, ali od najavljenih projekata nijedan nije privukao posebnu pažnju.

Gaga je čak i odradila nešto prilikom osmišljavanja nove digitalne tehnologije koju je Polaroid integrirao u svoje kamere, ali je ispalo da je nova Polaroidova digitalija napravljena samo za nju. Tržište nije bilo naročito zainteresirano.

Lady Gaga još uvijek ima svoju funkciju u Polaroidu, ali isključivo zbog ugovora koji ju na to obvezuje još nekoliko godina. No od očekivanja da će na ovom projektu zaraditi oko 1,3 milijarde dolara (više od 7,6 milijardi kuna) ostali su samo Polaroidovi snovi.

Intel je odabrao Will.i.ama iz Black Eyed Peasa, koji je postao direktor kreativnih inovacija. Rezultat? Ništa spektakularno. Will.i.am je pokrenuo Ultrabook Project, u sklopu kojeg je na svjetskoj turneji na Intelovom Ultrabooku u svakom gradu u kojem je bio napisao, skladao i snimio jednu pjesmu.

Pjesme su objavljene na Youtubeu, no kritike, ali ni publika nisu bili baš oduševljeni, tako da se i o ovoj suradnji prestalo puno govoriti.

Samsungov pun pogodak

S druge strane, puno uspješnije su se pokazale suradnje u kojima su slavni radili upravo ono što rade najbolje.

Samsung je imao pun pogodak kada su s Jay-Z-jem dogovorili da novi album Magna Carta Holy Grail objavi preko posebne aplikacije za Galaxy S3, S4 i Note II.

Milijun albuma je otišao besplatno, a rezultat je na kraju bio 527 tisuća prodanih primjeraka u samo prvom tjednu, što je Jay-Z-ju donijelo prvo mjesto Billboardove ljestvice po broju prodanih albuma, a on i Samsung su, što od prodaje što od sponzora koji su se uključili, inkasirali dvadeset milijuna dolara (oko 120 milijuna kuna).

Dr. Dre je sa slušalicama Beats napravio odličan posao, a zgrabio ga je HP koji je neke modele laptopa napravio s audio tehnologijom koju je ovaj reper koristio za Beats. Dre je sam dizajnirao limitiranu seriju laptopa Envy 15, koji je čak dobio i dobre recenzije. Suradnja koja je počela tiho i bez velike medijske pompe traje još uvijek, iako Dr. Dre u HP-u nema nikakvu funkciju. Ili možda baš zato.

BlackBerry je udružio snage s piscem Neilom Gaimanom u projektu Keep Moving. Završen je prije nešto manje od mjesec dana.

Gaiman je preko Twittera šest mjeseci surađivao s fanovima, koji su mu davali ideje za novu knjigu. Fanovi su Gaimanu odgovarali na dvanaest pitanja. Svako pitanje je bilo vezano uz neki mjesec u godini, a na kraju je odabrao po jedan najbolji odgovor za svaki mjesec i tako je nastala knjiga, interaktivna kolekcija 12 kratkih priča, koju je BlackBerry nedavno objavio.

Može i kazalište na Facebook

Ni kazalištarci nisu odoljeli zovu novih tehnologija, a kao odlična platforma pokazao se Facebook. Berlinsko kazalište Maxim Gorki izvelo je prvu kazališnu predstavu na Facebooku. Glumci su dobili svoje profile za izvedbu predstave 'Effi Briest', autora Theodora Fontanea, a glumili su tako da su svoje uloge izgovarali koristeći statuse na Facebooku, stavljajući fotke te razne linkove o likovima koje glume.

Publika su bili korisnici Facebooka, a predstavu je na kraju pratilo oko 1500 ljudi, što je brojka kojom se malo koja predstava može pohvaliti za samo jednu izvedbu.

Publika je u komentarima također mogla određivati neke stvari, poput glasanja kakvu će vjenčanicu nositi glavni ženski lik, a korisnici koji su ostavljali neprimjerene komentare dobivali su poruke u inbox: 'Tišina, molimo!'

Predstava je dobila sjajan odaziv i nakon premijere na internetu dobila je i svoje mjesto u pravom kazalištu u Berlinu.