RECENZIJA

Isplati li se biti kralj u minimalističkoj strategiji Kingdom?

05.11.2015 u 07:29

Bionic
Reading

Minimalističke igre oduvijek su plijenile pažnju mnogih fanova nezavisnog gejminga, a Kingdom osim tipičnih atrakcija, poput pikselaste grafike i atmosferične glazbe, koristi minimalistički dizajn

Kada sam prvi put čuo za Kingdom, dovoljno mi je bilo pogledati jedan jedini screenshot i ostao sam zatečen. Prekrasna pikselasta grafika, premisa jednostavne, ali atmosferične strategije u pravom vremenu... glavni lik koji neizravno utječe na svijet oko sebe – sve je bilo gotovo savršeno.

Koliko je vremena ovisniku o pikselima potrebno da se prilijepi za igru u kojoj polako istražuje svijet oko sebe, sakuplja jedan jedini resurs te gradi malu nastambu koja je svake noći pod opsadom čudovišta iz okolne divljine? Vjerujte mi, vrlo malo. Još jedan temeljni element ovog naslova je perspektiva. Naime ovdje je riječ o strategiji koju igrate krećući se isključivo lijevo i desno, poput kakve prastare arkadurine s početka devedesetih. Također, postoji nešto vrlo zabavno u promatranju podanika koji rade posao koji ste im zadali i tvrđave koja se polako razvija te iz dana u dan postaje sve (ahh) tvrđa i tvrđa.

Kingdom - foršpan

Kao što ste vjerojatno dosad zaključili (što iz naslova, što iz proteklog odlomka), vi ste kralj/kraljica koji nastoji stvoriti nastambu u vrlo negostoljubivoj močvari krcatoj demonskim silama. Igru karakterizira ciklus dana i noći, što znači da ćete dok ima svjetla činiti sve da poboljšate svoj komadić divljine, nadajući se da će vaše teško izgrađene utvrde izdržati napad nemilog dušmana.

Kad padne noć, stanovnici koje ste do maloprije sakupljali po gušticima i izoliranim kampovima te potom opremili oružjem skrivaju se iza zidina i nastoje obraniti kamp od gore spomenutih beštija. Zanimljiva stvar je to što karakondžule malokad ubijaju vaše potencijalne podanike. One im kradu zlato i opremu, pretvarajući ih u lutajuće nomade koje, pogodili ste, trebate nanovo podmititi zlatom ne bi li ostali na vašoj strani. Tog zlata je, još jednom ste pogodili, relativno malo, što znači da ćete svakog dana morati pomno razmišljati kamo ulupati novčiće koje su vam priskrbili vaši uljudni sljedbenici.

U ovoj jednostavnoj formuli leži čitava Kingdomova filozofija. Mali broj pravila, jednostavan koncept, još jednostavnije sučelje i relativno zadovoljavajući izazov temelji su ove zanimljive strategije. Razlog zbog kojeg izazov ocjenjujem 'relativno zadovoljavajućim' leži u jednom jedinom faktoru. Naime svakih nekoliko noći na nebu se pojavi crveni mjesec, što znači da će vas napasti horda neprijatelja. Oni vrlo često skoro potpuno demoliraju vašu nastambu, tjerajući vas da masivnu količinu resursa potrošite na ponovno regrutiranje gomile sljedbenika te popravljanje obrane.

Najveći problem s ovim ne leži u izazovu koji se krije u noći crvenog mjeseca, već njenoj nasumičnoj učestalosti. Kompletna devastacija baze, gubitak velikog broja sljedbenika i svi troškovi koji slijede nakon toga nisu rezultat vašeg brzog razvoja, naprednih utvrda ni moćne opreme. Oni su izravna posljedica nasumičnog generatora brojeva koji odlučuje o tome hoćete li crveni mjesec imati svake pete, sedme ili čak druge noći.

Dodam li ovome činjenicu da igra čuva poziciju samo kada izlazite iz nje, imamo situaciju zbog koje si bez problema možete početi čupati kosu. Istina, moguće ju je završiti unatoč svemu ovom, no činjenica je da uspjeh češće diktira odsutnost prokletog crvenog kruga na nebu negoli vaše uspješno taktiziranje.

Dakle crveni mjesec stvarno je grozno dizajniran, a Kingdom bih u protivnom bez ikakvog problema nazvao najboljom strategijom za hipstere – ikad. Ovako jednostavno ne mogu smoći snage a da ju u konačnici ne preporučim samo igračima koji traže 'brz strateški fiks' ili velikim fanovima nezavisnih eksperimentalnih igara. Da, RNG, odnosno generator nasumičnih brojeva, glavni je razlog zbog kojeg Kingdom ne doseže svoj pun potencijal i ja ne mogu napraviti apsolutno ništa oko toga.

Da su se autori malo više potrudili i riješili ovaj nedostatak u dizajnu, močvarnim eskapadama nesretnog kralja ili kraljice doista ne bi bilo kraja. Ovako mi nakon mukotrpnog prohoda kroz igru u glavi ostaje samo jedna riječ - prosječnost

ime: Kingdom
žanr: strategija
proizvođač: Raw Fury Games
izdavač: Raw Fury Games
platforme: Windows, Mac, Xbox One (uskoro)

plus:
- iznimno jednostavna pravila
- atmosfera
- glazba

minus:
- dizajn crvenog mjeseca
- repetitivnost