ISTRAŽIVANJE

Gotovo svaki drugi stanovnik Hrvatske koristi društvene mreže

01.02.2016 u 12:09

Bionic
Reading

Na 4,2 milijuna stanovnika imamo 3,1 milijun korisnika interneta, 1,8 milijuna aktivnih korisnika društvenih mreža, pet milijuna mobilnih veza te 1,5 milijun aktivnih korisnika društvenih mreža preko mobitela

To su podaci iz globalnog istraživanja 'Digital In 2016' koje je provela marketinška agencija We Are Social, a koje je obuhvatilo 232 zemlje te prikazuje stanje za siječanj ove godine.

Od gotovo 7,4 milijarde ljudi na svijetu nas 3,4 mlrd koristi internet, a 2,3 mlrd je aktivno na društvenim medijima. Ima 3,7 mlrd jedinstvenih korisnika mobitela i 1,9 mlrd korisnika društvenih mreža preko mobitela.

Od siječnja prošle godine broj aktivnih korisnika interneta narastao je za 10 posto (za 332 milijuna). Za isti postotak je narastao i aktivnih korisnika društvenih medija (219 milijuna). Jedinstvenih korisnika mobitela više je za četiri posto (141 milijun), dok je broj aktivnih korisnika društvenih mreža veći za 17 posto (238 milijuna).

Od 838 milijuna stanovnika, koliko prema gabaritima istraživanja broji Europa, 616 milijuna je aktivnih korisnika interneta, 393 milijuna aktivnih korisnika društvenih mreža, 1,1 mlrd mobilnih veza i 305 milijuna korisnika društvenih mreža preko mobitela.

Globalna stopa korištenja interneta je 48 posto. Prvi je Island s 98 posto, na začelju je Burundi sa 4,6 posto. Prosječna brzina fiksnog interneta je 5,1 Mbps.

Webom i dalje surfamo najviše na stolnim i prijenosnim računalima (56 posto), no njihovo korištenje palo je za devet posto u odnosu na godinu prije. Slijede mobiteli s 39 posto (uz porast od 21 posto), tablet računala s pet posto (uz pad od 21 posto) i drugi uređaji s 0,1 posto (pad od 10 posto).

Velika britanija prednjači po udjelu aktivnih korisnika e-trgovine u ukupnom stanovništvu (77 posto).

Globalni prosjek udjela aktivnih korisničkih računa na društvenim mrežama u ukupnom stanovništvu je 31 posto. Najveći ima Tajvan (77 posto), najmanji Uzbekistan (1,5 posto). Facebook je dominantno najkorištenija društvena mreža, čak i bez messengera koji je također među prvih pet.


Najviše vremena dnevno na društvenim mrežama provode Filipinci (prosječno 3,7 sati), najmanje Japanci (oko 20 minuta). Na društvene mreže preko mobitela u prosjeku globalno ide 27 posto stanovništva. Prednjači Južna Koreja sa 78 posto, zadnji je Kongo s dva posto.

Apsolutni rekorder po broju mobilnih veza je Makao, čiji svaki stanovnik ima više od tri. Na posljednjem mjestu je Srednjoafrička Republika, u kojoj broj mobilnih veza pokriva tek trećinu stanovništva.

Sjeverna Koreja, jedna od najzatvorenijih zemalja svijeta, ima 7.200 korisnika interneta. Pristup webu ima 0,03 posto stanovništva te zemlje koja broji 24,9 milijuna ljudi.

To ne znači da stanovnici te zemlje nisu online jer je Sjeverna Koreja napravila vlastitu internu inačicu interneta, koju nazivaju Kjangmjong što u prijevodu doslovno znači 'svijetlo'. Nije povezana s ostatkom svijeta, a sadržaj koji biva propušten pažljvo filtriraju i ručno unose državni dužnosnici.

Sretnici koji imaju pristup internetu koriste operativni sustav koji se zove Crvena zvijezda, izgledom vrlo nalik na rane verzije OS X-a te tražilicu Naša zemlja, koja pretražuje oko 5.500 web odredišta, kojima mahom upravljaju sveučilišta, državni uredi, knjižnice i državna poduzeća. Imaju i svoju verziju Facebooka, iako je na njoj moguće samo čestitati rođendan.

Istraživanje: Digital In 2016

Više:Next Web