PING

Aplikacija bračnog para iz Banje Luke mogla bi vam spasiti život

28.08.2017 u 11:26

Bionic
Reading

Roditelji koji šalju djecu na maturalac u Španjolsku i druge zemlje pogođene terorističkim napadima mogli bi bar malo mirnije spavati uz aplikaciju koja upozorava na te i druge opasnosti

Ivana i Dražen Žigić, bračni par inženjera elektrotehnike iz Banje Luke (Bosna i Hercegovina), uz podršku prijatelja, programera Stefana Šerbedžije iz Beograda (Srbija), napravili su aplikaciju Ping, osmišljenu kako bi vas upozorila na opasnost u vašoj neposrednoj blizini. 

Besplatna aplikacija dostupna je za uređaje s operativnim sustavom Android u Googleovoj online trgovini Play od 30. srpnja. U trenutku pripreme ovog članka bila je u kategoriji od 10 do 50 tisuća preuzimanja. Prema podacima autora, preuzeta je više od 20 tisuća puta.

Kako funkcionira? Pa djelomično kao društvena mreža. Naime omogućava korisniku prijavu opasnosti jednim klikom. O tome će odmah biti obaviješteni svi korisnici koji se nalaze u blizini i imaju Ping instaliran na svom pametnom telefonu. Moguće je prijaviti razne sigurnosne ugroze, od pljački i pucnjava do elementarnih nepogoda i terorističkih napada.

Pokrenuo ih napad na Bataclan

Na stvaranje aplikacije potakli su ih teroristički napadi u Parizu (Francuska) u studenom 2015. godine, kamo se bračni par Žigić u to vrijeme bio spremao otputovati.

'Zapitali smo se što i kako poduzeti u takvoj situaciji, pogotovo ako ne govorite lokalni jezik ili ste prvi put na nekoj lokaciji.  Kako smo oboje inženjeri, prvo smo se okrenuli tehnološkom rješenju.

Pametni telefoni su sveprisutni i zauzimaju velik dio pozornosti prosječnog korisnika, pa je bilo logično da se pozabavimo njima, tim više što imamo odgovarajuće znanje i iskustvo', rekao je tportalu Dražen Žigić.

Na tržištu nisu našli ništa što bi zadovoljilo njihove potrebe i želje, stoga su počeli izrađivati Ping. U mjesecima koji su uslijedili intenzivno su radili na razvoju koncepta i tržišnoj validaciji. 

Vrlo brzo je razvijen vizualni identitet i prvi prototip s kojim su sudjelovali na natjecanju startupova u Švicarskoj (u kojoj inače žive) i ušli među prvih 20, iako su bili jedini koji nisu imali dovršen proizvod. 

Službeno su s razvojem aplikacije za Android započeli krajem prošle godine, da bi prva beta verzija bila spremna ovog ožujka. Prema Žigićevim riječima, u testiranje su se uključile tisuće ljudi.

'Njihovi savjeti, ideje i dojmovi bili su od neprocjenjivog značenja', istaknuo je.

Kao u većini startupova u ranoj fazi, svi rade sve što je nužno. 'Ivana je bila više zadužena za vizualni identitet, korisničko sučelje i iskustvo, testiranje i objavljivanje novih izdanja, dok smo podjednako radili na razvoju koncepta, analizi tržišta, kao i koordinaciji i upravljanju razvojem same aplikacije i programerskog tima u Ukrajini. 

U potrazi za ulagačima

Stefan je više igrao ulogu u administrativnom, marketinškom i strateškom dijelu, dok sam ja uz sve navedeno komunicirao s medijima i investitorima, bavio se selekcijom resursa,  tehnologija...', rekao je Žigić.

Dosad su na marketing potrošili 254 eura, prvenstveno na reklame. Uz veća ulaganja broj korisnika bi mogao porasti na desetine, pa i stotine tisuća, procjenjuje, moguće i više ako mediji pokažu zanimanje za njihovu aplikaciju. 

Osim izdanja za iPhone i web, u planu je povezivanje aplikacije s policijom, vatrogascima i hitnom pomoći, kao i njeno korištenje u situacijama kad nemate pristup internetu i imate važnu informaciju koju želite podijeliti sa svijetom. 

  • +3
aplikacija Ping Izvor: Ping X / Autor: Ping X

Moguće je da će dobiti i inačicu za pametne satove i automobile, no daljnji razvoj uvelike ovisi o tome hoće li biti zainteresiranih ulagača.

Razvoj su dosad financirali vlastitim sredstvima, a zajedno su i osnovali tvrtku Ping X. Za trenutnu rundu financiranja (seed) traže 500 tisuća eura kako bi razvili spomenute verzije i funkcionalnosti te za 12 mjeseci bili spremni za rundu financiranja serije A, namijenjenu optimizaciji proizvoda i baze korisnika. 

Kako protiv lažnih uzbuna?

U planu je i monetizacija. 'Većina aplikacija koje se bave sličnom tematikom odlučila se za model pretplate ili kupovine unutar aplikacije, ali mi smo odabrali model zasnovan na reklamama i promoviranom sadržaju, kao i poslovne naloge koje će moći koristiti poslovni subjekti, poput restorana, hotela, trgovačkih centara i slično, a koji će imati dodatne funkcionalnosti i plaćati pretplatu. 

Prve verzije reklama trebale bi se uskoro pojaviti. U tijeku su finalna testiranja jer se želimo uvjeriti da one na bilo koji način neće remetiti korisnike', pojasnio je Žigić.  

Kako namjeravaju onemogućiti ili spriječiti lažne uzbune? 'Trenutno filtriranje i provjeru informacija obavlja naša administrativna služba, koju ćemo s vremenom unaprijediti i razviti mrežu suradnika širom svijeta, kao i sustav provjerenih izvora informacija, poput javnih službi kao što su policija, vatrogasci i hitna pomoć.

Nastojat ćemo razviti partnerski odnos s njima te njihove korisne informacije izravno prosljeđivati korisnicima na ugroženim lokacijama. 

Usporedno ćemo razviti vlastiti sustav umjetne inteligencije koji će analizirati dobivene informacije, ponašanje korisnika i informacije dostupne putem interneta kako bi autonomno mogao zaključiti je li određena informacija i točna', najavio je Žigić.