promjena dizajna

Toblerone više nikad neće biti isti: Švicarska proizvođaču kultne čokolade zadala težak udarac

05.03.2023 u 15:03

Bionic
Reading

Zbog kršenja marketinških ograničenja koja se odnose na upotrebu švicarskih zaštitnih znakova, korporacija Mondelez će s etikete čokolade Toblerone morati ukloniti fotografiju planinskog vrha Matterhorn prema kojoj je dizajniran jedan od njihovih najpoznatijih proizvoda. Također, s pakiranja će morati ukloniti i natpis "Proizvedeno u Švicarskoj"

Jedan od najviših alpskih vrhova visok 4478 m, gotovo simetrični piramidalni vrh koji zrcali oblik čokoladne pločice s bademom i medom, tvrtka će morati zamijeniti generičkim alpskim vrhom, prenosi The Guardian.

'Redizajn ambalaže uvodi modernizirani i pojednostavljeni planinski logotip koji se usklađuje s geometrijskom i trokutastom estetikom', rekao je glasnogovornik Mondeleza za novine Aargauer Zeitung. Također, na pakiranju Tobleronea više neće smjeti pisati 'Proizvedeno u Švicarskoj'.

Zakon o zaštiti 'švicarstva' iz 2017., ograničava uporabu bijelog križa nacionalne zastave na crvenoj pozadini, kao i ostale pokazatelje švicarskog porijekla u namirnicama, industrijskim proizvodima i uslugama.

Da bi se namirnice plasirale na tržište kao 'proizvedene u Švicarskoj', 80% sirovih sastojaka mora dolaziti iz te zemlje, a tamo se mora odvijati i veći dio prerade. Za mliječne proizvode udio švicarskog mlijeka mora iznositi 100%, s iznimkama za sastojke koje se ne mogu dobiti iz Švicarske poput kakaa.

Studije su pokazale da se određeni proizvodi s oznakom 'proizvedeno u Švicarskoj“ prodaju po cijeni 20% višoj od usporedive robe, pri čemu prodajna cijena raste čak do 50% za luksuzne predmete.

Toblerone Izvor: Profimedia / Autor: Francois Glories / Sipa Press / Profimedia

Od 1908. Toblerone se proizvodi u švicarskoj prijestolnici Bernu, a medvjed koji je simbol grada nalazi se unutar slike Matterhorna na ambalaži. Čokolada Toblerone dobila je ime po spoju prezimena dvaju izumitelja, Theodora Toblera i Torronea.

2016. Toblerone je bio prvi brend široke potrošnje koji je uveo pojam danas poznat kao 'shrinkflacija', na način da je u Velikoj Britaniji između trokutastih komadića čokolade povećao praznine, a veličinu ambalaže smanjio sa 170 na 150 grama. Iako je ovaj potez izazvao bijes kupaca, prodaja se povećala.

Mondelez, koji je vlasnik brenda Toblerone od 2012. godine, najavio je prošle godine da će od kraja 2023. godine dio proizvodnje premjestiti u svoju tvornicu u Slovačkoj, gdje također proizvodi čokoladu Milka.