uoči premijere

VW predstavlja novi Golf GTI Clubsport: Najsnažniji Golf ima premijeru na 24 sata Nürburgringa

27.05.2024 u 16:15

Bionic
Reading

Jednokratni GTI s pogonom na prednjim kotačima snažan je 348 KS (256 kW). Startni broj 50 trkaćeg GTI automobila na alternativno gorivo je rođendanski dar organizatora za pola stoljeća uspješne priče o Golfu

Počelo je odbrojavanje za najveći njemački automobilistički događaj: legendarna ADAC-ova 24-satna utrka startati će na Nürburgringu 1. lipnja, a očekuje se više od 200.000 gledatelja. Ovaj put događaj će također biti pozornica za najuspješniji europski automobil svih vremena: Golf.

Volkswagen slavi 50. rođendan ikone na Nürburgringu. I ova će proslava biti prilično impresivna: Volkswagen kao svjetsku premijeru posjetiteljima predstavlja novi Golf GTI Clubsport sa snažnim pogonom i vrhunskim sportskim ovjesom. Drugi vrhunac je sudjelovanje Golfa GTI Clubsport 24h u 24-satnoj utrci.

Jednokratni GTI sa snagom od 348 KS (256 kW) voziti će zvijezde motorsporta kao što su Benny Leuchter (Njemačka) i Johan Kristoffersson (Švedska). Startni broj GTI trkaćeg automobila na alternativno gorivo: broj 50, naravno – rođendanski dar organizatora za pola stoljeća uspješne priče o Golfu. Osim toga, kao priznanje za više od 37 milijuna Golf vozila proizvedenih do danas, tri klasična Golfa GTI sudjelovat će u utrci ADAC 24h Classic.

Golf GTI Clubsport 24h i Golf GTI 1. generacije

Svjetska premijera novog Golfa GTI Clubsport. Ovo predstavlja početak pravog GTI vikenda: u petak poslijepodne (31. svibnja, 16:30) Volkswagen će pred tisućama posjetitelja otkriti i predstaviti Golf GTI Clubsport, najsnažniji Golf s pogonom na prednje kotače na 'Ring Boulevardu’.

Poboljšani Golf GTI Clubsport karakterizira potpuno redizajniran prednji dio, koji je postao još snažniji i upečatljiviji. Standardna LED Plus prednja svjetla su obnovljena. Osim toga, Volkswagenov logo s prednje strane po prvi je put osvijetljen. Veliki krovni spojler na stražnjoj strani osigurava maksimalnu potisnu silu.

VW Golf GTI Clubsport Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen News

LED stražnja svjetla također su doživjela promjene. Novi su i 19-colni aluminijski naplatci Queenstown. Svojim upečatljivim dizajnom od pet ovalnih polukrugova, evociraju klasični Detroit kotač, koji je predstavljen za petu generaciju Golfa GTI. Kao dodatna opcija, Golf GTI Clubsport može se konfigurirati s novim 19-colnim Warmenau kovanim kotačem. Uz težinu od samo osam kilograma po naplatku, kovani kotači smanjuju neopružene mase i time optimiziraju performanse.

Funkcije Golfa GTI Clubsporta koordiniraju se putem novorazvijenog višenamjenskog kožnog sportskog upravljača i novog Infotainment sustava. Ovo je izuzetno intuitivno i osigurava da se vozač može još bolje koncentrirati na cestu ispred sebe. Osim toga, novi top model GTI ima novog glasovnog asistenta IDA s Chat GPT integracijom.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Vozni profil 'Special' prilagođen je stazi Nordschleife. Performanse i okretni moment GTI motora s turbopunjačem prenose se na stazu putem elektronički kontrolirane blokade prednjeg diferencijala. DCC adaptivna kontrola šasije dostupna je kao dodatna oprema. 

Još jedan vrhunac Golfa GTI Clubsport je ekskluzivni profil vožnje Special. Ovo usklađuje sustave relevantne za dinamiku vožnje s posebnim karakteristikama staze Nürburgring Nordschleife – kako bi se kompenzirale valovitosti tipične za Nordschleife, maksimalne performanse se postižu pomoću specifičnog okomitog postavljanja DCC adaptivne kontrole šasije i modificirane postavke bočne dinamike standardnog Vehicle Dynamics Managera.

Motorsport postaje ispitni laboratorij za korištenje alternativnih goriva. Golf GTI Clubsport 24h koji koristi Max Kruse Racing u 24-satnoj utrci impresivno pokazuje potencijal novog Golfa GTI Clubsport jer je serijski GTI poslužio kao razvojna osnova za trkaći automobil.

Potonji je napravio Volkswagen Motorsport, a automobil je prvotno prebačen u Volkswagen Classic 2021. nakon završetka njegovih aktivnosti u motosportu. Prototip je sada ponovno aktiviran i dodatno usavršen od strane trkaćeg vozača Bennyja Leuchtera i njegovog tima Max Kruse Racing posebno za korištenje na trkaćoj stazi poznatoj i kao 'Zeleni pakao'.

Trkaći automobil startat će u klasi AT3 (SP3T / klasa za vozila s 'alternativnim gorivima'), budući da 2,0-litreni motor s turbopunjačem od 348 KS pokreće novo bioetanolsko gorivo tehnološkog partnera Shell: visokotehnološko gorivo E20.

Ekstremno otporno gorivo omogućuje značajno učinkovitiji rad skoro serijskog GTI motora zahvaljujući prilagodbi softvera i osigurava znatno veće smanjenje emisija CO2 od poznatih bioetanola E5 i E10. Gorivo E20 razvijeno u Shellovom tehnološkom centru u Hamburgu smanjuje emisije CO2 u ravnoteži od izvora do kotača za 35 do 40 posto, jer sadrži daljnjih 40 posto udjela obnovljivih komponenti iz zaostalih i otpadnih materijala uz 20 posto bioetanola.

  • +10
VW Golf GTI Clubsport Izvor: Promo fotografije / Autor: Lars David Neill

Golf GTI Clubsport 24h

Snažan trkaći automobil, jak tim. Golf GTI Clubsport 24h od 270 km/h pruža prvoklasne performanse za kompaktnog sportaša. To je prvenstveno zbog njegove tehničke osnove: Volkswagen težak 1170 kg ima omjer težine i snage od 3,36 kg/KS. Turbo motor šalje maksimalnih 450 Nm okretnog momenta na prednju osovinu. Učinkovito gorivo E20, kojeg Golf GTI Clubsport 24h ima do 100 litara u spremniku, također osigurava izvrsnu snagu.

Drugi faktor uspjeha utrke je vozački tim koji je sastavio Max Kruse Racing. Benny Leuchter osvojio je pobjedu u klasi u 24-satnoj utrci na Nürburgringu 2017. vozeći Golf GTI TCR. Godine 2019. bio je i prvi Nijemac koji je pobijedio u WTCR kvalifikacijskoj utrci – u Golfu GTI TCR na Nürburgringu.

VW Golf GTI TCR iz 2019. Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Jedan od najboljih vozača utrka na svijetu je Johan Kristoffersson, koji je ispisao povijest motosporta s Volkswagenom kao trenutni i šesterostruki FIA svjetski prvak u reli krosu. Šveđanin je bio timski kolega Bennyja Leuchtera u WTCR-u, a također je osvojio tamošnju utrku Nürburgringa s Golfom GTI TCR.

Ovaj dobro uhodani tim podržavaju dva njemačka Nürburgring profesionalca Nico Otto i Heiko Hammel. Izvana, Golf GTI Clubsport 24h, opremljen trkaćom kamerom, privlači pozornost svojom sofisticiranom aerodinamikom i posebnim kamuflažnim dizajnom koji se prije koristio samo na kamufliranim serijskim vozilima Golfa GTI Clubsport.

Golf GTI 1. generacije

Tri GTI-ja u utrci ADAC 24h Classic. Prije glavne utrke tri klasična Golfa GTI prve generacije stvorit će fantastičnu atmosferu među posjetiteljima staze Eifel na ADAC 24h Classicu. Sva tri automobila startat će u timu KWL Motorsport, koji 2024. slavi svoju 45. obljetnicu.

Momčad iz Burscheida ući će u legendarni Golf GTI 16S Oettinger (Grupa 4) iz 1981. koji ima snagu od 208 KS. Jednako legendarno: Golf GTI Kamei iz 1978. (Grupa 2) sa 183 KS. Treći klasični model umotan je u GTI kamuflažni dizajn (s logom '50 godina Golfa'): Golf GTI iz 1980. iz Grupe 2 sa snagom od 184 KS.