Beskontaktna dostava

Vozila za dostavu bez vozača; Kalifornija dopušta testiranje start-up tvrtki Nuro

08.04.2020 u 15:56

Bionic
Reading

Nuro je dizajnirao, izradio prototip i opsežno testirao prilagođeno, samovozeće vozilo s niskom brzinom i nultom emisijom

Start-up Nuro je dobio dozvolu za testiranje svojih potpuno automatskih električnih dostavnih vozila u Silicijskoj dolini bez sigurnosnog vozača. To je tek drugi dobavljač s odgovarajućom dozvolom od kalifornijske prometne uprave nakon sestrine tvrtke Google Waymo.

Nuro kompaktna dostavna vozila također nemaju sjedalo za fizičku osobu za volanom. Čitav slobodni prostor iskorišten je za utovarni prostor za prijevoz tereta koji je dostupan preko para bočnih podiznih vrata.

Nuro R1 prototip iz prosinca 2017. Izvor: Promo fotografije / Autor: Nuro

'Pandemija COVID-19 povećala je potražnju javnosti za beskontaktnim uslugama dostave', rekli su iz Nura u objavi na svom blogu. Testovi s početno besplatnim isporukama u Googleovom rodnom gradu Mountain Viewu u Kaliforniji i njegovoj okolici moći će započeti tek nakon što prestanu trenutna ograničenja odlaska u Kaliforniju. Kao sljedeći korak, tvrtka želi podnijeti zahtjev za dozvolu za cijelu državu.

Start-up Nuro

Nuro su 2016. u gradu Mountain View, Kalifornija u SAD-u, osnovali Jiajun Zhu i Dave Ferguson, lideri robotike i umjetne inteligencije s iskustvom u izgradnji nekih od prvih vozila na svijetu za samostalno upravljanje i nekih od najinovativnijih robotskih sustava. Uvidjeli su potrebu za novom tvrtkom za robotiku koja će se fokusirati na to da tehnologiju učini dostupnom svima. Start-up Nuro čine neki od najboljih umova iz akademije i industrije. Oni su veterani nagrađivanih projekata iz robotike, potrošačke elektronike, softvera za samostalnu vožnju i automobila. Trenutno imaju više od 200 zaposlenika.

Nuro je dizajnirao, izradio prototip R1 2017. godine i opsežno testirao prilagođeno, samovozeće vozilo s niskom brzinom, nultom emisijom. Njegova težina je 680 kg, dužine je nešto više od 1,8 m, a 'dvostruko je uži od prosječnog osobnog automobila'.

Projektiran je za kratka putovanja u susjedstvu i za isključivu svrhu prijevoza i isporuke robe. Uz fleksibilan dizajn interijera, ovo vozilo može ponijeti sve narudžbe svih vrsta - od obroka do robe s kemijskog čišćenja.

  1. Niska brzina vožnje
  2. Lagano, usko i okretno vozilo
  3. Sposobnost za 'samožrtvovanje' u slučaju neizbježnog sudara
  4. Prednji kraj povišene razine sigurnosti

Nuro dostavna vozila R2 mogu dostići brzinu od 40 kilometara na sat, a u svom teretnom prostoru od 630 litara mogu prevesti do 190 kilograma tereta. Zasad nisu dostupni tehnički podaci o njegovom električnom pogonu.