Oživljavanje legendarnog gradskog modela posebno je značajno jer je u suprotnosti s trenutnim trendovima na automobilskom tržištu, potencijalno popunjavajući prazninu za potrošače koji paze na budžet i traže jednostavan i praktičan prijevoz
Yugo, nekoć poznat kao jedan od najpristupačnijih automobila na tržištu, iznenađujuće se vraća. Novi Yugo je prvi put predstavljen kao maketa na sajmu dizajna automobila (CDE) 2025. u Münchenu.
Predvođen prof. dr. Aleksandrom Bjelićem i dizajniran od strane Darka Marčete, ovaj preporod obećava opcije pogona s unutarnjim izgaranjem i električnog pogona, s dostupnim ručnim mjenjačima - rijetkost na današnjem tržištu. Prvi vozni prototip trebao bi se predstaviti na sajmu u Beogradu 2027. godine, ciljajući na europski B-segment s potencijalom za različite stilove karoserije i izvedbe visokih performansi.
Oživljavanje često kritizirane automobilske ikone
Ime Yugo nosi značajnu povijesnu težinu u automobilskom svijetu, posebno u istočnoj Europi. Izvorno baziran na mehanici Fiata 127 i proizveden od strane Crvene Zastave u Kragujevcu, Jugoslavija, originalni Yugo dizajniran je kao praktično i pristupačno prijevozno rješenje. Njegova proizvodnja se nastavila do 2008. godine, a posljednja iteracija poznata kao Zastava Koral IN dosegla je ukupnu proizvedenu brojku od 794.428 jedinica tijekom svog životnog vijeka.
Nakon 19-godišnje stanke, marka Yugo sada se revitalizira ambicioznim projektom koji predvodi prof. dr. Aleksandar Bjelić, istaknuta osoba u njemačkoj automobilskoj industriji. Oživljavanje predstavlja više od pukog nostalgičnog povratka prošlosti; cilj mu je repozicionirati Yugo kao održivog konkurenta na europskom tržištu subkompaktnih vozila, izazivajući etablirane modele poput Renault Clija, Citroena C3 i Volkswagen Pola.
Odluka o oživljavanju marke Yugo dolazi u vrijeme kada se mnogi proizvođači udaljavaju od manjih, pristupačnih vozila u korist crossovera i SUV-ova. Zbog toga je oživljavanje Yuga posebno značajno jer je u suprotnosti s trenutnim trendovima na automobilskom tržištu, potencijalno popunjavajući prazninu za potrošače koji paze na budžet i traže jednostavan i praktičan prijevoz.
Dizajn i razvoj
Filozofija dizajna novog Yuga spaja retro-inspiriranu estetiku sa suvremenim stilskim elementima. Model predstavljen na Car Design Eventu 2025 u Münchenu predstavlja hatchback s dvoja vrata izrazito kutijastog oblika koji odaje počast svom prethodniku, a istovremeno uključuje moderne dizajnerske elemente.
Darko Marčeta, srpski dizajner odgovoran za izgled novog Yuga, zadržao je utilitarni karakter originala, a istovremeno je poboljšao njegove proporcije i detalje. Koncept ima širok, ravan profil i stražnja vrata s blagim nagibom, stvarajući siluetu koja je odmah prepoznatljiva kao Yugo, a istovremeno djeluje potpuno suvremeno.
Dizajn naglašava jednostavnost i funkcionalnost, temeljne vrijednosti koje su definirale originalni Yugo. Međutim, čini se da novi model nudi značajno poboljšanu kvalitetu izrade i pažnju posvećenu detaljima, adresirajući neke od najčešćih kritika svog prethodnika. Minimalistički stilski pristup usklađen je s trenutnim trendovima automobilskog dizajna, a istovremeno zadržava prepoznatljiv karakter koji ga izdvaja od ostalih subkompaktnih modela.