koronakriza

Lufthansa potonula, a u Njemačkoj polemika treba li joj pomoći bez nacionalizacije

  • Autor: V. B./Hina
  • Zadnja izmjena 27.04.2020 16:29
  • Objavljeno 27.04.2020 u 16:29
tportal

Izvor: EPA / Autor: ARMANDO BABANI

Njemačka vlada trebala bi pomoći zrakoplovnoj kompaniji Lufthansi da lakše prebrodi koronakrizu ali je ne bi trebala nacionalizirati, ustvrdio je u ponedjeljak bavarski premijer Markus Soeder

"Lufthansu ne bi trebalo nacionalizirati", rekao je Soeder, čelnik Kršćansko-socijalne unije (CSU), sestrinske stranke kršćanskih demokrata (CDU) kancelarke Angele Merkel.

Vlada bi trebala biti tihi partner u nacionalnom zračnom prijevozniku a ne njegov dioničar i nakon krize trebala bi se brzo povući, poručio je bavarski premijer.

Vrijednost paketa trebala bi iznositi devet do 10 milijardi eura, doznaje agencija dpa iz vladinih krugova.

Krajem prošlog tjedna kompanija je objavila da neće moći sama prevladati koronakrizu i da pregovara s vladama o financijskim instrumentima za prevladavanje teškoća.

Prvo tromjesečje zaključila je s operativnim gubitkom od 1,2 milijarde eura. Prihodi su im potonuli gotovo 18 posto a u drugom tromjesečju očekuju još lošije poslovne rezultate.

U Lufthansi ne mogu procijeniti kada će njihovi zrakoplovi ponovno uzletjeti s obzirom na mjere ograničavanja putovanja uvedene diljem svijeta kako bi se suzbilo širenje zaraze koronavirusom.

Stoga intenzivno pregovaraju s vladama Njemačke, Švicarske, Austrije i Belgije, zemalja u kojima Lufthansa posluje putem svojih ogranaka.

U tim razgovorima razmatraju se različiti financijski instrumenti kako bi se održala solventnost u kratkoročnom razdoblju, uključujući jamstva, zajmove i tiha partnerstva, ali i izravno uključivanje vlada u skladu s pravilima EU-a, naveli su.

Belgijski mediji objavili su u međuvremenu da bi Lufthansin belgijski ogranak Brussels Airlines trebao dobiti kredit vlade u Bruxellesu od 290 milijuna eura.

Vlada je spremna odobriti kredit pod uvjetom da Lufthansa zajamči nastavak poslovanja belgijskog prijevoznika, piše list La Libre Belgique.

Druga faza predviđa financijski angažman Lufthanse, ali uz smanjenje obujma poslovanja Brussels Airlinesa za 25 posto i prodaju 10 aviona a nije isključena ni mogućnost otkaza, navodi list.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!