Nakon gotovo četiri desetljeća, zagrebački autobusni kolodvor konačno prolazi kroz ozbiljniju obnovu. Zgrada koju koristi do pet milijuna putnika godišnje dugo je čekala prilagodbu suvremenim potrebama, osobito kada je riječ o pristupačnosti osobama s invaliditetom
Radovi su već vidljivi; zaštitne ograde, zatvoreni dio perona i nova infrastruktura u nastajanju. U planu je ugradnja triju dizala i podizne platforme, kao i postavljanje oko tisuću metara taktilnih traka kako bi se olakšalo kretanje slijepim i slabovidnim osobama. Vrijednost projekta iznosi 480 tisuća eura, piše HRT.
„Za sada je postavljena većina taktilnih traka po pješačkim površinama. Što se tiče dizala, postavljena su okna i obavljeni pripremni radovi tako da do kraja godine očekujemo završavanje tih radova”, kaže voditelj kolodvora, Josip Krajina.
Uz to, uređuju se i dva prodajna šaltera. Jedan je opremljen sustavom za komunikaciju s osobama oštećena sluha, a drugi je spušten na visinu prilagođenu korisnicima u kolicima. Plan je i dodatna edukacija zaposlenika.
„U planu je edukacija naših glavnih prometnika... u vidu provođenja osoba s invaliditetom do njihovih točaka gdje naravno trebaju”, objašnjava Ivan Rimac iz Službe putničkog prometa.
Za vrijeme radova dio perona je privremeno izvan funkcije, ali promet bi se, uvjeravaju, trebao odvijati bez većih poteškoća. „Osigurani su zamjenski peroni”, navodi Krajina.
Ako sve bude teklo po planu, kolodvor bi početkom iduće godine trebao barem djelomično dobiti moderniji izgled.