RITESH SHAH ZA TPORTAL

Viber Pay je stigao u Hrvatsku, no koliko je siguran? Evo što su nam otkrili

16.09.2023 u 14:00

Bionic
Reading

Viber se posljednjih nekoliko godina iz programa za dopisivanje transformirao u platformu za videopozive, razgovor u grupama i odnedavno - mogućnost mobilnog plaćanja i prijenosa novca. Kako bismo saznali više o Rakutenovim ambicijama u Hrvatskoj i šire, razgovarali smo s njihovim potpredsjednikom poslovnih rješenja Riteshom Shahom

Sve veći broj aplikacija za dopisivanje uvodi mogućnost digitalnog prijenosa novca. Jedan od velikih svjetskih igrača, Rakutenov Viber, odnedavno tu uslugu nudi i u Hrvatskoj. Kako bismo dobili bolji uvid u Rakutenove planove i saznali više o novitetima koji dolaze u Hrvatsku, razgovarali smo s Viberovim potpredsjednikom fintech i poslovnih rješenja Riteshom Shahom.

Dolazak Viber Paya

Viber Pay je, podsjetimo, odnedavno dostupna mogućnost prijenosa novca i plaćanja računa direktno iz aplikacije. Premda je ta opcija novitet kod nas, sam pojam plaćanja unutar Viberovog sustava postoji već četiri godine. 'Viberovi su korisnici od 2019. godine, koristeći chatbotove i chat ekstenzije, obavili milijune transakcija na više od deset tržišta putem različitih integracija s trećim stranama', objašnjava Shah. Viber je zahvaljujući tome dobio bolji uvid u područje fintecha, pa su ta znanja primijenili pri lansiranju vlastitog rješenja za plaćanja. 'Za implementaciju funkcije u osam europskih zemalja trebalo nam je otprilike godinu dana', kaže.

Približavanje usluge europskom tržištu uključilo je određenu dozu opreza. 'Počeli smo s malim brojem korisnika u Grčkoj kako bismo dobili njihove povratne informacije i osigurali bolje performanse. Tek nakon što smo postali sigurni da smo ispunili sva očekivanja, krenuli smo u postupno uvođenje usluge svim korisnicima i širenje na druge zemlje', objašnjava Shah. Što se Hrvatske tiče, stopa usvajanja, prema trenutnim statistikama, nadmašuje Rakutenova očekivanja, što odražava jak odjek među korisnicima.

Everything-Viber

Uvođenjem usluge za plaćanje, Viber se se više približava konceptu everything-appa, jako popularnog u Aziji. Na pitanje je li ‘novi’ Viber donekle inspiriran aplikacijama poput WeChata, naš sugovornik je potvrdio da Viber s vremenom može postati takozvanom superaplikacijom.

'Viber je osnovan prije 13 godina i tvrtka je prošla dug put od aplikacije za pozive i slanje poruka do multifunkcionalne platforme koja nudi niz dodatnih usluga. Tijekom godina, pored naših osnovnih komunikacijskih usluga, dodali smo dodatne mogućnosti i značajke poput filtra (lenses), GIF-ova, mogućnosti naručivanja taksija ili hrane, izrade bilješki ili plaćanja računa za komunalne usluge. Tijekom tog vremena pratili smo tri 'superaplikacije' na Istoku: LINE u Japanu, WeChat u Kini i KakaoTalk u Južnoj Koreji', objasnio je Shah. Te aplikacije su, napominje, prije svega bile prilagođene njihovim lokalnim tržištima, a Viber je aplikacija koja funkcionira globalno, što znači da može ponuditi personalizirane usluge za regionalna tržišta i surađivati s lokalnim partnerima bez zanemarivanja drugih tržišta.

Sigurno plaćanje?

Prema svemu sudeći, postupno uvođenje značajki koje donose razne dijelove digitalne svakodnevice u okružje aplikacije za dopisivanje i videopozive Viberov je dugoročni plan. 'Kako se platforme za komunikaciju razvijaju, one prirodno proširuju svoje horizonte. Korisnici sada mogu jednostavno prelaziti iz razgovora s prijateljima i obitelji u upravljanje financijama, obavljanje kupovine, zakazivanje termina i pristupanje zabavnom sadržaju', ističe Shah i nastavlja: 'Konačni cilj je osnažiti korisnike konsolidacijom ključnih digitalnih funkcionalnosti unutar poznatih i user-friendly sučelja.'

Uvođenje plaćanja i kupovine u aplikaciju za dopisivanje zahtjevan je zadatak i zbog sigurnosti privatnih korisničkih podataka. 'Viber je 2016. godine postao jedna od prvih većih aplikacija za dopisivanje koja je automatski omogućila obostranu enkripciju za sve korisnike', kaže Shah. 'Sada će korisnici moći obavljati plaćanja unutar samog razgovora s osobom kojoj žele platiti, uživajući u privatnosti i sigurnosti.'

'Kako bi pružio licencirane usluge plaćanja, Viber je uspostavio partnerski odnos s Rapydom, globalnom fintech kompanijom koja pruža usluge s cutting-edge sigurnosnim rješenjima i besprijekornom integracijom plaćanja. Ovim dodatnim slojem sigurnosti, korisnici mogu osjećati povjerenje prilikom obavljanja svojih financijskih transakcija putem Vibera', ističe Shah.

Pitanje konkurencije

S obzirom na postojanje niza sličnih aplikacija za slanje i primanje novca s integriranim chatom, postavlja se pitanje po čemu se onda Viber zapravo ističe. Shah je kao glavni adut istaknuo mogućnost aplikacije da zadovolji raznolike potrebe modernog digitalnog života.

'Postali smo jedna točka za svakodnevne razgovore, interakcije i zadatke s mnogo razloga za upotrebu i vjernost. Ponekad vidimo aplikacije za dopisivanje koje dodaju značajke što se ne slažu nužno s opcijom slanja poruka. No plaćanja na Viberu su prirodna i jednostavno povezana funkcionalnost koja se na prirodan način odvija u prijateljskom i sigurnom okruženju', zaključuje Shah.