28 DANA SLAVE

Uspon i pad megapopularne igre Flappy Bird

12.02.2014 u 19:13

Bionic
Reading

Čak 50 milijuna preuzimanja igre i oko 50 tisuća dolara prihoda autoru, usprkos činjenici da je igra potpuno besplatna, samo su neki od zapanjujućih podataka vezanih uz izuzetno popularnu igru Flappy Bird

U samo nekoliko tjedana mobilna igra Flappy Bird postala je globalni fenomen. Bila je to jednostavna, no ujedno i veoma frustrirajuća igra, izrađena u stilu nekad popularne Helicopter game, ali sa stiliziranom grafikom kao Nintendov Super Mario. Usprkos svemu navedenom igra je doslovno preuzela web i mobilne uređaje korisnika.

Igru je za svoj mobilni studio .Gears dizajnirao i izradio Dong Nguyen, programer iz Vijetnama, koji je tijekom nevjerojatne popularnosti igre izbjegavao intervjue i bilo kakav kontakt s novinarima.

Priča o Flappy Bird je priča o iznenadnom rastu i jednako iznenadnom padu

Zanimljivo je da igra objavljena još u svibnju 2013. (trebala se zvati Flap Flap, ali kako je ime bilo zauzeto, tvorac ju je preimenovao u Flappy Bird), a do kraja prošle godine nije imala nikakav značajniji uspjeh. Novu godinu Flappy Bird počinje porastom broja preuzimanja i rangiranja. Je li za to tvorac upotrijebio tzv. botove (lažne račune na AppStoreu), ne zna se, no sasvim mali 'buzz' bio je dovoljan da igra započne munjevit rast početkom ove godine. Dvadeset recenzija dnevno na kraju prosinca pretvorilo se u 90 početkom siječnja, pa u 400 sredinom, da bi ih do kraja mjeseca već bilo između 630 - 5.500 u jednom danu!

Dong Nguyen 22. siječnja izdao je i Android verziju i pogodite što - u samo nekoliko sati igra je dospjela na prvo mjesto nabolje skidanih besplatnih igara.

Tek tada su mediji počeli obraćati pažnju te hvaliti njezinu viralnost koja je u to vrijeme imala oko pola milijuna tweetova dnevno. I tada je stvar eksplodirala - 1. veljače - 800 recenzija po satu i sveukupno 6.500 tog dana. Milijuni korisnika već su preuzeli igru, a možemo samo zamisliti kako se osjećao Dong. To je ona ista igra za koju nikog nije bilo briga pola godine prije.

Ostalo je povijest. Neprimjetna igra koju nitko nije želio postala je najviše skidana aplikacija na AppStoreu. Sa 50.000 dolara zarade od reklama u igri i popularnošću koju je stekao, za Donga je to bio ludi 'rollercoaster' u kojem se trenutno nalazio.

Nekoliko dana kasnije, 8. veljače, Dong, koji je govorio da ga sva ta silna popularnost Flappy Birda frustrira, odlučio je maknuti igru s AppStorea i Google Playa. Najavio je skidanje igre riječima: 'Za 22 sata odsad skidam igru dolje. Ovo više ne mogu izdržati.' Jedan od njegovih posljednjih tweetova bio je: 'Igru mogu nazvati svojim uspjehom. Međutim ona mi je uništila jednostavan život. Sad je mrzim. Ljudi, pustite me na miru.'

Zaključio je cijelu priču rečenicom da on to sve skupa jednostavno više ne može pratiti, da neće prodati Flappy Bird te da će i dalje nastaviti raditi igre.

I tako je prošlo 28 dana otkad je Flappy Bird preuzeta više od 50 milijuna puta i generirala je nevjerojatnih 16 milijuna tweetova. Ona je savršeni primjer kako obična aplikacija sa zaraznom premisom može postati viralna zahvaljujući društvenim medijima i 'usmenoj predaji'. Ono što je bilo još zanimljivije: igra Flappy Bird bila je uspješna samo zato što se ni po čemu nije uklapala u okvire industrije mobilnih igara.

Onaj tko pokuša napraviti sljedeći Flappy Bird najvjerojatnije neće uspjeti, zato što je to bio savršen spoj slučajnosti, sreće i 'usmene predaje'.

Na kraju možemo samo zaključiti da je igra napustila svijet s jednakim misterijem s kojim je na njega i došla.