TEHNOLOGIJA BUDUĆNOSTI

Simpatični robot Troika pomaže izgubljenim putnicima na aerodromu

11.07.2017 u 07:49

Bionic
Reading

Južna Koreja bila je prilično oprezna tijekom uvođenja robota humanoida ili interaktivnih robota na javna mjesta poput hotela ili dućana. Japan, u drugu ruku, prihvaća ih objeručke - ondje operira svima poznat robot Pepper koji je stvorila firma Softbank

Korejske zračne luke stavljaju robotske asistente u puni pogon već ovog ljeta. Njihov zadatak bit će pomaganje putnicima da dođu do svojih zrakoplova te da sve održavaju čistim, pomogavši Južnoj Koreji da se pripremi za ovogodišnje Zimske olimpijske igre, piše ABC News.

Ovog mjeseca ljudskim djelatnicima zračne luke Incheon pridružit će se LG-jev autonomni robot asistent Troika. On će pomagati putnicima dajući im informacije o letovima, vremenu potrebnom za dolazak do zrakoplova, a može im pomoći i pronaći put do leta tako da ih doslovno otprati do ulaza za zrakoplov. U drugu ruku, odjelu čistoće pomoći će veliki robot čistač koji će bez pogovora cijeli dan mesti podove velike južnokorejske međunarodne zračne luke.

Troika je otprilike visoka kao tinejdžer, a opremljena je kockastim ekranom na leđima, koji izgleda kao divovski touchscreen za mobitel. Na njemu prikazuje informacije o letovima, kartu aerodroma i vremensku prognozu. Kućište je naglašeno simpatičnom okruglom glavom što ima lice osjetljivo na dodir koje korisnike dočekuje nasmiješeno i s dodatnim informacijama. Troika također može prepoznati svoje ime kada ga se pozove.

Putnici mogu ubaciti karte za let u Troikin skener kako bi dobili informacije o njemu, nakon čega im robot može predložiti pratnju. Čak i podsjeća korisnike da 'ostanu blizu kako bi ih mogao vidjeti'.

Nepotrebno je naglasiti kako je robot Troika privukao pažnju mnogih posjetitelja Incheona, posebice onih mlađih. Simpatični robot visine 140 centimetara bez greške je vodio izgubljene putnike prema njihovom letu. Kako stvari stoje, robotika je sve prisutnija u Južnoj Koreji. Velike kompanije sve više automatiziraju proizvodne linije u tvornicama, dok tamošnji znanstvenici svakim danom sakupljaju sve više priznanja u međunarodnim natjecanjima robota.

Incheon je prva zračna luka koja je uslužne robote uvela kao stalnu postavu. Operator zračnih luka u Južnoj Koreji nalazi se u vlasništvu države te već dulje vrijeme koristi robote koji pročišćuju zrak. Incheon je jedna od zračnih luka koja nije pod kapom gore spomenutog državnog operatera Korea Airporta te koja je potpisala ugovor s lokalnim kompanijama kako bi postupno uvela robotizirane asistente.

Međunarodna zračna luka Incheon službeno je objavila da robotski asistenti neće zamijeniti prave ljude. Njihov zadatak je pomoći - pogotovo prilikom noćnih smjena i fizički zahtjevnih zadataka.

Planovi za budućnost uključuju uvođenje robota koji daju savjete putnicima o predmetima koji su zabranjeni na letovima, robota koji nude hranu u lobijima te robota koji su specijalizirani za nošenje prtljage.