SVE SE MIJENJA

'Sveto trojstvo' internetskog biznisa

21.03.2013 u 09:32

Bionic
Reading

Razvoj društvenih mreža, mobilnih uređaja i 'oblaka' utjecao je na poslovanje u svijetu. Tvrtke su se, žele li opstati na tržištu, morale prilagoditi, a to je rezultiralo novim promjenama

U posljednjih desetak godina način na koji se posluje i na koji se razvijalo poslovanje u potpunosti se promijenio.

Više gotovo nije moguće poslovati bez računala i veze na internet. No u posljednje vrijeme je, osim interneta, na poslovanje utjecalo i 'sveto trojstvo' - društvene mreže, mobilnost i pohrana podataka 'u oblaku'.

Otkako je 'sveto trojstvo' stupilo na scenu, ističe Yahoo, način na koji se posluje u svijetu drastično se promijenio. Više nije bitno gdje ste, u kojoj vremenskoj zoni ili kojim se jezikom služite. Biznis više ne poznaje nikakve granice.

Društvene mreže

Prije razvoja interneta i društvenih mreža poslovanje je bilo u mnogočemu jednostavnije. Ako ste željeli uspjeti u poslu, trebali ste ugovoriti sastanak, dogovoriti posao, proizvesti nešto, distribuirati taj proizvod i uvjeriti kupce da im baš taj, vaš, proizvod treba.

Ali niste imali izravan kontakt s krajnjim kupcima i korisnicima vašeg proizvoda. Niste morali na Facebook stranici svoje tvrtke čitati prigovore ili loša iskustva korisnika niti vas je itko prozivao ako niste odgovorili na gnjevno pismo nezadovoljnog korisnika.

Međutim, društvene mreže promijenile su način na koji kupci i korisnici doživljavaju tvrtke i njihove proizvode. Kupci žele imati direktan pristup tvrtkama i brandovima i žele brz odgovor na svoje probleme ili pitanja. Reklamne kampanje više se ne osmišljavaju samo za tradicionalne medije poput televizije, novina ili radija, već se prilagođavaju i novim medijima.

Tvrtke tako moraju ne samo osmisliti proizvod i njegov plasman, već i razviti filozofiju koja će oko njihovog proizvoda stvoriti auru ekskluzivnosti i kulturu korištenja tog proizvoda. Proizvod nije više samo stvar ili usluga, nego način života za korisnike.

Mobilnost

Razvoj pametnih telefona i mobilnog interneta učinio je ljude nestrpljivima, ali i svjesnima svojih želja i potreba. Tvrtke su se morale prilagoditi i izvana i iznutra ne bi li održale korak sa zahtjevima svojih poslovnih partnera i korisnika.

One tvrtke koje nisu dovoljno prisutne na internetu ili njihovi ključni ljudi nisu dostupni uvijek i svugdje, gube korak s konkurencijom.

No ne mijenja se samo odnos tvrtke prema klijentima, već i prema svojim radnicima. Sve češće od radnika se traži da budu dostupni uvijek, da rade i u pokretu, a to im omogućavaju različiti mobilni uređaji i aplikacije koje su prilagođene za rad u pokretu.

'U oblaku'

Sve češće spominje se fraza 'u oblaku'. Virtualni svijet programa, aplikacija i pohrane postaje nužan alat u modernom poslovanju.

Jedna od najvećih prednosti pohrane podataka u oblaku jest stalna dostupnost tih podataka. Bilo kakve promjene koje je potrebno napraviti na tim podacima obavljaju se bez ikavog prekida usluge krajnjem korisniku. Uz to, korisnicima je uvijek na dohvat miša najnovija verzija programa i svi potrebni podaci.

A to znači i da se mijenja uloga i položaj informatičara u tvrtki. Njihovo znanje i dalje je napredno i potrebno, ali tvrtka se više ne oslanja na njihovu 'stručnu' već na 'savjetodavnu' ulogu.

Više nije potrebno imati sve na jednom mjestu u tvrtki. Dovoljno je tek imati stabilnu internetsku vezu i svi vaši podaci mogu biti pohranjeni na drugom kraju svijeta, a istovremeno dostupni u svakom trenutku.

Takav način poslovanja traži od tvrtki dodatne prilagodbe, promjene u načinu razmišljanja, prepoznavanje novih vrsta klijenata koji traže potpunu uslugu na jednom mjestu.

Digitalni svijet je okrutno mjesto u kojem je samo jedna stvar sigurna: društvene mreže, mobilnost i pohrana u oblaku natjerat će tvrtke na ozbiljnu borbu za svakog klijenta. Oni koji se prilagode, bit će uspješni. Ostali će propasti.