Božić za Guinnessa

Studentica fizike izradila najmanje božićno drvce: Veliko je poput lanca DNK i sastoji se od 51 atoma

• Autor: Mladen Smrekar
  • Zadnja izmjena 23.12.2020 10:41
  • Objavljeno 23.12.2020 u 10:41
Maura Willems i najmanje božićno drvce svih vremena

Izvor: Ostale fotografije / Autor: TU Delft

Ima li ljepšeg načina za proslavu Božića od postavljanja velikog božićnog drva u dnevnoj sobi? Studentica primijenjene fizike s Tehničkog sveučilišta u Delftu u Nizozemskoj imala je nešto drugačiji pogled na to kako bi njezino božićno drvce trebalo izgledalo ove godine

'Evo, ovo je najmanje božićno drvce na svijetu?, piše u postu koji je na Twitteru objavio TU Delft. Njihova studentica Maura Willems doista je uspjela u svom naumu i stvorila najsitnije božićno drvce svih vremena.

Oprema koju je koristila Willems bila je puno veća od drveta kojeg je na kraju stvorila. Složeni je uređaj bio mikroskop koji može skenirati pojedine atome kako bi izgradio male strukture.

On doslovno pregledava atom po atom kako bi proučio pojedinačna kvantno-mehanička svojstva svakog atoma.

Najveća slika najmanjeg božićnog drvca na svijetu: sastoji se od 51 atoma i veliko je četiri nanometra

Izvor: Ostale fotografije / Autor: TU Delft

Na kraju je Willems izradila 'veliko' božićno drvce s 51 atomom, što odgovara veličini DNK lanca. Za usporedbu, dlaka ljudske kose je otprilike 40.000 puta šira od Maurinog božićnog drvca.

Ovo stablo veliko je točno četiri nanometra, odnosno četiri milijunta dijela milimetra. Stoga i ne čudi što je, barem ove godine, ovo Maurino drvce ostalo neukrašeno. Do neke druge prilike, nekog drugog Božića.