NOVE PRILIKE

Što je legalno, a što nije? Ovako potencijal AI-ja u gejmingu vide vodeći ljudi u industriji

22.01.2024 u 15:43

Bionic
Reading

Na konferenciji Future Perspectives of Game Development održanoj na veleučilištu Algebra održan je panel o perspektivi koju u razvoju videoigara pruža umjetna inteligencija

Uz sve izraženiji naglasak na korištenje umjetne inteligencije u poslovanju raznih djelatnosti, više se priča o njezinom potencijalu u gejming industriji. Algebrina nova konferencija Future Perspectives of Game Development ugostila je jednog od najutjecajnijih developera stare škole i jednog od kreatora Dooma, Johna Romera, a bavi se potencijalima u industriji koja se, naizgled, iz dana u dan dramatično mijenja.

O pitanju kakve prilike pruža procvat AI-ja raspravljalo se tijekom polusatnog panela 'Nove tehnologije i prilike u game developmentu (AI)'. U razgovoru su sudjelovali Mihajlo Džaril iz Fortuna Esportsa, Miro Antonijević iz Nanobita, Helder Lopes iz Outfita7, Algebrin Predrag Šuka i Davor Hunski iz Croteama uz moderatoricu Dunju Trojan iz GameHuba.

Sveprisutni sentiment prema umjetnoj inteligenciji je, prema svemu sudeći, onaj s dozom opreza. Svi se panelisti uglavnom slažu da umjetnoj inteligenciji moramo pristupati pažljivo, i to zbog potencijalnih tužbi autora na čijim se radovima bez njihova odobrenja trenirala većina popularnih modela za generaciju slika.

Gejming industrija u eri umjetne inteligencije

Mihajlo Džaril iz Fortuna Esportsa iz prve je ruke iskusio oprez stranih kompanija pri korištenju umjetne inteligencije za stvaranje promotivnih video sadržaja kada je Riot Games, kompanija iz popularnog League of Legendsa, zabranila korištenje generativnog AI-ja te inzistirala na korištenju već dostupnih materijala sve dok ne bude pravno razjašnjeno što je točno legalno, a što ne.

Miro Antonijević, voditelj tehnologije u Nanobitu, puno je otvoreniji prema generativnim AI alatima. Kao najveću njihovu prednost spominje mogućnost izrade novih asseta za igre te ubrzavanje njihove proizvodnje za do 50 posto. 'Nanobit koristi AI u raznim odjelima za razvoj igre, od storytellinga, odnosno priče, do socials developmenta, arta i marketinga. Umjetna inteligencija je, kaže Antonijević, uvedena u Nanobitovo poslovanje te se koristi uz dozu ljudskog nadzora, korekcije i kontrole kvalitete - modeli su i dalje nesavršeni, ali unatoč tome dramatično ubrzavaju workflow.

Na pitanje o implikacijama autorskih prava, Antonijević je rekao da 'onaj art koji mi proizvodimo koristimo obično s našim modelima ili s onima open sourcea koji smo prilagodili za našu infrastrukturu i vrtimo na našim serverima. To je naučeno na raznim asetima koji su dostupni na internetu, međutim dosad nismo imali nekakve žalbe i da je nešto što je generirano jako slično njegovom. Na svijetu ima puno takvih slučajeva, ali za nas nije bilo problema, moguće zato što se radi o mobilnim igrama'.

Helder Lopes iz Outfita7 priču o autorskim pravima nastavio je s naglaskom da kompanija u kojoj radi iza sebe ima multimilijunske projekte koji si ne mogu priuštiti rizik korištenja alata trenirane na neovlaštenom sadržaju, uz naglasak da je jedini program koji jamči da nije treniran na scrapeanom sadržaju Adobeov generator Firefly.

Umjetnu inteligenciju, s druge strane, kompanija koristi za poslove koji, zbog budžeta, ne mogu obuhvatiti unajmljivanje vanjskog osoblja čije bi usluge nadmašile cijenu projekta. Outfit 7, prema Lopezu, 'ne koristi umjetnu inteligenciju za proizvodnju, već samo kao alat za inspiraciju i ubrzanje raznih kreativnih procesa unutar razvoja'.

Potencijal za budućnost

Kao najveću prednost umjetne inteligencije u budućnosti, Lopez je naglasio da će konkurencija na tržištu zbog generativnih alata porasti zato što će sve više ljudi moći svoje ideje pretvoriti u stvarnost bez potrebe za unajmljivanjem velikih timova.

Esportovi, rekao je Džaril, mogu profitirati iz analitičkih beneficija AI modela. 'Puno je lakše trenirati sa umjetnom inteligencijom nego s drugim timovima - ne odajete timske taktike, a možete dobiti vrlo precizno očitanje performansi nakon velikog niza partija'. Džaril naglašava da umjetna inteligencija u esportovima u ovom trenu najviše pomaže pri obradi velikih količina podataka tijekom mečeva, kao i marketinškoj analizi raznih esports događaja.

Predrag Šuka iz Algebre naglasio je da se obrazovni programi kontinuirano prilagođavaju novim tehnologijama, što je važno u eri velikih tehnoloških pomaka. 'Integriranjem složenijih alata poput umjetne inteligencije velik se broj poslova iz temelja mijenja, a cilj obrazovnog sektora je pratiti te trendove kako bi budući kadrovi bili za njih spremni.'

Davor Hunski, glavni kreativni direktor iz Croteama, rekao je kako je era umjetne inteligencije u gejming industriji još uvelike neistražen teritorij. 'Nepoznato je u kojem će se smjeru ta tehnologija kretati, no sigurno je da će ubrzati mnoge dijelove razvoja'. Pisci u Croteamu se protive korištenju umjetne inteligencije umjesto pravih ljudi, dok s druge strane odjel za 3D ne traži preveliku ispriku za korištenje alata koji olakšavaju inače zamorne i repetitivne radne procese - sve dok su unutar zakonskih odrednica te ne krše ničija autorska prava.

Hunski vjeruje da će se, s vremenom, nepovjerenje u umjetnu inteligenciju smanjiti te da kreativni kadar, odnosno radna mjesta za ljude koji proizvode sadržaje u igrama, neće biti ugrožena još bar neko vrijeme. 'Čekaju nas veliki potresi i ogromne dugoročne promjene u industriji. Međutim, u igrama će umjetnost i ljudski input uvelike ostati netaknut još prilično dugo - ne bojimo se da će umjetna inteligencija našim artistima moći oteti radna mjesta'.