KONAČNO!

Programeri sad mogu odgovarati na vaše prigovore na aplikacije za iPhone. Slijedi li velika čistka App Storea?

03.04.2017 u 08:01

Bionic
Reading

Nakon dugog čekanja razvojni programeri napokon mogu odgovoriti na recenzije korisnika kako bi im ponudili podršku, postavljali pitanja vezana uz korištenje aplikacija, zahvalili...

Izdanja operativnih sustava iOS-a 10.3 i macOS-a 10.12.4 donijela su značajnu promjenu u načinu funkcioniranja Appleove trgovine aplikacijama App Store.

Nakon dugog čekanja razvojni programeri napokon mogu odgovoriti na recenzije korisnika kako bi im ponudili podršku, postavljali pitanja vezana uz korištenje aplikacija, zahvalili i na druge načine stupili u interakciju s njima. 

Googleova trgovina aplikacijama online Play tu mogućnost nudi još od 2013. godine, što je zajednici Appleovih razvojnih programera zadavalo poprilične glavobolje, a ni korisnici nisu bili baš sretni.

Kompliciran stari sustav prijave problema

Ako bi vam se aplikacija za Appleov uređaj srušila ili počela čudno ponašati zbog računalnog buga, mogli ste se požaliti osoblju App Storea. Taj je pristup često korišten kako bi nezadovoljni korisnici došli u kontakt s developerima, pogotovo onima koji nisu ostavili podatke za kontakt uz svoje proizvode.

Ti bi prigovori ponekad pomogli razvojnim programerima u otkrivanju propusta, ali nisu imali kako stupiti u kontakt s nezadovoljnim korisnicima kako bi doznali više o prirodi problema. Neki među njima isprobavali su razne taktike kako bi došli do korisnika, obično s ne previše uspjeha.

Uz to, kako nije bilo mogućnosti za izravnu komunikaciju tako je bilo puno teže stvarati zajednicu oko aplikacija. Nije u pitanju samo poboljšavanje softvera već i razina kvaliteta usluge. Što je bolja usluga, to su ocjene bolje. Što su ocjene bolje, to aplikacija bolje kotira na top-listama i ima veće izglede za ostvarivanje prihoda.

Kako bi developeri trebali odgovarati korisnicima?

Uz novu značajku Apple je ponudio niz prijedloga kako bi razvojni programeri trebali odgovarati na recenzije. Sugerira im, primjerice, objavu jasnih i kratkih odgovora u razumnom roku, koji su ujednačeno u skladu s općim tonom njihovog brenda, čak i kad više ljudi piše odgovore. Prednost bi trebalo dati recenzijama s nižim ocjenama. 

Korisničke recenzije prikazuju se na upravljačkoj ploči iTunes Connect, gdje developeri mogu upravljati aplikacijama koje nude za preuzimanje na App Storeu. Stranica će prikazati pristigle recenzije te omogućiti developerima da na njih odgovore ili da ih prijave (pod App, pa Activity i potom Ratings and Reviews). Postoje i filteri za pronalaženje recenzija korisnika iz raznih zemalja. 

Odgovori prolaze kroz vlastiti proces. Nekim programerima, recimo, odgovori se prikazuju kao da su na čekanju (Pending).

Izravan kontakt s developerima

Proces recenziranja nije promijenjen, ali programeri sad mogu zatražiti recenziju u sklopu same aplikacije, pomoću API-ja SKStoreReviewController. API postavlja limit na tri zahtjeva za recenziju godišnje. 

Na žalost, ne postoji način kako korisnici mogu isključiti zahtjeve za recenziju za sve instalirane aplikacije. No, možete dobiti obavijest e-poštom kad programer odgovori na vašu recenziju i kontaktirati ga izravno. 

Kako ne bi bilo zabune, u App Storeu odgovori su označeni strjelicama i naslovom Developer Response. Imaju i vremensku oznaku, pa ćete moći provjeriti koliko brzo pojedini programeri odgovaraju na vaše primjedbe. Na recenziji možete upotrijebiti 3D Touch kako bi označili je li vam bila korisna ili nije. 

Programerima je zabranjeno prtljati po recenzijama kao i poticati povratne informacije. 

Slijedi li velika čistka App Storea?

Nakon što su se obračunali sa zastarjelim aplikacijama, u Appleu sad uvode i ograničenja na to kako razvojni programeri mogu opisati svoje aplikacije. Jabučari su navodno počeli odbijati nadogradnje postojećih i prijave novih aplikacija koje u opisu sadrže riječ 'besplatno' (free).

Iz Applea još nije stigla službena potvrda kako inzistiraju na tome. Pokaže li se to istinitim, bit će to još jedan znak kako u Cupertinu pripremaju veliko spremanje App Storea.

Od početka godine već su uklonili 47 tisuće aplikacija, a navodno se spremaju počistiti još 200 tisuća koje nisu optimizirane za novija izdanja iPhonea i iPada.