NOVO ISTRAŽIVANJE

Prije pet godina pogodio nas je prethodnik tajanstvene Oumuamue?

25.04.2019 u 11:53

Dva astronoma s Harvarda vjeruju kako su otkrili kako je mali objekt koji je izgorio u Zemljinoj atmosferi iznad Papue Nove Gvineje također stigao iz međuzvjezdanog svemira

Dosad se smatralo kako je Oumuamua, tajanstveni objekt veličine stadiona koji je prošao pored Sunca 2017. godine, bio rijedak nebeski fenomen. Rezultati nedavno objavljenog istraživanja sugeriraju kako je sličan objekt zašao u naš dio svemira 2014. godine i nakratko zabljesnuo kao meteor iznad Papua Nove Gvineje.

Autori studije, astronomi Avi Loeb i Amir Siraj sa Sveučilišta Harvard, proučavali su podatke koje je prikupila globalna mreža senzora vlade Sjedinjenih Država koji inače služe za praćenje projektila. Upotrijebili su ju za potragu za meteorima koji se kreću dovoljno brzo kako bi mogli doći izvan Sunčevog sustava.

Turistički vodič kroz Sunčev sustav: Venera

Umjesto projektila tražili su meteore

Pronašli su oko metar velik objekt koji se zabio u Zemlju brzinom od 59,5 kilometara u sekundi. Prateći njegovu putanju zaključili su kako je došao iz međuzvjezdanog svemira.

Pretpostavlja se kako se raspao i ispario prije no što je došao do tla. Ipak, njegovo postojanje otvara mogućnost proučavanja međuzvjezdanih objekata iz prve ruke ukoliko se sustavi poput spomenutog američkog prilagode kako bi znanstvenicima olakšali potragu za dijelovima meteora koji uspiju prizemljiti.

Dobije li teza Loeba i Siraja potvrdu, to bi značilo kako su nas dva međuzvjezdana tijela posjetila u rasponu od samo tri godine. Loeb procjenjuje kako bi trebalo biti bar milijun sličnih objekata koje ne možemo vidjeti, a koji se kreću po unutarnjem dijelu Sunčevog sustava u bilo kojem trenutku. Uz to, međuzvjezdani meteor pogodi Zemlju svakih deset godina.

'Oumuamua kako je vide u NASA-i Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA Goddard

Mogući izvor života na Zemlji

Treba imati na umu kako nije poznato koliko je američka mreža senzora precizna jer vlasti to ne žele obznaniti, tako da je nemoguće znati s kolikom točnošću određeni brzina i smjer kretanja. Stoga je moguće kako je objekt ipak pristigao iz bližeg susjedstva.

No, Loeb i Siraj su ukazali na dva prethodna istraživanja, u kojima su rezultati prikupljeni senzorima američke Vlade uspoređeni s onima koji su pristigli iz poznatih i kalibriranih senzora. Mogućnost pogreške procjene brzine meteora mogla bi dosegnuti i do 28 posto, ali Loeb je rekao kako bi pogreška morala biti 45 posto kako bi meteor zabilježen iznad Papua Nove Gvineje pristigao iz Sunčevog sustava.

Astronomi već dugo pretpostavljaju kako su asteroidi i komete mogli biti odgovorni za nastanak i/ili razvoj života na Zemlji, tako što su donijeli organske molekule koje su postale građevnim blokovima života. Moguće je kako su pristigli iz drugih dijelova matičnog nam sustava, ali i da su stigli iz puno daljih kutaka svemira. Naime, takvi bi objekti mogli putovati milijunima godina prije no što bi došli do Zemlje, piše NBC News.