TEHNOLOGIJA I ZDRAVLJE

Pretjerali ste? Osam načina kako smanjiti korištenje pametnih telefona

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 03.03.2019 08:32
  • Objavljeno 03.03.2019 u 08:32
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: NN

Pametni telefoni uvukli su se u praktično svaku poru naše svakodnevnice. Stoga im nije lako okrenuti leđa i pozabaviti se drugim stvarima u životu. Ovih osam savjeta mogli bi vam pomoći u tome

Ponudit ćemo vam pregled načina kako smanjiti korištenje smartfona, možda ga čak i prepoloviti. Trebat će vam neko vrijeme da se naviknete na njih, ali vrijedi truda - imat ćete više vremena za štošta što sad ne stignete!

1) Počnite pratiti što radite alatima za digitalnu dobrobit

Prvi korak ka smanjivanju korištenja pametnog telefona je razumijevanje koliko je ozbiljna vaša ovisnost. To možete ustanoviti pomoću Appleovih ili Googleovih alata za digitalnu dobrobit. Od izdanja iOS 12 i Android Pie svaki iPhone i smartfon s Androidom može pratiti što koristite svaki dan i pokazati koliko vam vremena to odnosi te druge podatke.

Na Androidu ćete to naći ako otvorite Settings pa Digital Wellbeing. Ne možete naći tu značajku? Pokušajte ju preuzeti s Googleove trgovine Play.

Na iOS-u otvorite Settings pa Screen Time.

Postoje i aplikacije trećih dobavljača, kao što je recimo ActionDash.

ZA SVAKOG PONEŠTO

Jeste li isprobali ove izvrsne besplatne aplikacije za Android?

Pogledaj galeriju
10

2) Postavite ostvariva ograničenja u korištenju

Nakon što ste otkrili koje aplikacije trebate zauzdati vrijeme je za postavljanje ograničenja. Počnite lagano pa s vremenom krećite prema sve drastičnijim rezovima. Ako, primjerice, koristite Instagram jedan sat dnevno, počnite s ograničenjem od 45 minuta. Nakon tjedan ili dva smanjite za pet ili deset minuta. I gurajte tako dokle ide.

3) I vašem će smartfonu dobro doći predah

Alati za digitalnu dobrobit nude značajku Downtime (iOS) i Wind Down (Android) koje će prigušiti sve obavijesti osim telefonskih poziva i iznimki koje sami dodate. Na Androidu će čak i zaslon izgubiti boju, pa će biti lakše koristiti ga tijekom noći i manje će vam odvlačiti pozornost.

4) Uklonite aplikacije o kojima ste ovisni s početnog zaslona

Kako će vam uklanjanje aplikacija o kojima ste ovisni s početnog zaslona pomoći? Pa, bit će nešto teže dostupne i neće vam biti stalno pred očima. Zvuči šašavo, ali moglo bi biti korisno. Ako ništa drugo, teže će vas povući na korištenje rizičnih aplikacija.

5) Namjestite kanale za obavijesti (samo za Android)

Često ćete za smartfonom posegnuti zbog neprekidnog niza obavijesti. Nije praktično sve isključiti jer neke među njima doista trebate. Srećom, postoji bolje rješenje: kanali za obavijesti. Riječ je o značajki dostupnoj samo za uređaje s Androidom (izdanje 8 Oreo i novija) koje omogućava promjenu ili utišavanje određenih nizova alarma aplikacije.

Recimo, na WhatsAppu možete blokirati nepotrebne grupne poruke dok i dalje primate obavijesti vezane uz razgovore jedan na jedan.

Kako biste aktivirali tu značajku, otvorite Settings, Apps & notifications pa See all X apps. Pronađite i kucnite na aplikaciju čije obavijesti želite promijeniti i odaberite polje Notifications. Tu ćete pronaći sve kategorije po kojima možete prčkati.

JER TO SU BILE GODINE

Sjećate li se legendarnih gadgeta koje su nam donijele '90-te?

Pogledaj galeriju
11

6) Zasivite zaslon trajno

Moderne aplikacije koriste jarke, živahne boje kako bi privukle vašu pozornost. Tome možete doskočiti ako zasivite zaslon i učinite ih manje privlačnima.

Ako je vaš uređaj kompatibilan s Googleovim alatom Digital Wellbeing trebate samo dodati pločicu za brze postavke Grayscale. Otvorite Quick Settings, kucnite na sličicu olovke pri dnu pa skrolajte prema dolje do popisa nekorištenih pločica. Povucite Greyscale do pozicije koja vam odgovara kako bi vam bila pri ruci.

Ako imate starije izdanje Androida prvo ćete morati uključiti način rada za razvojne programere i zatim otvoriti Settings, System pa Developer options. Skrolajte do opcije Simulate Color Space. Odaberite ju i kucnite na Monochromacy.

Za iOS postupak je ovaj: otvorite redom Settings, General, Accessibility, Display Accommodations, Color Filters i odaberite Grayscale.

7) Nemojte držati smartfon uz krevet

Beskonačno listanje po Facebooku, Instagramu, YouTubeu i bespućima weba općenito može se loše odraziti na vaše zdravlje. Nemojte se dovoditi u napast - prije odlaska na počinak smartfon ostavite podalje od postelje.

8) Isprobajte aplikacije koje bi vam mogle pomoći

Ako ništa od dosad navedenog ne pomaže ili ste spremni u borbi protiv ovisnosti poduzeti drastičnije mjere, posegnite za dediciranim aplikacijama.

Primjerice, aplikacija LessPhone s početnog zaslona uklonit će sve elemente koje mogu potaći ovisnost. Na raspolaganju su samo osnovne funkcionalnosti poput SMS-a, poziva, popisa zadaća koje trebate obaviti i tome slično. S druge strane, aplikacija Headspace (Android | iOS) služi za meditaciju kojom možete popraviti samokontrolu, piše Make Use Of.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!