ZAIGRALI SMO

Odigrali smo: Koliko je zapravo dobar BioWareov Anthem?

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 27.02.2019 11:03
  • Objavljeno 27.02.2019 u 10:06
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: BioWare

Nakon šest godina razvoja legendarni BioWare izdao je svoju posljednju znanstvenofantastičnu igru Anthem. Koliko je dobra i trebate li je kupiti? Saznajte u našoj recenziji

Ne znamo za vas, no mi jako volimo BioWare. To je kompanija koja je nekad davno izdala prvu računalnu verziju stolne RPG igre Dungeons and Dragons. BioWare je kompanija koja je oduševila milijune napravivši vjerojatno najbolju Star Wars igru ikad – Knights of The Old Republic. BioWare je naučio rekreirati čaroliju Star Warsa te je izdao jednu od najboljih računalnih svemirskih opera svih vremena – legendarni Mass Effect (zanemarimo li, naravno, kraj trećeg nastavka).

Taj isti BioWare 2017. je na E3-ju predstavio prvi gameplay video svoje nadolazeće igre Anthem, znanstvenofantastičnog looter-shootera smještenog u fantastični svijet dosad neviđen u igrama.

Smješteni na planet potpuno nebitnog i nepoznatog imena, igrači navlače kombinezone Freelancera, pilota koji u egzoodijelima brane ljudske gradove od svekolikih užasa koji vrebaju s druge strane zidina. Zaplet se desi kada glavni negativac pod imenom The Monitor odluči ugrabiti silu stvaranja pod imenom Anthem i iskoristiti ju za tko zna kakve zločeste stvari. Vizualno gledano, sve ovo je jako dobro napravljeno, makar spada u standardni 'pobunjenici protiv svemirskih nacista' klišej.

Nama to nije ni smetalo, s obzirom da smo znali da se ovdje radi o igri koja se koncentrira na pucnjavu, sakupljanje šarenih egzotičnih oružja, stvaranje nove opreme i igranje s hrpom drugih igrača.

I iskreno, nismo se prevarili. Makar je priča od početka do kraja deseterosatne kampanje nezanimljiva i razrijeđena, osnovne mehanike, dizajn svijeta i ideja igre su zbilja ono što smo od titana poput BioWarea i očekivali.

Problem je, doduše, što malo toga drugog jest očekivano.

Ispod površine

Anthem je, u samoj osnovi, definicija svega što je loše s modernim AAA gaming developmentom. Electronic Arts ga je izdao u sasječenom i rearanžiranom obliku kako bi funkcionirao na predviđeni dan izlaska te postavio temelje za daljnji razvoj koji, naravno, uključuje mikrotransakcije.

Stanje naslova u kojem je izdavač kupce 60 eura vrijedne igre bio spreman ostaviti mjesecima u najblažem je smislu - razočaravajuće. Riječ je o kosturu čiji je potencijal podvrgnut tipičnim taktikama odugovlačenja, suludo dugim vremenima učitavanja te s - što je najgore od svega - manjkom sadržaja i neprestanim bombardiranjem igrača prijedlozima za beznačajne mikrotransakcije.

Ono što je kod Anthema zabavno i vrijedno hvale su sama odijela. Svaki 'Javelin' ima vrlo osebujni način igre, taktike koje se mogu koristiti te specijalne moći koje niti jedno drugo odijelo u igri ne može kopirati. Kretanje i let u igri fenomenalno su odrađeni, svijet oko vas je živ i predivan te iskreno – da u igri provedete samo pola sata, rekli biste da se radi o potencijalnom megahitu.

DIGITALNA ZABAVA

Pobrojali smo deset najboljih hrvatskih videoigara svih vremena

Pogledaj galeriju
10

Hrpa stila, nula sadržaja

Problem kod Anthema je što ispod izgleda i mehanika borbe nema puno toga vrijednog pažnje. Radnja i priča su nezanimljive, makar su gluma i animacije likova puno bolje od onih u Mass Effect: Andromedi. Likovi su (uz nekoliko izuzetaka) isprazni, blebetavi i prozirni, glavni negativac je nezanimljiv, dok su prijelomni dijelovi priče spektakularno antiklimaktični.

Izvor: Društvene mreže / Autor: BioWare

Naravno, ako spadate među gejmere kojima je važniji dio gdje pucate od onog u kojem govorite, Anthem vam je spreman ponuditi puno toga. Nakon što dovršite kampanju koja traje oko deset sati, imat ćete priliku putovati otvorenom mapom i raditi zadatke s grupom drugih igrača, napadati dungeone i ukratko – sakupljati novu opremu.

Zašto nastaviti s igrom?

Problem kod te nove opreme je što je ona komično loša. Oružja se međusobno ne razlikuju, neka od njih uopće ne funkcioniraju i sve je napravljeno nasumično, što znači da se beskorisne kombinacije statistika pojavljuju prečesto da bi to bilo oprostivo. Povrh svega, najprestižniji predmeti u igri, takozvani masterwork itemi, također su nasumično generirani, što njihovu vrijednost pri craftanju čini vrlo riskantnim potezom. Dodamo li svemu ovome da vas igra od prvog trenutka povlači za nos i nudi mikrotransakcije kojima ćete ubrzati dobavljanje egzotične opreme, vidljivo je u kojem je smjeru EA planirao ići s Anthemom.

Zanemarimo li planove koji se na službenoj stranici mogu pratiti u pravom vremenu, Anthem je igra koja je nedovršena. Učitavanje velikih mapa traje puno dulje nego što si itko može priuštiti, neprijatelji su pogonjeni slabom umjetnom inteligencijom i na većim težinama samo dolaze s povećanom količinom zdravlja. Konačno, dugoročno igranje Anthema ostavlja vrlo gorak okus u ustima – što zbog manjka sadržaja, što zbog prevladavajućeg osjećaja nedovršenosti i nestabilnosti.

Kozmetika u igri je neprivlačna i košta prepuno, dok se oružja međusobno ne razlikuju. Automatske puške prvog i najvišeg levela skoro su identični 3D modeli, samo s drukčijom bojom i malo većom štetom. Što se same igre tiče, ona i u trenutku pisanja recenzije pati od problema sa spojivošću, nasumičnog zastajkivanja i redovitog izbacivanja na desktop. Sve je toliko klimavo da smo većinu misija proveli u strahu – ne od neprijatelja, već od mogućnosti da nas Anthem po tko zna koji put pet minuta prije završetka misije šutne u dupe i izbaci iz programa.

Zaključak

Najveća tragedija u ovoj priči je što smo se ovoj igri jako radovali. Koliko god ga svi hejtali, koliko god nas upozoravali, htjeli smo sjesti i tjednima igrati BioWareov naslov te svima govoriti kako uz vjerojatno najbolji gejming soundtrack koji smo čuli zadnjih godina stoji igra koja će, uz malo truda i poliranja, biti looter-shooter što će svima vratiti povjerenje u BioWare.

Nažalost, pored produkcije, temeljnih mehanika i dizajna svijeta, Anthem nas je samo uspio razočarati. Riječ je o igri koja je na početku razvoja vjerojatno bila pravo čudo, no koju su zbog rezova troškova i rokova pretvorili u ljusku koju smo imali priliku isprobati. Duboko se u srcu nadamo da će do svibnja EA i BioWare (odnosno dio tima koji je ostao popravljati bugove i trpati novi sadržaj) podići Anthem na noge, no bojimo se da će do tog datuma igra izgubiti previše igrača da bi mogla nastaviti dalje.

Ako ste zagrijani za Anthem i želite ga igrati, okupite društvo s kojim ćete igrati i pričekajte svibanj – igra bi do tada barem malim dijelom trebala sličiti na proizvod koji su nam prije dvije godine obećavali na E3-ju.

  • +2

Anthem - slike iz igre

Izvor: Screenshot / Autor: BioWare

  • Ime: Anthem
  • Žanr: Looter-Shooter
  • Proizvođač: BioWare
  • Izdavač: EA
  • Platforme: PC, Xbox One, PlayStation 4

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!