SVEMIR

• Zadnja izmjena 18.06.2019 13:43
  • Objavljeno 18.06.2019 u 13:43
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Izvor ovog rijetkog prizora leži u oblaku prašine nastale uslijed nedavnog silovitog udara u površinu Crvenog planeta

NASA-ina vozila InSight i Curiosity zabilježila su porast naoblake na Marsu, što je zanimljivo iz više razloga, uključujući i činjenicu da na Marsu ne pada kiša. Odakle onda oblaci? Prema očitanju, oblaci se nalaze oko 30 kilometara iznad površine te su nastali zbog kodenzacije, što znači da je uzrok morao biti nešto drugo osim isparavajuće vode - glavni sumnjivac je takozvani meteorski dim.

Prizori koje je snimio Mars InSight

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA/JPL

Znanstveni tim predvođen diplomantom Victorijom Hartwick zaključio je da je pojava rezultat povećane koncentracije ledene prašine koja je na svemirskim stijenama uletjela u Marsovu atmosferu.

'Oblaci ne nastaju sami od sebe - oni moraju imati nešto oko čega će se kondenzirati', rekla je Hartwick.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Seán Doran

Neobična ili svakodnevna pojava?

Svakog dana u Marsovu atmosferu ulijeće nekoliko tona svemirskog otpada, uključujući meteorite koji pri raspadu stvaraju prašinu. Na zemlji prašina služi kao temelj vodenih kapljica, što znači da postoji šansa da se ista stvar događa s Marsom.

tportal

Izvor: Screenshot / Autor: NASA

Znanstvenici su sproveli računalne simulacije atmosfere planeta gdje su oblaci nastali samo u slučaju udara meteorita. Rezultate istraživanja možete pronaći u časopisu Nature Geoscience.

Pogled prema oblacima Marsa može nam pružiti više o načinima na koje atmosfera vrši interakciju s klimom dok nam u istom trenu daje uvid u njegovu toplu i vlažnu prošlost. Ako ništa drugo, sada imamo objašnjenje zbog čega na Marsu i danas nastaju oblaci.