UMJETNA INTELIGENCIJA

Na jednom zagrebačkom fakultetu studentima na pitanja odgovara - robot

18.11.2018 u 08:39

Bionic
Reading

Zagrebačka škola ekonomije i managementa je uz pomoć IBM-a i startupa Careesma dobila virtualnog asistenta koji pomaže studentima da brže dođu do informacija vezanih uz studij i nastavu

Od rujna ove godine studenti Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta (ZŠEM) na raspolaganju imaju nesvakidašnjeg pomoćnika. Zove se Smarty i odgovara na studentska pitanja 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu bez obzira gdje se studenti koji pitanja postavljaju nalaze.

Od Smartyja tako možete, između ostalog, doznati više informacija o preddiplomskom i mentorskom programu, prijamnom ispitu, dokumentaciji za upis... Odgovor daje u roku od nekoliko sekundi na hrvatskom jeziku.

NOVA ERA ČAVRLJANJA

Pogledajte pet najboljih stvari koje će nam donijeti novi Messenger

Pogledaj galeriju

Smarty je virtualni pomoćnik koji koristi IBM Watson Assistant, uslugu na IBM Cloudu koja pomaže u izgradnji rješenja koja razumiju ljudski govor te koriste strojno učenje u komunikaciji s korisnicima simulirajući konverzaciju među ljudima.

Razvili su ga u domaćem startupu Careesma. 'Studirala sam na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Tijekom studija puno sam vremena provela pred studentskom referadom, a događalo se i da mi odgovori na pitanja na koja referada može dati odgovore trebaju u večernjim satima ili vikendom. Dugo sam htjela nešto poduzeti u toj domeni. Prilika se ukazala kad sam pokrenula Careesmu. Palo mi je na pamet kako bismo mogli razviti chatbot.

Najveći dio razvoja bio je posvećen treningu

Krenula sam istraživati što i kako bih mogla učiniti, pa sam se pridružila IBM-ovom programu Startup with IBM, dijelu programa IBM Global Enterpreneurship i skoro odmah krenula s realizacijom. Sve se dogodilo jako brzo', rekla je tportalu Lana Balić Matijašević, osnivačica Careesma.

Na razvoju Smartyja radio je multidisciplinarni tim u kojem su bili razvojni programeri, studenti, profesori... 'Odlučili smo najviše vremena utrošiti na trening chatbota. Studenti ZŠEM-a aktivno su radili na izgradnji Smartyja izgradivši skup najčešćih pitanja koje studenti obično upućuju referadi. Tako su pomogli u pružanju sadržaja potrebnih za osposobljavanje sustava', opisala je Balić Matijašević.

Osim studentima, Smarty bi trebao olakšati život i zaposlenicima studentske referade na ZŠEM-u tako što će preuzeti dio njihovog posla. No, slična rješenja, ističe Balić Matijašević, moguće je koristiti i u drugim industrijskim granama od uslužnih djelatnosti, bankarstva, telekomunikacijskog sektora...

Stoga u Careesmi planiraju stečena znanja i iskustva ponuditi i na drugim područjima.