UMJETNA INTELIGENCIJA

Na jednom zagrebačkom fakultetu studentima na pitanja odgovara - robot

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 18.11.2018 08:39
  • Objavljeno 18.11.2018 u 08:39
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: tportal

Zagrebačka škola ekonomije i managementa je uz pomoć IBM-a i startupa Careesma dobila virtualnog asistenta koji pomaže studentima da brže dođu do informacija vezanih uz studij i nastavu

Od rujna ove godine studenti Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta (ZŠEM) na raspolaganju imaju nesvakidašnjeg pomoćnika. Zove se Smarty i odgovara na studentska pitanja 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu bez obzira gdje se studenti koji pitanja postavljaju nalaze.

Od Smartyja tako možete, između ostalog, doznati više informacija o preddiplomskom i mentorskom programu, prijamnom ispitu, dokumentaciji za upis... Odgovor daje u roku od nekoliko sekundi na hrvatskom jeziku.

NOVA ERA ČAVRLJANJA

Pogledajte pet najboljih stvari koje će nam donijeti novi Messenger

Pogledaj galeriju
5

Smarty je virtualni pomoćnik koji koristi IBM Watson Assistant, uslugu na IBM Cloudu koja pomaže u izgradnji rješenja koja razumiju ljudski govor te koriste strojno učenje u komunikaciji s korisnicima simulirajući konverzaciju među ljudima.

Razvili su ga u domaćem startupu Careesma. 'Studirala sam na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Tijekom studija puno sam vremena provela pred studentskom referadom, a događalo se i da mi odgovori na pitanja na koja referada može dati odgovore trebaju u večernjim satima ili vikendom. Dugo sam htjela nešto poduzeti u toj domeni. Prilika se ukazala kad sam pokrenula Careesmu. Palo mi je na pamet kako bismo mogli razviti chatbot.

Najveći dio razvoja bio je posvećen treningu

Krenula sam istraživati što i kako bih mogla učiniti, pa sam se pridružila IBM-ovom programu Startup with IBM, dijelu programa IBM Global Enterpreneurship i skoro odmah krenula s realizacijom. Sve se dogodilo jako brzo', rekla je tportalu Lana Balić Matijašević, osnivačica Careesma.

Lana Balić Matijašević

Lana Balić Matijašević

Izvor: Privatni arhiv Lane Balić Matijašević / Autor: Lana Balić Matijašević

Na razvoju Smartyja radio je multidisciplinarni tim u kojem su bili razvojni programeri, studenti, profesori... 'Odlučili smo najviše vremena utrošiti na trening chatbota. Studenti ZŠEM-a aktivno su radili na izgradnji Smartyja izgradivši skup najčešćih pitanja koje studenti obično upućuju referadi. Tako su pomogli u pružanju sadržaja potrebnih za osposobljavanje sustava', opisala je Balić Matijašević.

Osim studentima, Smarty bi trebao olakšati život i zaposlenicima studentske referade na ZŠEM-u tako što će preuzeti dio njihovog posla. No, slična rješenja, ističe Balić Matijašević, moguće je koristiti i u drugim industrijskim granama od uslužnih djelatnosti, bankarstva, telekomunikacijskog sektora...

Stoga u Careesmi planiraju stečena znanja i iskustva ponuditi i na drugim područjima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!