nakon svih ovih godina

Na Facebook napokon stiže palac dolje, ali...

07.03.2017 u 12:05

Bionic
Reading

Kako odgovoriti na pojedinu poruku u chatu koji se brzo odvija? Dodajte emotikone uz poruke vaših prijatelja, isto kao i u objavama na News Feedu, predlažu u Faceeboku

Pojedini korisnici Facebookovog Messengera dobili su priliku testirati značajku Reactions. Kad postavite kursor miša iznad poruke vaših prijatelja tijekom brbljanja možete kliknuti na dugme za emotikone i odabrati između svih koji su već na raspolaganju u objavama u News Feedu, plus palac dolje. 

Emotikon će biti prikazan uz specifičnu poruku uz koju ste ga prikačili, a moguće je i dobiti i puni popis tko je od vaših prijatelja prestao pratiti koji dio rasprave.  

Nova značajka je zasad dostupna samo malom broju korisnika. Ako se pkaže dobrom, moguće je kako će postati dostupna svima.

Glavna novost je, naravno, dodavanje emotikona kojim možemo izravno izraziti svoje neslaganje, a kojeg korisnici uporno traže valjda otkad je Facebooka. Dosad ju nisu željeli uvesti kako se u News Feedu ne bi našlo previše negativnog. Kao zamjenu su ponudili značajku Reactions. 

Na palac dolje u Facebooku više gledaju kao na način kako reći 'ne' nego kao znak da nam se nešto ne sviđa. Messenger ljudi često koriste za planiranje, dogovore i koordinaciju, pa u Facebooku žele provjeriti hoće li dodavanje emotikona pomoći pri bržem donošenju odluka. Palac dolje i palac gore služit će, dakle, kao 'ne' i 'da'.

Sličan sustav koristili su u alatu za povećanje produktivnosti Slack, u kojem su se emotikoni pokazali kao prilično korisni pri brzim dogovorima, kad ne stignete uvijek odmah odgovoriti. U Slacku su to rješenje kasnije zamijenili raspravama po temama. Nije izgledno da će i Messenger krenuti tim putem, iako ne treba posve isključiti tu mogućnost. 

Set emotikona u značajki Reactions je predstavljen prije godinu dana i uspjeli su se ne samo održati, već i postati popularni. Dosad ih je poslano 300 milijardi. Najčešće korišten je emotikon srca - gotovo svaki drugi korišteni dosad bio je upravo taj. Najviše ih se koristi u Meksiku, Čileu i Surinamu. U Facebooku im pri mjerenju daju nešto veću specifičnu težinu nego običnim lajkovima kad procjenjuju koliko je objava bila zanimljiva i koliko je treba istaknuti u News Feedu.

Novi dodatak Messengeru mogao bi biti posebno koristan u Work Chatu, Facebookovu sustavu za razmjenu poruka namijenjenom tvrtkama, ali i u interakciji s chatbotovima. 

Više: Tech Crunch