GORAN kovačević

U 18 godina otvorili su osam ureda, a nakon Nizozemske ciljaju na jačanje pozicije u SAD-u. Infinum nam je otkrio planove

18.02.2023 u 19:03

Bionic
Reading

Vodeća hrvatska tvrtka za dizajn i razvoj softvera Infinum ove godine slavi punoljetnost. Osnovani 2005. godine, do danas su se etablirali u tržišnog lidera koji posluje u šest država. Urede imaju u Zagrebu, Varaždinu, Ljubljani, Podgorici, Skoplju, Londonu i New Yorku, a nedavno su u Amsterdamu otvorili i osmi. Iz te je kompanije proizašla i tvrtka Productive, nastala kao Infinumov softver za vođenje agencije, te Porsche Digital Croatia, razvojni centar koji je u Zagrebu pokrenut s tvrtkom Porsche Digital, podružnicom njemačkog automobilskog diva

U razgovoru s potpredsjednikom za poslovni razvoj Infinuma Goranom Kovačevićem dotaknuli smo se nekoliko tema: prošle godine, planova u 2023., velikih projekata na kojima rade, tvrtki Productive i Porsche Digital Croatia, akvizicije makedonske tvrtke 3P Development, širenja na britansko, američko i nizozemsko tržište, ali i globalnih izazova IT sektora.

Zanimalo nas je najprije zašto baš Nizozemska i otvaranje ureda u Amsterdamu, čije je vodstvo pripalo Martijnu Speku, iskusnom menadžeru s više od 20 godina iskustva u tehnološkoj industriji.

'Prema procjeni Europske komisije za 2022., Nizozemska je treća država u EU po digitalizaciji. Tijekom godina ostvarili smo razne suradnje s nizozemskim kompanijama i mnoge od njih naši su dugogodišnji partneri, primjerice Philips i Signify. To je jedan od razloga za otvaranje ureda - želimo im ponuditi još kvalitetniju suradnju i biti im na raspolaganju, ali i stvarati nove prilike na tom tržištu. Kao što smo vidjeli na primjeru otvaranja ureda u Londonu, lokalna prisutnost ključna je u postizanju tih ciljeva', pojašnjava nam Kovačević.

Kaže da su tržišta koja ostvaruju najbolje poslovne rezultate ona u zapadnoj Europi - u kojoj imaju dugogodišnje suradnje s klijentima - poput Austrije, Njemačke i Nizozemske.

'Organski rastu britansko i američko tržište, a želimo ih dodatno ojačati. Prvenstveno smo fokusirani na rast u SAD-u, gdje imamo ured u New Yorku i opseg posla je sve veći, čime smo zadovoljni', kaže Kovačević, dodajući da će im jedan od prioriteta u narednom periodu upravo biti širenje na američko tržište.

Nisu zanemarili ni regiju. Naime u prosincu 2021. godine Infinum je akvizirao makedonsku tvrtku 3P Development. Kovačević nam kaže da je ta akvizicija bila vrlo važna za njih jer su tako ojačali prisutnost u regiji. To je ujedno prva njihova akvizicija te vrste. 'Akvizicije su uz organski rast svakako dio strategije i razmatramo ih i na drugim tržištima', najavljuje.

Softver koji razvijaju korišten je u produkciji Marvelova filma

Tvrdi da su prošle godine ostvarili rast prihoda od 24 posto, uz konsolidirane prihode od 23 milijuna eura, čime su, dodaje, ostvarili svoje ciljeve. Trenutno imaju više od 60 klijenata iz različitih industrija, od fintecha, zdravstva i mobility sektora do industrije zabave.

'Jedan od naših klijenata je Philips, s kojim radimo dug niz godina i za koji smo osnovali poseban odjel u kojem radi 70-ak stručnjaka. Neki od istaknutih klijenata su i KPMG, jedna od najvećih globalnih mreža za profesionalne usluge, zatim Underline, platforma našeg domaćeg poduzetnika Aleksandra Lazinice za znanstvene konferencije koja predstavlja pravu inovaciju u tom svijetu, Raiffeisen banka i HPB, slovenski NLB... Klijenti nam dolaze iz različitih zemalja i industrija, ali ono što imaju zajedničko jest visoka svijest o digitalnoj transformaciji kao značajnom faktoru za unaprjeđenje poslovanja.

Od projekata možemo izdvojiti Philips MasterConnect, internet-of-things proizvod koji omogućuje jednostavno upravljanje pametnim zgradama. Proizvod je nastao u suradnji sa Signifyem, a mi smo odgovorni za razvoj softverske platforme koja upravlja hardverskim komponentama, kao što su rasvjetna tijela i razni senzori. Tu je još i ProductionPro, specijalizirani softver za filmsku i kazališnu produkciju koji razvijamo u suradnji s klijentom. Osobito nas je razveselilo kada smo saznali da je korišten i u produkciji Marvelova filma 'Black Panther: Wakanda Forever'', otkriva nam Kovačević. Prošle godine ostvarili su suradnje s nekim novim klijentima, od kojih izdvaja američki KPMG, Heimgard, Lemonade i Infobip.

Infinum Academy na više lokacija u regiji

Trenutno zapošljavaju više od 400 zaposlenika i vanjskih suradnika. Kovačević kaže da izazovi prilikom zapošljavanja kvalificiranih ljudi uvijek postoje, no da je regija poznata po izuzetno talentiranom IT kadru.

'Zbog toga smo između ostalog pokrenuli Infinum Academy, što nam omogućuje prepoznavanje talenata već tijekom studija. Dobar dio studenata koji je završio našu Akademiju u pet godina njezina postojanja smo i zaposlili, a neki od njih danas su voditelji timova i direktori. I ove godine održat ćemo Akademiju, i to na više lokacija u regiji', najavljuje Kovačević.

'IT sektor će stagnirati ove godine'

Osvrnuli smo se i izazove u tehnološkom sektoru diljem svijeta uslijed masovnih otkaza i opreznijih investicija. Kovačević kaže da je američko tržište rada snažno pogođeno tim promjenama, a iako je Europa malo sporije reagirala, očekuje da će IT sektor u idućih šest do 12 mjeseci stagnirati, u najmanju ruku.

'Mnogi će vjerojatno biti suzdržani prilikom zapošljavanja, no to će najviše ovisiti o sposobnosti digitalnih agencija da pridobiju nove klijente i zadrže postojeće. Budžeti za razvoj digitalnih proizvoda i dalje postoje, osim što su ove godine možda nešto manji. Kompanije će i dalje morati investirati u digitalnu transformaciju ako žele ostati konkurentne na tržištu i poboljšavati svoje poslovanje. Što se tiče hrvatskog, odnosno tržišta jugoistočne Europe, vjerujem da će kao i uvijek biti ovisno o ekonomskim trendovima u Americi i Europi. Neki će se u tome bolje snaći i prepoznati nove prilike dok će nekima to pasti nešto teže', smatra.

Kovačević kaže da im je prioritet ove godine nastaviti s etabliranjem Infinuma kao stručnjaka u digitalnoj transformaciji.

'Način na koji surađujemo s klijentima evoluirao je tijekom godina te možemo reći da smo uistinu postigli nivo usluge koji može parirati konkurentima na globalnom tržištu. U 2023. ulazimo s jasnom vizijom, a to je da kombinacijom strateškog savjetovanja, dizajna i tehnologije unaprijedimo poslovanje naših klijenata. Ekonomski ciklusi su promjenjivi i dinamični, a sada imamo priliku dati našim klijentima dodatnu vrijednost partnerskom podrškom. Dodatno, plan nam je nastaviti širiti poslovanje, posebno na tržišta zapadne Europe i SAD-a. Otvaranje ureda u Amsterdamu dio je te strategije', kaže Kovačević.

Porsche Digital Croatia i Productive ostvaruju sjajne rezultate

Zanimalo nas je i kako posluju Infinumove sestrinske tvrtke Porsche Digital Croatia i Productive. Kovačević kaže da obje tvrtke bilježe organski rast te da su ponovno nagrađene kao najbolji poslodavci u zemlji, baš kao i Infinum. 'To nam je jedan od najvećih uspjeha jer nagradu dodjeljuju zaposlenici', ističe Kovačević.

U 2021. Productive je, tvrdi naš sugovornik, u mjesečnom povratnom prihodu rastao 100 posto te 87 posto u 2022., a istu razinu rasta prihoda očekuju i ove godine. Do kraja 2023. Productive cilja postati organizacija koja broji oko 100 zaposlenika, što znači da planira zaposliti 30-40 novih kolega.

Porsche Digital Croatia startao je u 2020. godini kao kompanija od nekoliko ljudi, a danas je jedna od najvećih globalnih lokacija Porsche Digitala. U 2022. godini ostvarili su izvrsne financijske rezultate i povećali tim s 45 na 96 ljudi, a širenje je rezultiralo i preseljenjem u veći ured.