TVRDE ZNANSTVENICI

Za nakupljene kilograme krivi su - geni!

16.05.2011 u 10:41

Glavni krivac za nakupljene kilograme i sve veći problem pretilosti napokon je otkriven, tvrde znanstvenici koji smatraju da DNA kontrolira gene pronađene u masnim stanicama

Studija objavljena u časopisu Nature Genetics otkrila je da masnoće imaju važnu ulogu u podložnosti metaboličkim bolestima kao što su pretilost, bolesti srca i

dijabetes. U istraživanju je sudjelovalo 800 žena kojima je tim znanstvenika analizirao više od 20.000 gena u uzorcima iz masti koja se nalazi ispod kože.

U ranijim istraživanjima znanstvenici su već identificirali gen KLF14 koji je povezan s dijabetesom tipa 2 i razinom kolesterola, ali dosad nisu znali što igra ulogu prilikom prekomjernog nakupljanja kilograma. Veza je pronađena između gena KLF14 i razine gena koji se nalaze u masnom tkivu, što pokazuje da KLF14 djeluje kao regulator.

Tim Spector iz King's Collegea u Londonu, koji je vodio studiju, kaže: 'Ovo je prva velika studija koja pokazuje da male promjene u važnome regulatoru mogu izazvati kaskadu drugih metaboličkih učinaka u drugim genima.'

U izvješću su znanstvenici objasnili da se drugi geni nalaze pod kontrolom gena KLF14 koji povezuje niz metaboličkih osobina, uključujući indeks tjelesne mase, pretilost, kolesterol, inzulin i razinu glukoze u krvi.

Mark McCarthy s Oxforda, koji je bio uključen u studiju, tvrdi: 'Čini se da KLF14 djeluje kao glavni kontrolni prekidač za procese koji povezuju promjene u ponašanju potkožnog masnog tkiva te poremećaje u mišićima i jetri, koji pridonose pojavi dijabetesa.'