PRVI KONTAKT S POSLODAVCEM

Kako napisati kvalitetan životopis

09.06.2014 u 07:16

Bionic
Reading

Životopis mora biti uredan, ne duži od dvije stranice i pravopisno ispravan. No postoje još brojni detalji koji određuju je li određeni životopis dobar ili nije

Jedan od najvažnijih koraka u traženju posla je kvalitetan životopis ili Curriculum vitae (CV). Budući da je životopis zapravo prvi kontakt s potencijalnim poslodavcem, ne treba posebno napominjati kako je iznimno važno da bude pravilno napisan.

'Životopis je prva prilika za predstavljanje sebe kao poželjnog kandidata. Što je životopis jasniji, to je manja mogućnost za nerazumijevanje. Pri pisanju životopisa fokus treba biti na postignućima i preciznom opisu radnog iskustva', ističe Petra Rulek s portala Moj posao.

Dodaje kako dobar životopis mora biti vizualno uredno složen, ne duži od dvije stranice i pravopisno ispravan sa svim informacijama koje su bitne za obavljanje posla za koji se kandidat prijavljuje: 'Naše iskustvo pokazuje da kandidati često zaborave ažurirati svoj životopis ili koriste neprikladne fotografije. Ujedno u želji da se prikažu u što boljem svjetlu, navode informacije osobne prirodne koje nisu bitne za posao.'

Životopis treba prilagoditi radnom mjestu za koje se natječete

Upravo na temelju životopisa poslodavci provode predselekciju kandidata te odlučuju koga će pozvati na razgovor za posao. U Hrvatskom zavodu za zapošljavanje kažu kako je važno životopis prilagoditi radnom mjestu za koje se osoba natječe: 'Važno je obratiti pažnju na relevantna znanja, vještine i sposobnosti koje pojedino radno mjesto zahtijeva te pri tome isticati one kompetencije i radno iskustvo koji zadovoljavaju te zahtjeve.'

Osobe koje traže posao netom nakon završenog fakulteta ili srednje škole trebaju u životopisu istaknuti postignuća koja su stekle za vrijeme obrazovanja. Naglasak može biti na osobinama i izvanškolskim aktivnostima s obzirom na to da osoba nema radno iskustvo. Dugogodišnja praksa HZZ-a pokazuje da poslodavci cijene proaktivnost i želju za učenjem, odnosno spremnost na promjene i kontinuirano ulaganje u vlastita znanja i vještine.

Kada posao traži osoba koja ima dugogodišnje radno iskustvo u području za koje se natječe, može istaknuti svoje kompetencije u poslovima koje je dosad obavljala, ali i postignuća na prijašnjim radnim mjestima, kao i iskustva na upravljačkim pozicijama u sektoru.

Pravila pisanja su važna

Životopis je kratak i precizno napisan tekst kojim se opisuju osobna dostignuća na obrazovnom planu, prethodno radno iskustvo, specifična znanja te vještine i osobine koje su važne prilikom prijave za specifično radno mjesto ili posao.

Forme pisanja životopisa mogu biti različite, kao i obrasci koji se pritom koriste. Europass - životopis je koji je najšire prihvaćen, a omogućuje da se logičnim redoslijedom poslodavcima predstave sve kvalifikacije, vještine i kompetencije.

Kod pisanja životopisa važno je voditi računa o sljedećim pravilima:

•redoslijed informacija u životopisu koji se odnosi na obrazovno i radno iskustvo treba biti kronološki poredan, i to tako da najnoviji podaci budu na vrhu pojedine cjeline

•životopis treba biti pregledan, čitak i jednostavan

•informacije koje se nalaze u životopisu trebaju biti pažljivo odabrane i relevantne za posao za koji se natječete

•ne smije biti duži od jedne do dvije stranice, jer poslodavci zaprimaju veliki broj životopisa, stoga je bitno dati sažete i precizne informacije

•razmislite o tabličnom prikazu životopisa, jer je pregledniji i razumljiviji

•naslove cjelina možete istaknuti (podebljavanjem, podvlačenjem ili kurzivom) pri čemu je važno slijediti isti stil (font i format teksta)

U slučaju da vaše obrazovanje i radno iskustvo ne odgovaraju u potpunosti zahtjevima posla, redoslijed pisanja može biti drugačiji. Tada je važno istaknuti vještine, znanja i radna postignuća koji odgovaraju zahtjevima određenog radnog mjesta.