UKLONITE IZVORE OMETANJA

Jedete mehanički, a ne svjesno? To je put u pretilost

  • Autor: N.B./Hina
  • Zadnja izmjena 22.05.2016 17:59
  • Objavljeno 22.05.2016 u 17:59
obitelj ručak

obitelj ručak

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Tinkstock

Mehaničko, nesvjesno jedenje pogubno je za tjelesnu težinu, ističu autori članka objavljenog u Food Today na temelju znanstvenih studija i savjetuju 'otvorite sva osjetila kako biste uživali više, a jeli manje'.

'Prije nego otvorite vrata hladnjaka, najprije duboko udahnite i zapitajte se jeste li stvarno gladni? Ili ste možda žedni? Jeste li pod stresom ili se dosađujete. Dajte si vremena i dobro razvrstajte vaše stvarne potrebe i želje', savjetuju autori u članku objavljenom u biltenu EUFIC (Europsko vijeće za informaciju o prehrani).

U borbi protiv pretjeranog unosa hrane važna je i veličina tanjura, savjetuju autori i također se pozivaju na rezultate istraživanja. Što je tanjur veći to će biti puniji, a veća pakiranja hrane u trgovinama i veće porcije u restoranima kao i širi tanjuri za 30 posto povećaju količinu pojedene hrane, pišu autori.

Za svjesno jedenje potrebno je ukloniti sve izvore ometanja pozornosti. Autori tako savjetuju ljudima da pri jelu ugase televizor i sve uređaje s ekranom poput računala i mobitela kako im ništa ne bi odvraćalo pozornost s jela.

Nadalje, za konzumaciju hrane potrebno je izdvojiti barem dvadesetak minuta, pokazuju ispitivanja.

'Svaka distrakcija ometa percepciju atributa hrane, kao što su okus, tekstura, izgled i usporava vrijeme potrebno da se mozgu dojavi osjećaj sitosti koji nas potiče da prestanemo jesti', stoji u članku.

Drugim riječima, svjesno jedenje smanjuje mehaničko unošenje hrane, a to je osobito važno za osobe koje se bore protiv pretjerane tjelesne težine.

Šest studija koje su pratile rezultate takve intervencije pokazale su znatan gubitak kilograma u osoba koje su preuzele načelo svjesnog konzumiranja hrane.

'Potrebna su i druga istraživanja da bi se razumjeli psihološki, biološki i mehanizmi ponašanja koji utječu na taj proces', zaključuju autori. U očekivanju tih studija savjetuju malene zalogaje i dugo, dugo žvakanje te prisutnost svih osjetila radi koncentracije na miris, na teksturu, na okus, boje i općenito izgled hrane.

Ukratko, treba uživati u okusima da bi se jelo manje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!