DJELA OD 130.000 KUNA

Pokušali prodati krivotvorene skulpture D. Džamonje

  • Autor: Hina
  • Zadnja izmjena 01.06.2010 16:47
  • Objavljeno 01.06.2010 u 16:07
kipar dušan džamonja

kipar dušan džamonja

Izvor: Pixsell / Autor: Boris Scitar/Večernji list

Zagrebačka policija uhvatila je dvojicu umjetnika koji su pokušali na prevaru prodati krivotvorene skulpture pokojnog akademskog kipara Dušana Džamonje, vrlo dobre izradbe i golim okom nezamjetnih razlika u odnosu na autentičnu skulpturu

Policija je zbog nedopuštene uporabe autorskog djela i prijevare prijavila 45-godišnjeg kustosa i suvlasnika Galerije Grubić Damira Grubića i 50-godišnjeg predsjednika udruge likovnih umjetnika Fortuna-art Darka Starešinu, dok još istražuje tko je izradio krivotvorine.

Kriminalistička istraga pokazala je kako je Grubić nabavio krivotvorinu Džamonjine skulpture 'MSG-XVII iz 2002.' izrađenu od crnog granita, sastavljenu od elemenata tzv. 'kifli' te ju je pokušao prodati iako je znao da je riječ o krivotvorini.

Tržišna vrijednost originala iznosi oko 130 tisuća kuna, no Grubić je krivotvorinu u lipnju 2009. ponudio kupcu u zamjenu za umjetničke slike u vrijednosti oko 70.000 kuna.

Kupac je odustao od kupnje nakon što je sin pokojnog Dušana Džamonje, Fedor, utvrdio kako je riječ o krivotvorini

Taj slučaj policija je razotkrila nakon što je još jednu krivotvorinu istog originala Starešina u veljači 2010. ponudio kupcu u zamjenu za umjetničke slike u vrijednosti 20.000 kuna.

Provjerom autentičnosti ponovno je utvrđeno da je riječ o krivotvorini nakon čega su oba slučaja prijavljena policiji.

Prvu skulpturu policija je pronašla u stanu 45-godišnjaka.

Krivotvorene skulpture su vrlo dobre izradbe, izrađene od crnog granita i veće razlike u odnosu na autentičnu Đžamonjinu skulpturu nezamjetne su golim okom.

Skulpture se u manjoj mjeri razlikuju po proporcijama i dimenzijama te rasporedu granitnih elemenata tzv. 'kifli', u obradi površine, ljepilu, strukturi kamena te nedostatku olovnog žiga kao signature.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi