U digitalnom svijetu jednostavne performance kampanje, odnosno one koje mjere klik ili lead, odavno više nisu dovoljne. Put do ciljane publike sve je složeniji, a brendovi traže konkretne rezultate. Upravo zato raste važnost kompleksnijih performance strategija koje povezuju različite kanale, koriste napredne alate i mjere stvarni poslovni učinak. SoMo Borac već godinama nagrađuje one koji znaju iskoristiti tu složenost u praksi i pretvoriti je u uspjeh klijenta i industrije, a unutar Advertising streama tri kategorije nagrađuju ovakve kampanje
SoMo Video Impact, traži video sadržaje koji su ostvarili mjerljive rezultate kroz rast prodaje, podizanje svijesti o brendu ili konkretne performanse u digitalnom okruženju. Prijaviti se mogu formati poput YouTube videa, online serijala, video oglasa, branded contenta i video-first sadržaja na društvenim mrežama, bilo da su producirani za digitalne kanale ili im prilagođeni.
SoMo Growth kategorija fokusirana je na konkretne i mjerljive rezultate: od rasta prodaje do učinkovitog generiranja leadova, postignutih raznim taktikama kao što su optimizacija za tražilice (SEO), optimizacija stope konverzije (CRO) ili drugi pristupi digitalnoj učinkovitosti.
Glavni sponzor SoMo Borca je već četiri godine za redom Aleph čiji tim stručnjaka dodjeljuje Special Mention by Aleph nagradu, koja želi posebno istaknuti efektivnost i inovativnost u digitalnom marketingu, potičući i nagrađujući najbolje prakse u industriji. Ovogodišnji novitet je da u izboru mogu sudjelovati i kampanje koje su namijenjene za globalna tržišta i prijava je besplatna!
Rok za prijave produžen je do 30. rujna 2025., a Marko Mikeš, Client Solution Manager Lead u Aleph grupi u nastavku donosi savjete kako napisati kvalitetnu prijavu u performance kategorijama i kako istaknuti ključne elemente kampanje u ranije navedenim kategorijama, s fokusom na Special Mention by Aleph.
1.Koje su prednosti kompleksnijih performance kampanja u odnosu na 'standardne' digitalne kampanje i zašto se isplati ulagati u njih?
Kada pričamo o kompleksnijim kampanjama, mi gledamo nekoliko faktora. Pokušati ću nabrojati najbitnije:
- Višekanalni pristup - je li kampanja bila prisutna samo na jednom kanalu ili se koristio višekanalni pristup koji često daje bolje rezultate iako je sama implementacija kompleksnija
- Mjerljivost iz više kutova - gledamo li samo ROAS u rezultatima? Ako se u prijavi spominje samo platformski ROAS to znači da vidimo samo jedan aspekt kampanje. Potpunije i točnije bi bilo upotpuniti case sa upper funnel mjerenjima kao brand liftom, testovima inkrementalnosti kao conversion lift ili za puno bolji uvid u rezultate kampanje sa MMM studijom gdje se nećemo fokusirati samo na kratkorčni rezultat
- Kreativa prilagođena kanalu - prošlo je vrijeme kada je digitalna kampanja značila samo 'spuštanje' TVC-a na digital (nadam se), ali i dalje prilagodba kreativa na više digitalnih kanala nije uvijek praksa (to što funkcionira na Meti, nekada nije dobro za TikTok i Pinterest)
- Testiranje i iteracija - jesu li rezultati odmah bili super čim je kampanja počela ili se radila optimizacija, A/B testiranja i krucijalno, jesu li nastali neki insight-i od tih testiranja koji su doprinijeli boljim rezultatima?
- Pametno korištenje podataka – ne radi se samo o tome da se targetira prema platformskim podacima, nego se korsite klijentovi podaci za kreiranje segmenata prema ponašanju, interesima i fazi kupnje
Kada bi mogli napraviti A/B test za jednu kampanju, vjerujem da ovaj kompleksniji performance pristup naspram standardnog pristupa bi uvijek pobjedio.
2. Zašto je važno učiti i testirati dodatne alate i kanale, čak i kada već imate platformu koja 'radi posao'?
Nedavno sam vidio izraz 'Lots of littles' koji objašnjava da digitalne kampanje koje idu na više kanala i na svakom kanalu skupe po 2 do 3 sekunde pažnje korisnika imaju veliki efekt na pamtljivost brenda. Zato puno malih exposura branda kroz različite kanale kulminira na ogroman finalni efekt. Bez korištenja tih dodatnih 'inkrementalnih' platformi, efekt je jednostavno slabiji.
Ako se brendovi fokusiraju samo na kampanje koje su povijesno pokazivale učinak, brendovi će kad-tad biti u velikom zaostatku. Pojedine platforme mogu sutra promijeniti algoritam, poskupjeti ili jednostavno postati prezasićene oglasima, a time brendovi povećavaju rizik stavljanja svih 'jaja u jednu košaru'.
3. Koji su glavni izazovi i razlozi zbog kojih mnogi brendovi ili agencije još uvijek ne ulaze u naprednije digitalne projekte – i kako ih mogu premostiti?
Često se to svede na inerciju koja se događa iz više razloga. Nekada su veliki sustavi previše tromi i nemaju bolji pristup u brzini promjena koje su potrebne da se usvoji neki novitet. Nekada je problem u resursima, nekada u znanju, nekada u fokusu, ali najčešće sve od navedenog.
Odgovor na ovo pitanje zaista je jako širok i mogao bih napisati cijeli članak samo o ovoj velikoj i važnoj temi, ali svest ću na jednu krucijalnu temu i zaključiti da je najveći razlog ipak fokus na razvoj koji sam spomenuo na početku. Klijenti koji cijelo vrijeme ispituju, challengiraju i traže nove načine uspjeha su ti koji će pobjediti dugoročno.
Baš takve tražimo i pokušat ćemo nagraditi kroz SoMo Special Mention by Aleph nagradu.
4. Koje ste tipove kampanja i radova do sada nagrađivali Special Mention priznanjem – možete li izdvojiti nekoliko konkretnih primjera i reći zašto su vas osvojili?
Zadnje dvije godine osvajači su imali jako dobro raspisane prijave tj. caseve. Ovo pokušavam uvijek jasno naglasiti jer neće uvijek nagradu dobiti najbolja ili najkreativnija kampanja, već najbolje objašnjeni case. Pisao sam više o tome već ovdje, ali sukus je da se u prijavi ne fokusira samo na medijske KPI-eve, već da postoji razrađena hijerarhija ciljeva: business, brand/marketing pa mediji. Uz to je ključno dati kontekst dobrih rezultata, a to je dio koji često u prijavama nedostaje. Zašto je to važno? Ako je rast od 50% došao jer je brand imao 1000% veći oglašivački budžet naspram prošle godine, to nije toliko impresivno kao što bi bilo da se taj isti rast ostvario, a da je budžet ostao isti kao i prošle godine.
Dodatno, u ovisnosti o industriji i konkurenciji, dobro bi bilo objasniti koliko je sama kategorija rasla/padala kako bi žiriju jasnije bilo što točno gleda. I na kraju, kao 'šlag na tortu' u kategoriji Special Mention dolaze bilo kakvi noviteti, bilo da je to primjena AI tehnologije, novi način mjerenja uspješnosti kampanja ili kreativno korištenje podataka. To su sve važni faktori kojima dolazimo do jedne potpune kampanje koja ima potencijal dobiti Special Mention by Aleph.
5. I za kraj, što za vas osobno predstavlja nagrada Special Mention by Aleph?
SoMo Borac jedna je od najcjenjenijih nagrada u regiji za digitalni marketing i mi u Alephu smo ponosni da možemo podržati najbolje od najboljih unutar tog svijeta. Različite prijave unutar svih 11 kategorija u Advertising streamu pokazuju koliko mi kao struka rastemo i koliko se brzo razvijamo. Nagrada Special Mention by Aleph stavlja fokus baš na taj razvoj, te različite novitete koji vidimo da klijenti provode unutar digitalnog marketinga. Užitak je vidjeti kako brendovi prate najnovije trendove i kako primjena tih istih utječe na njihove poslovne rezultate, a osobno me najviše veseli kada vidim nešto potpuno novo i neočekivano, a da ima smisla.
Prijave su otvorene do 24.rujna, a ne zaboravite iskoristiti i EARLY BIRD ulaznice. Ostanite u toku sa svim novitetima i važnim obavijestima i prijavite se na SoMo Borac newsletter kako biste prvi saznali novosti oko najvažnije dodjele nagrada. Zapratite i SoMo Borac Facebook, Instagram i LinkedIn stranice.