test automobila

Vozili smo KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T: Prostran i robustan korejski obiteljski terenac klasičnih linija

28.08.2025 u 15:59

Bionic
Reading

Naš testni model pokreće 1,5-litreni turbo benzinski motor sa 6-stupanjskim automatskim (Aisis) mjenjačem. Ovaj četverocilindrični T-GDI turbo benzinac snage je 163 KS (120 kW), uz najveći okretni moment od 280 Nm i 2WD pogon na prednja dva kotača

Korejska tvrtka KGM je novo ime za nekoć dobro poznatu južnokorejsku marku SsangYong. Ista je egzistirala između 1986. i 2023., a ako ste nešto mogli povezivati s ovom markom onda je to vjerojatno terenska paleta vozila, poput npr. modela Korando, Rexton, Actyon, Actyon Sports, Kyron ili Musso.

No ta priča je završila, a od rujna 2022. novi vlasnik, korejska KG Grupa od prvog dana 2025. godine koristi samo ime KGM (od 'KG Mobility'). I da, plan novog vlasnika je postati šira tvrtka za mobilnost. Hoće li u tom nastojanju uspjeti ili ne, teško je reći. No ako je suditi po prvim modelima pod novim vodstvom, čini se da im je budućnost ipak svjetlijih nijansi.

KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dosad smo isprobali modele Musso Grand 2.2 e-XDi220 (robusni pick-up), Tivoli 1.5 L GDI-T 2WD M/T (kompaktni crossover), Torres EVX 152,2 kW Explore (potpuno električni SUV srednje veličine), kao i nakratko njegovu benzinsku inačicu Torres 1.5 T-GDi.

Sada smo na svom jednotjednom testu imali model točne oznake KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus, a radi se o benzinskom modelu s turbo benzinskim motorom 1.5 T-GDi snage 163 KS.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kad je riječ o njegovom vanjskom dizajnu model Torres već na prvi pogled izgleda baš onako kako si najčešće i zamišljate jedan klasični terenac. Njegove linije su ravne, no ipak moderno skrojene u retro stilu. Porizvođač kaže kako je Torres dizajniran s poštovanjem prema prošlosti i pogledom okrenutim budućnosti, a vozilo doista spaja snove iz djetinjstva o savršenom SUV-u s modernom elegancijom. I da, prvi je to prvi model korejskog specijalista za terenska vozila pod okriljem novog vlasnika.

Samo ime Torres je odabrano prema spektakularnom planinskom lancu Torres del Paine u Patagoniji (u južnoj Americi). Filozofija dizajna 'Powered by Toughness' donosi snažne linije karoserije i prepoznatljivu estetiku koja se oslanja na autentično dizajnersko nasljeđe.

Kutni lukovi kotača, šesterokutni stražnji okvir i ravne karakterne linije stvaraju dinamičan izgled koji odražava tradicionalni SUV dizajn. Široki, uglati lukovi kotača i niska, ravna linija koja povezuje prednji i stražnji dio stvaraju snažan, dinamičan izgled koji simbolizira nasljeđe marke. Zanimljiv detalj je sprijeda postavljen crveni pravokutni poklopac za pričvršćivanje kuke za vuču u slučaju izvlačenja ili šlepanja vozila.

Tradicionalniji i klasičniji izgled izražen je vanjskim retrovizorima četvrtastog oblika postavljenim na vratima. Dizajn stražnjeg dijela vozila nadopunjuje dizajn prednjeg kraja s robusnošću tradicionalnih SUV vozila, poput šesterokutnog oblika koji podsjeća na poklopac rezervnog kotača.

Treba reći kako Torres u svim verzijama ima LED prednja svjetla, LED stražnje maglenke, LED prednje pokazivače smjera, automatsko paljenje svjetala, LED dnevna svjetla, LED kočiona svjetla te LED prednje maglenke (osim standardno u izvedbi Special u našem slučaju).

Što se strukture tiče, konstrukciju karoserije Torresa karakterizira veliki udio čelika visoke čvrstoće, koji iznosi čak 78 posto. Takav sastav i konstrukcija dodatno smanjuje deformacije u slučaju sudara i maksimalno štiti putnike u odnosu na klasične karoserije s manjim udjelom upotrijebljenog čelika visoke čvrstoće.

Kad je riječ o dimenzijama, Torres mjeri 4700 mm u duljinu, 1890 mm u širinu, 1710 mm u visinu (1720 s krovnim nosačima), a njegov međuosovinski razmak iznosi 2680 mm. Visina od podloge je 195 mm, uz terenske kutove: ulazni 18,2°, pregibni 17,6° i odlazni 21,7°.

Težina našeg testnog vozila je 1603 kg. Isto tako, naš testni model sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem može vući nekočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 500 kg (sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i 2WD pogonom može vući nekočenu prikolicu od 750 kg).

S podesivim prtljažnim podom obujam prtljažnika doseže lijepih 703 litre (839 l bez prtljažnog poda), a isti peklapanjem naslona drugog reda sjedala (preklopiva u omjeru 3:2) raste do maksimalnih 1375 litara, što omogućuje veliku putnu praktičnost. Zgodno je kod našeg modela to što se ispod gornje podnice prtljažnika nalazi zanimljivi i lukavo osmišljen organizator tereta (pretežno sitnica) od stiropora. Naš je model standardno imao električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata s tipkom za automatsko otvaranje i zatvaranje.

Što se kotača tiče, naš je model imao 18-colne (6.5Jx18x40.5) dijamantno brušene aluminijske naplatke, s ljetnim gumama Hankook Dynapro HP2 100H dimenzija 235/55R18. Umjesto rezervnog kotača punih dimenzija smo imali set s kompresorom za popravak oštećene gume.

Što se boje karoserije tiče, naš testni Torres je bio Grand White bijele boje.

Unutrašnjost

Interijer Torresa je ugodan, prostran i funkcionalan. Što se boja unutrašnjosti tiče, na izbor je pet boja: crna, siva, smeđa, kaki, kombinacija tkanina/koža. Naš testni Special Plus je imao crnu unutrašnjost, a sjedala su presvučena TPU (Thermoplastic polyurethane) zrnastim materijalom koji doista liči na pravu kožu. Kolo volana, presvučeno kožom, je nepravilnog oblika i podesivo je po visini i dubini, ali i grijano. Nadalje, naš je model na kolu volana imao i polugice za ručno mijenjane stupnjeva prijenosa.

Prednja sjedala su s ručnim podešavanjem (vozačevo sjedalo podesivo i po visini) i grijana, a sjedala u drugom redu se mogu nagnuti do 32,5 stupnja, što omogućuje opušteno putovanje čak i na najdužim putovanjima. Mjesta ima za troje odraslih, iako će dvije krajnje smješte osobe straga imati veći komfor izvlačenjem središnjeg naslona za ruke s držačem pića, kad nema nikoga u sredini.

Kako bi se pojednostavilo upravljanje vozilom smanjivanjem broja fizičkih gumba i kontrola, što podrazumijeva 8-inčni LCD zaslon osjetljiv na dodir za podešavanje klima uređaja, smješten ispod središnjeg 9-inčnog AVN (audio, video i navigacijski) zaslona.

Gore spomenuti kontrolni zaslon omogućuje jednostavnu kontrolu povezanosti automobila, navigacije, videa, klima uređaja, ventilacije sjedala i kontrola grijanja, kao i zabavnih značajki poput potpomognutog razgovora s putnicima na stražnjim sjedalima i 'sleeper mode' za opušteni i neprekinuti san za putnike na stražnjim sjedalima.

Instrumentna digitalna ploča od 12,3 inča s 4,2'' TFT zaslonom za prikaz informacija o vožnji vozaču također daje sveobuhvatan raspon korisnih informacija kao što su uvjeti vožnje, status vozila i nekoliko načina vožnje za sigurnost u svakom trenutku. Sustav odabira načina vožnje prilagođava iskustvo vožnje, dok bežično punjenje i integrirane značajke povezivanja osiguravaju bezbrižno povezivanje u pokretu.

Kako bi se održala idealna temperatura u unutrašnjosti i uklonila vlaga i ustajali zrak iz kabine, uz dvozonski potpuno automatski klima uređaj uključen je sustav 'naknadnog puhanja'. Odabirom načina rada Cabin Comfort (Conditioning mode), sustav radi nakon isključivanja pogonske jedinice kako bi osigurao ugodno okruženje u kabini dok je vozilo parkirano.

Kako bi stvorio pravu razinu osvjetljenja kabine noću, vozač može odabrati personaliziranu razinu svjetline zajedno s bilo kojom od 32 različite boje. Postavljena na vrata, središnju konzolu i ploču s instrumentima, luksuzna i mekana ambijentalna rasvjeta pomaže vam da postignete pravu razinu atmosfere za opuštenu vožnju.

Pametna stražnja vrata na Torresu se automatski otvaraju kada stojite iza automobila dulje od tri sekunde, dok se gumb za otvaranje sada prvi put nalazi unutar prtljažnog prostora tako da možete praktično otvoriti stražnja vrata dok npr. kampirate u automobilu.

Druge korisne i praktične značajke dodane vozilu su bežični mobilni punjač, 3D 360° sustav nadzora 'okolo' i automatsko zatvaranje koje automatski zaključava vrata kada se udaljite od vozila dok nosite pametni ključ.

Sustavi asistencije i autonomna vožnja

Torres postavlja nove standarde s naprednim sustavima pomoći, uključujući radarski tempomat, upozorenja na mrtvi kut i sustav za održavanje sigurne udaljenosti. S razinom autonomne vožnje od 2,5 omogućuje sigurnu i udobnu vožnju, pri čemu vozilo samostalno obavlja određene zadatke.

Radarski tempomat (Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC): Kada vozite autocestama i drugim cestama, radarski tempomat održava razmak između vašeg vozila i vozila ispred (kontrolom ubrzanja/usporenja/zaustavljanja/pokretanja) prema brzini koju je postavio vozač, dok pomaže zadržati vozilo u voznoj traci uz pomoć niza najsuvremenijih sustava za pomoć u vožnji. Osim toga, autonomni sustav pomoći u vožnji čini vožnju opuštajućom korištenjem navigacijskih podataka za održavanje sigurne brzine tijekom vožnje na autocestama.

Torres ima niz sustava pomoći i dodataka koji osiguravaju sigurnu vožnju u svim uvjetima: AEB (Autonomous Emergency Braking); BSW (Blind Spot-detection Warning) i BSA (Blind Spot-Collision Assist); RCTA (Rear Cross Traffic Collision Assist) i CTW (Rear Cross Traffic Warning); SEW (Safety Exit Warning); LKA (Lane Keeping Assist) i LDW (Lane Departure Warning); FVSA (Front Vehicle Start Alert); HBA (High Beam Assist); DAA (Driver Attention Alert); LCW (Lane Change-Collision Warning); SDA (Safety Distance Alert); Pomoć pri održavanju vozila na sredini vozne trake (CLKA).

Po pitanju pasivne sigurnosti, uz prethodno spomenutu ojačanu konstrukciju karoserije, Torres ima 8 sigurnosnih zračnih jastuka, uključujući prednji središnji.

KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus
  • KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus
  • KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus
  • KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus
  • KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus
  • KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus
    +55
KGM Torres 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop: turbo benzinac 1.5 T-GDi 163 KS

Naš testni model pokreće 1,5-litreni turbo benzinski motor sa 6-stupanjskim automatskim (Aisis) mjenjačem. Ovaj četverocilindrični T-GDI turbo benzinac obujma je 1497 cm³ i snage 163 KS (120 kW) između 5000 i 5500 okr./min. (Euro 6d). Najveći okretni moment je 280 Nm u intervalu između 1500-4000 okr./min. za 2WD pogon na prednja dva kotača.

Ovaj provjereni Aisin 6-stupanjski automatski mjenjač, ugrađen u neke od najboljih svjetskih automobila, osigurava glatko i tiho mijenjanje brzina i maksimalnu učinkovitost goriva. Optimizirani omjeri prijenosa osiguravaju uglađeno i precizno mijenjanje brzina, nižu potrošnju goriva i tišu vožnju. Prethodno spomenute polugice mjenjača na povećavaju udobnost tijekom dinamičnije vožnje sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Vozač može odabrati jedan od tri načina vožnje (Normal, Sport i Winter) s automatskim mjenjačem za sigurnu vožnju i personaliziranije iskustvo vožnje. Ovisno o odabranom načinu rada, prikazuje se normalni, sportski ili zimski način rada, koji se mogu mijenjati tijekom vožnje.

Ovisno o konfiguraciji, benzinski Torres im krajnju brzinu od 194 km/h za modele s pogonom na dva kotača (u našem slučaju) ili 191 km/h za model 4WD sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem. Proizvođač deklarira potrošnja goriva u mješovitim uvjetima vožnje za naš testni 1.5 T-GDI 2WD A/T model 8,5 l/100 km, a emisije CO2 194 g/km (sve WLTP). Ipak, tako relativno nisku potrošnju ćete teško dosegnuti, no to ionako ovisi o brojnim faktorima, a ponajviše o vašem stilu vožnje. Spremnik benzinskog goriva je 50 litara.

Što reći o testnom Torresu?

Općenito, naš testni Torres je priličan komad vozila, i izgleda kao pravi, klasični terenac. Nedostatak u našem slučaju je 2WD pogon samo na dva kotača, pa nažalost nećete moći u potpunosti iskoristiti ono što bi vam postojeća verzija s 4x4 mogla pružiti.

Naime, Torres 4x4 je terenac s velikom sposobnošću da svlada najteže terenske izazove. Ovaj terenac omogućuje sigurnu i pouzdanu vožnju na različitim off-road podlogama, zbog optimalne raspodjele pogonske sile između prednjih i stražnjih kotača. Riječ je o njegovom sustavu pogona na sve kotače (AWD), koji je razvio KGM s dokazanim iskustvom u području dizajna i proizvodnje pogona na sva četiri kotača.

Maksimalni kut uspona je 53,23 posto (28,03°), a savladavanje vodene prepreke do dubine od 300 mm (do brzine od 30 km/h) omogućeno je zahvaljujući visokoučinkovitoj hidroizolaciji šasije.

Ipak, svojim konceptom kao takvim i naš testni 1.5 T-GDI 2WD A/T Special Plus je prilično zanimljivo vozilo s aspekta prostranosti, sigurnosti i performansi u vožnji.

Što se cijena tiče, Torres s benzinskim motorom kreće od modela Special 4x2 M/T od 26.599 eura. Slijede modeli Special Plus 4x2 M/T od 27.999 eura, Special 4x2 A/T od 30.899 eura, Special Plus 4x4 A/T od 33.399 eura te Special Ultra 4x4 A/T od 34.999 eura. Napominjemo, ove cijene podrazumijevaju popust za gotovoinu/kredit u iznosu od 2000 eura.