'Simfonija sigurnosti'

Test sudara u stvarnom životu: Električna vozila Mercedes-Benz jednako su sigurna kao i njihovi svi ostali modeli

17.10.2023 u 08:51

Bionic
Reading

U Grupnom tehnološkom centru za sigurnost vozila crash testovima se demonstrira Mercedes‑Benzova filozofija sigurnosti u stvarnom životu: napraviti automobile koji izdrže ne samo u definiranim scenarijima testova sudara, već i u stvarnim nesrećama

S prvim javnim testom sudara u svijetu koji uključuje dva potpuno električna vozila, Mercedes-Benz ide iznad i dalje ne samo od zakonskih zahtjeva, već i od onih u industriji ocjenjivanja. Euro NCAP propisuje ispitivanje frontalnog sudara korištenjem kolica od 1400 kg s aluminijskom saćastom barijerom koja predstavlja prednji dio drugog vozila.

U skladu sa specifikacijama, ispitno vozilo i kolica sudaraju se preklopno i pri brzini od 50 km/h. Mercedes-Benz je, međutim, koristio dva prava vozila, EQA i EQS SUV, koji su znatno teži s oko 2,2 odnosno tri tone. Osim toga, oba su modela bila brža, svaki je išao 56 km/h, što je značilo da je ukupna energija sudara bila znatno veća od propisane zakonom. Opsežna deformacija vozila nakon sudara može se nestručnjaku činiti alarmantnom.

Crash test Mercedes-Benz električnih vozila na baterije: EQA i EQS SUV Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Za inženjere Mercedes-Benza, međutim, to pokazuje da su vozila bila u stanju učinkovito apsorbirati energiju sudara deformiranjem. Kao rezultat toga, sigurnosna ćelija za putnike u oba električna modela ostala je netaknuta, a vrata su se i dalje mogla otvoriti. U slučaju nužde, to bi omogućilo putnicima da sami izađu iz vozila ili da hitne službe i spasilačko osoblje dođu do njih. Sustav visokog napona u EQA i EQS SUV-u automatski se isključio tijekom sudara.

Test sudara u Grupnom tehnološkom centru za sigurnost vozila u Sindelfingenu demonstrira Mercedes‑Benzovu filozofiju sigurnosti u stvarnom životu: napraviti automobile koji izdrže ne samo u definiranim scenarijima testova sudara, već i u stvarnim nesrećama. Testni scenarij koji uključuje brzinu od 56 km/h i 50 posto prednjeg preklapanja odgovara vrsti nesreće koja je uobičajena na ruralnim cestama, na primjer tijekom neuspješnog manevra pretjecanja. Brzina odabrana za test uzima u obzir da bi u stvarnoj nesreći vozači ipak pokušali zakočiti prije najgoreg slučaja sudara.

Tehnološki centar za sigurnost vozila kao jedan od najmodernijih u svijetu

Od 2016. Mercedes-Benz provodi testove sudara u novom Tehnološkom centru za sigurnost vozila u vlasništvu Grupe u Sindelfingenu. Ispitni centar jedan je od najvećih i najmodernijih te vrste u svijetu. Ima tri vrlo fleksibilne prometne trake koje vode u veliko područje bez nosača veličine preko 8000 kvadratnih metara (90 m × 90 m). Njegov kapacitet je također impresivan: samo u Sindelfingenu, Mercedes-Benz svake godine provodi do 900 testova sudara i 1700 testova saonica.

Marka sa zvijezdom ima preko 60 godina iskustva s testovima sudara. Zajedno s analizom Grupne jedinice za istraživanje nesreća, ovo iskustvo čini osnovu za filozofiju sigurnosti u stvarnom životu. Osnovana 1969. godine, jedinica za istraživanje nesreća analizira nesreće u kojima su sudjelovala moderna vozila Mercedes-Benz. Cilj je razumjeti kako se nesreće događaju i koji su ih sigurnosni sustavi mogli spriječiti ili smanjiti njihovu težinu.

'Sigurnost je dio DNK Mercedes-Benza i jedna od naših temeljnih obaveza prema svim sudionicima u prometu. A nama zaštita ljudskih života nije pitanje pogonskog sustava. Nedavni test sudara koji je uključivao dva potpuno električna vozila to pokazuje. To dokazuje da sva naša vozila imaju jednako visoku razinu sigurnosti, bez obzira na tehnologiju koja ih pokreće. Naporno radimo na ostvarenju naše vizije vožnje bez nesreća, koja nadilazi ciljeve 'Vision Zero' koje su postavili WHO i regionalne komisije Ujedinjenih naroda. Ne želimo samo nula smrtnih slučajeva u prometu do 2050. i prepolovljenje broja smrtnih slučajeva i teških ozljeda u prometu do 2030. u usporedbi s 2020. Naš cilj do 2050. je nula nesreća u kojima sudjeluje vozilo Mercedes-Benz.' rekao je Markus Schäfer, član upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG, direktor tehnologije.

Očitavanja lutke ukazuju na opasnost od ozljeda putnika

EQA i EQS SUV nosili su po dvije odrasle lutke – ukupno tri ženske i jednu muškarca. Analiza do 150 mjernih točaka po lutki ukazuje na nizak rizik od ozbiljnih do smrtonosnih ozljeda. To znači da definirane zone gužvanja i napredni sigurnosni sustavi u oba vozila nude vrlo dobar potencijal zaštite za putnike u sudaru ove težine. Sva sigurnosna oprema, poput zračnih jastuka i zatezača pojaseva s graničnicima sile pojasa, radila je kako je predviđeno.

Crash test je tako potvrdio rezultate koje su inženjeri prethodno izračunali u brojnim računalnim simulacijama. Testiranje vozila u stvarnom životu uvijek također služi kao konačna usporedba sa simulacijama. Nadalje, test sudara jasno pokazuje da je kompatibilnost (tj. interakcija deformacijskih struktura različitih vozila koja su sudjelovala u nesreći) dio sigurnosnih zahtjeva za automobile Mercedes-Benz.

'Ovaj crash test koji uključuje dva električna vozila, a koji smo prvi put javno podijelili na ovaj način, naglašava našu predanost izradi najsigurnijih vozila na svijetu. Četiri ženske i muške lutke zadovoljile su biomehanička ograničenja u ovoj iznimno teškoj nesreći. To pokazuje našu stručnost u sigurnosti električnih vozila.' rekao je Prof. dr. Paul Dick, voditelj odjela za sigurnost vozila u Mercedes-Benz AG.

Ženske lutke na vozačevom mjestu

Drugi fokus testa sudara bio je tip lutke koju su stručnjaci za sigurnost postavili na vozačevo sjedalo oba vozila – Hybrid III 5th Percentile Female, koja je ženska lutka koja se trenutno koristi u automobilskoj industriji za testove frontalnog sudara. Odgovara ženi visokoj otprilike 1,5 metar i teškoj oko 49 kilograma. Prema temeljnim statistikama, samo pet posto žena u svijetu je manje ili lakše.

Već dugi niz godina Mercedes-Benz koristi testove frontalnog sudara s lutkama petog percentila na prednjem sjedalu kako bi dizajnirao svoje sustave zaštite za najširi mogući krug kupaca. Inače, u medicinskoj statistici, percentil je mjera disperzije statističke distribucije sortirane prema rangu ili veličini pojedinačnih vrijednosti. Na primjer, ako je veličina djeteta od 12 mjeseci 10. percentila, to znači da je 90 posto djece iste dobi i spola veće, a 10 posto manje.

Ocjene udruga za zaštitu potrošača kao i razni zakonski zahtjevi diljem svijeta sada uključuju specifikacije za testiranje s petim percentilom ženskih lutki. Još jedna žena petog percentila bila je putnica u EQA. Na suvozačkom sjedalu EQS SUV-a nalazila se lutka Hybrid III 50. Percentile, koja je predstavljala 78 kilograma teškog muškarca prosječne visine.

  • +34
Mercedes-Benz sigurnost električnih vozila u sudaru Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

'U Mercedes-Benzu koristimo ženske lutke više od 20 godina. Međutim, to nisu ljudske lutke, već mjerni instrumenti. U dizajniranju mjerne opreme, težina i veličina spolova lutke izvedeni su iz podataka o ljudima iz stvarnog života, pri čemu ženska lutka odgovara ženskoj anatomiji.' rekla je Dr. Hanna Paul, voditeljica Dummy Technology, Mercedes-Benz AG.

Poseban visokonaponski sigurnosni koncept

Mercedes-Benz je razvio višestupanjski koncept zaštite od visokog napona za svoja električna vozila. Sustav ima osam ključnih elemenata koji osiguravaju sigurnost baterije i svih komponenti s naponom iznad 60 volti. Primjeri uključuju odvojeno pozitivno i negativno ožičenje i visokonaponski sustav za samokontrolu koji se automatski isključuje u slučaju ozbiljnog sudara. U mnogim slučajevima visoki interni sigurnosni standardi tvrtke premašuju zakonske zahtjeve ili zahtjeve organizacija za zaštitu potrošača. Mercedes‑Benz je to još jednom impresivno pokazao najnovijim testom sudara.

'Simfonija sigurnosti' – nova kampanja prikazuje djeliće sekunde sudara u super usporenoj snimci

Nova kampanja o sigurnosti električnih vozila fokusirana je na revolucionarni frontalni sudar koji uključuje EQA i EQS SUV. Kampanja prikazuje djeliće sekunde sudara, koji ne traje dulje od treptaja oka, u super usporenoj snimci. Ono što je zaista važno u ovom djeliću sekunde tijekom nesreće je da svi sigurnosni sustavi rade zajedno na koordiniran način u pravom trenutku kako bi zaštitili život na najbolji mogući način.

Pripreme za testiranje sudara, rezultati, izjave Hanna Paul, prof. Paul Dick Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Ova interakcija svih sigurnosnih sustava i koncepata je poput klasične simfonije. I ovdje savršeni sklad svih elemenata stvara nešto uistinu veliko. Zato je novi film kampanje naslovljen 'Simfonija sigurnosti'. Na način bez presedana, umjetnički vizualizira kako različiti sigurnosni sustavi rade zajedno kao jedan u pravom trenutku.

Film i brojna povezana sredstva pojavit će se na svim Mercedes-Benzovim kanalima društvenih medija kasnije ove godine uz hashtag #allforsafety. Ciljna skupina i materijali specifični za kanale kreću se od video isječaka i interaktivnih kvizova do informativnog dokumentarca o testu sudara EQA i EQS SUV-a.